Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb af varer fra kina. miniinthebox.com. Importgebyr hos UPS.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg blir skam ikke sur - så lod jeg være med at svare -. men du svarer jo ikke på noget af det jeg spurgte om -

Køber du som privat?

køber du som virksomhed og er registreret til import

Og hvad er de 5 kr og 11 kr for - det kan ikke være fragt/porto, men du må forklare hvad det er pengene tages for - det står på fakturaen eller afregningen

I alle fald

Er det to forskellige forsendelse fra to forskellige transportører, så vil prisen jo altid være forskellig i alle fald - Måske du bare skal trække på skulderen, hvis det er 5 kr eller 11 kr og dermed 6 kr i forskel på to pakker til forskellig værdi, det er vel ret let at leve med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring import gebyrer hos UPS mfl., så læs evt. denne tråden http://www.amino.dk/forums/t/202657.aspx her på Amino.

Mht. regler om told og moms, så er her en guideline:

Varens værdi Hvor meget skal jeg betale​
​Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr​
​80-1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr​
Over 1.150 kr.​ Du skal betale moms, told og importgebyr​

Læs mere på Post Danmark hjemmesidehttp://www.postdanmark.dk/da/Privat/Kundeservice/landefakta-og-told/Sider/Toldregler.aspx

Vh. Jan

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har handlet hos MiniInTheBox 5-6 gange nu og har netop bestilt en ny sending LED-pærer. Jeg sørger for, som det tidligere er nævnt i tråden, at holde mig under 80 kroner pr. ordre og placerer derfor flere ordrer i stedet, dermed undgår jeg importgebyr, moms og told. Fragten er gratis, hvis man kan vente op til 20 dage på sine varer, så man sparer ikke noget ved at lave større ordrer i stedet for mange små. Alle mine pakker hidtil er i øvrigt leveret af PostDanmark, men det kan selvfølgelig være tilfældigt.

Under 80 kroner + fragt = intet importgebyr, moms eller told

80 - 1.150 kroner = importgebyr og moms

Over 1.150 kroner = importgebyr, moms og told.

Momsen er + 25% (også på evt. fragt) og tolden afhænger af varetypen og kan være alt fra 0-17%. Vejledende satser findes her

 

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har nu bestilt for 4. gang fra mini. Denne gang reklamerede de med at have gratis ekspress fragt, så tænkte at jeg ville gøre dette da leveringstiden var 3-5 dage istedet for 10-20 dage som deres normale gratis forsendelse er. MEN, da de nu er bestilt med ekspress fragt istedet for normal forsendelse, så kommer varene med DHL, og de opkræver moms og gebyr. De 3 første gange jeg bestilte derfra, valgte jeg bare den gratis langsomme fragt, da jeg sagtens kunne vente 20 dage. Varene kom også inde for de lovede 20 dage, men istedet for at komme med DHL, kom de med post DK, og de har ikke krævet noget af mig, hverken told, eller moms. Og jeg har bestilt for ca 200kr hver gang de første 3 gange. Da jeg nu 4. gang bestilte med ekspress fragt måtte jeg slippe 260kr i moms og gebyr til DHL. Derfor bestiller jeg kun med den gratis langsomme fragt fra nu af, så man undgår moms og gebyr.

Og jeg gider ikke at svare folk der mener at, uuuha han snyder vist det danske system...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jammer722:

Jeg har nu bestilt for 4. gang fra mini. Denne gang reklamerede de med at have gratis ekspress fragt, så tænkte at jeg ville gøre dette da leveringstiden var 3-5 dage istedet for 10-20 dage som deres normale gratis forsendelse er. MEN, da de nu er bestilt med ekspress fragt istedet for normal forsendelse, så kommer varene med DHL, og de opkræver moms og gebyr. De 3 første gange jeg bestilte derfra, valgte jeg bare den gratis langsomme fragt, da jeg sagtens kunne vente 20 dage. Varene kom også inde for de lovede 20 dage, men istedet for at komme med DHL, kom de med post DK, og de har ikke krævet noget af mig, hverken told, eller moms. Og jeg har bestilt for ca 200kr hver gang de første 3 gange. Da jeg nu 4. gang bestilte med ekspress fragt måtte jeg slippe 260kr i moms og gebyr til DHL. Derfor bestiller jeg kun med den gratis langsomme fragt fra nu af, så man undgår moms og gebyr.

Og jeg gider ikke at svare folk der mener at, uuuha han snyder vist det danske system...

PostDK opkræver også moms og told, men det er bare ikke alle pakker de fanger.

Op til 80 kroner + fragt = intet importgebyr, moms eller told

80 - 1.150 kroner + fragt = moms og importgebyr

Over 1.150 kroner = moms, importgebyr og told

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu modetaget mine ordre fra Miniinthebox.com.

Første gang jeg bestilte vare derfra, betalte jeg kun for mine ordre og kun 25 kr i fragt.

Nu har jeg så anden gang fået mine vare. Eller rettere sagt, jeg har fået et brev hvor jeg kan hente mine vare på posthuset HVIS jeg betaler 200 kr i indkomst gebyr. 

Jeg er meget træt af, at de ikke skriver på hjemmesiden at det også koster 200 kr at få dem ind i landet.

Hvis i ser på hjemmesiden, at det står nogle steder, er I meget velkomne til at skive til mig.

Tak.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nannasundwall:

Jeg har nu modetaget mine ordre fra Miniinthebox.com.

Første gang jeg bestilte vare derfra, betalte jeg kun for mine ordre og kun 25 kr i fragt.

Nu har jeg så anden gang fået mine vare. Eller rettere sagt, jeg har fået et brev hvor jeg kan hente mine vare på posthuset HVIS jeg betaler 200 kr i indkomst gebyr. 

Jeg er meget træt af, at de ikke skriver på hjemmesiden at det også koster 200 kr at få dem ind i landet.

Hvis i ser på hjemmesiden, at det står nogle steder, er I meget velkomne til at skive til mig.

Tak.

MiniInTheBox sender til hele verden, så det vil være et kæmpe arbejde for dem at have opdaterede toldsatser for hvert land i hele verden.

Hvis du læser mit tidligere indlæg, så kender du satserne til næste gang og da de tilbyder gratis fragt, så kan man med fordel dele bestillingen op i flere små portioner, der alle holder sig under 80 kroner pr. ordre.

Jeg fik også en opkrævning på et tidspunkt, men det var fordi de havde skrevet en forkert pris uden på pakken. Jeg beviste dette overfor PostDanmark og fik derefter udleveret pakken UB.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte for næsten 300 danske kroner derinde, og jeg skulle betale dobbelt så meget i told. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Silkedinesen:

Jeg købte for næsten 300 danske kroner derinde, og jeg skulle betale dobbelt så meget i told. 

Det lyder som om, at der er angivet en forkert værdi på pakken, for køb under 1.150 kr. er toldfrie. En ordre på 300 kroner burde koste 150-200 kr. i importgebyr + 75 kr. i moms. Hvis du viser din kvittering på posthuset, så kan du få ændret beløbet, dog skulle du nok have gjort det inden du betalte og modtag pakken.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hold jer lang væk fra mini in the box de tager røven på jer

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)