Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af farvelaserprinter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
Jeg anvender HP Officejet 8500, nu 8600, som er noget af det mest økonomiske, som jeg har prøvet. Jeg har tidligere haft en HP 2025 farvelaser, hvor det faktisk bedre kunne betale sig at købe en ny maskine fremfor ny toner, idet en udskiftning af toner oversteg anskaffelsesprisen på printeren.

Dog skal du være opmærksom på at kassetterne i en ny printer kun indeholder halvt så meget toner som de nye, så oftes kan det alligevel ikke helt betale sig at købe en ny printer i stedet.

Tonny Skov Pedersen:
Jeg vil helt klart anbefale dig at anvende en blækprinter, idet farvelasere er alt for dyre i drift - Dette er min erfaring, og jeg bruger en mindre "regnskov" i papir hvert år.

Det kan være tilfældet for billige laserprintere ja, at prisen for forbrugsstoffer er ligeså høj som ved blækprint eller i nogle tilfælde dyrere. Men hvis du køber en dyrere laserprinter med kassetter der kan rumme meget toner (6000-10.000 sider), så vil du typisk komme længere ned i pris pr. side end for de fleste blækprintere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:

Tonny Skov Pedersen:
Jeg vil helt klart anbefale dig at anvende en blækprinter, idet farvelasere er alt for dyre i drift - Dette er min erfaring, og jeg bruger en mindre "regnskov" i papir hvert år.

Det kan være tilfældet for billige laserprintere ja, at prisen for forbrugsstoffer er ligeså høj som ved blækprint eller i nogle tilfælde dyrere. Men hvis du køber en dyrere laserprinter med kassetter der kan rumme meget toner (6000-10.000 sider), så vil du typisk komme længere ned i pris pr. side end for de fleste blækprintere.

Du har delvist ret, men de større laserprintere er jo givet også i en helt anden prisklasse...

Til et behov med eks. brevskrivning og for mit vedkommende regnskaber m.v., så er det optimale stadig en blækprinter til ca. kr. 1.700,00 incl. moms og tonerpatroner til en 1/10 af prisen for laserpatron. Så ved jeg godt, at man kan undlade at købe originale tonerpatroner til lasere, men det bliver også meget dyrere i længden grundet kvaliteten og farveægthed m.v..

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt, at jeg bare har en dårlig og gammel (5-6 år) blækprinter (Brother DCP-750CW), men den skal rense hele tiden og jeg går ud fra, at det koster en hel del blæk hver gang. Nogle gange kan der blot gå nogle timer siden sidste udskrift, så skal den rense igen.

Derfor er jeg i samme situation, hvor jeg undersøger markedet for en farvelaserprinter i stedet for at slippe for sådan blækspild.

Men det er måske ikke et problem for nyere printere?

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Til et behov med eks. brevskrivning og for mit vedkommende regnskaber m.v., så er det optimale stadig en blækprinter til ca. kr. 1.700,00 incl. moms og tonerpatroner til en 1/10 af prisen for laserpatron. Så ved jeg godt, at man kan undlade at købe originale tonerpatroner til lasere, men det bliver også meget dyrere i længden grundet kvaliteten og farveægthed m.v..

Ja nu har jeg lige kigget lidt priser igennem og faktisk er det rigtig nok at du alligevel skal op i nogle store laserprintere for at spare penge på farveprint. og at besparelsen faktisk ikke er meget stor selvom det selvfølgelig løber op når man printer meget og så er der selvfølgelig alligevel stor forskel på om en 5% side koster 20 eller 30 øre.

Jeg kan dog ikke følge dit regnestykke med at 1700 skulle være 1/10 af prisen for en laserpatron. Mener du dermed i forhold til prisen for et helt sæt laserpatroner? så har man jo også tilsvarende måske 25.000 sider. men ja det er selvfølgelig en stor udskrivning på en gang.

Men hensyn til genfyld af patroner eller refabrikerede patroner så kan du jo få det til både laser og blæk printere, men nej det bliver bestemt ikke dyrere i længden, hvis du køber god kvalitet. Kvaliteten svinger fra noget virkelig møj til kvalitet du ikke vil kunne skelne fra de originale udskrifter.

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Ked af at jeg fik startet en mindre religionskrig her ;)

Efter beregninger og vurderinger, har jeg købt trykt brevpapir, som jeg så bare skriver ud man alm. sort brødtekst.

Tak for hjælpen, allesammen!

Mvh

Kim

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

HæHæ det er det samme i næsten alle debatter har på Amino, de første par sider nogenlunde beherskede og ind imellem endda brugbare indlæg, derefter ender det som regel i en gang ævl og kævl.

Du har, i modsætning til de andre som har skrevet i denne tråd (bl.a. til min overraskelse endda en revisor der har valgt at købe stort set den mest uøkonomiske og dårligste farvelaserprinter man overhovedet kan finde), gjort det eneste rigtige, nemlig at tage fat i kuglerammen og lave reelle beregninger i kroner og øre ud fra dit behov og jeg er sikker på du til dit behov hermed har valgt den rigtige løsning.

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hold dig fra OKI og Minolta. Har ikke haft andet end problemer og vrøvl med dem!

Kig også på priserne for tonerskift inden du vælger!

Vær også opmærksom på at farveprintere generelt printer gule 'tracking dots' (som ikke kan ses med det blotte øje). Det betyder at alt hvad du printer (også sort hvid) kan spores tilbage til dig. Du kan se her hvilke printere det drejer sig om: https://www.eff.org/pages/list-printers-which-do-or-do-not-display-tracking-dots  og nu er det jo moderne at gå op i sit digitale privatliv (selvom mange på fb ikke har opdaget det endnu :-) )

Mvh.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)