Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man modig?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Æon Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt de sidste 2 år på at starte en lille smykkevirksomhed op. Processen har været fantastisk og jeg har elsket hele udviklingsfasen.

Nu er vi så kommet ud i virkeligheden og vores smukke smykker skal sælges. Men pludselig opdager jeg, at jeg måske slet ikke er gjort af det stof der skaber en god iværksætter. Jeg har tilsyneladende ikke det mod der skal til for at gå ud og banke på døre, og jeg tror ikke rigtig på mine egne evner til at køre projektet i hus. Så meget for vedholdenhed.

Er der mon et sted hvor man kan få et spark bagi? Et sted hvor man rent faktisk kan lære sig mod og vedholdenhed? Blive omprogrammeret. Hvis du kender sådan et sted vil jeg meget gerne vide det :-)

Tak for hjælpen.

Kh, Anja

Fra Viby J.
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Grafito.dk - din grafiske assistance Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja..

Uhhe lyder som et rigtig spændende projekt du har gang i der :)

Synes det er utroligt synd, hvis de to års for-arbejde skal falde til jorden "bare" fordi du ikke kan finde en til at sparke dig bagi :)

Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men prøv lige at se denne hjemmeside og tænk om det ikke er noget for dig..
http://www.designandelen.dk/designivaerksaetter.html

Jeg bor i Aarhus men synes det lyde som et virkeligt spændende læringsforløb, så jeg har faktisk tilmeldt mig, og deltager her i foråret (fra den 27/2). og tager så køreturen derned en gang om ugen. Jeg har et indtryk af, at der stadig er plads på kursuset, så skynd dig at ringe til dem hvis du synes det lyder som noget for dig. (og ja, jeg synes også at noget af det lyder grænseoverskridende *S*)

Venlig Hilsen

Janni Eskerod

// grafito - din grafiske assistance
www.grafito.dk
M: 2721 0050
E: je@grafito.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja.

Du har netop allerede været modig! Du har startet en virksomhed, og har nu et produkt. Det synes jeg bestemt er flot. Måske er du bare ikke den fødte sælger, og det er jo fint at indse det. Jeg synes nødvendigvis ikke man skal kæmpe imod det. Vi kan ikke være gode til det hele. 

Hvad med at få en partner som kan hjælpe dig med denne del af processen? Der sidder sikkert en masse dygtige sælgere derude som mangler et produkt at sælge. I ville kunne supplere hinanden godt.

Kunne du tænke dig at dele nogle links til dine smykker?

Venlig Hilsen

Vivi Gamskjær Vroue

www.semignu.dk

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der ramte du lige mig også! Jeg ligner nok dig lidt.. Har mit koncept nogenlunde på plads og mit iværksættergen kører på max MEN jeg er da også skræmt fra vid og sans! Jeg er slet ikke startet rigtigt endnu, hvilket nok også skyldes frygten for at vælge noget forkert... Virksomhedens navn, valg af webhotel, webdesign osv. osv... Så du er MEGET længere - og meget modigere - end mig! Men det skal ikke tage noget fra os! Vi må enten 1: vokse med opgaven. Eller 2: Outsource. Right? 

Personlig er jeg også en spade til opsøgende salg. Derudover er jeg multi-spade til regnskab og tal... Såeeh.. ja opsøgende salg  håber jeg at kunne krybe lidt udenom (vi snakker webshop inden for B2C markedet) og regnskabet må jeg simpelthen have en freelancer til.

Ved ikke hvad du vælger, men i mine øjne er du modig! God vind!

VH Lene

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver modig ved at opføre sig modigt.

Ligesom man bliver rolig ved at opføre sig roligt.

Det lyder som det rene vrøvl, men der er altså noget om snakken. Og det ved jeg, fordi jeg har haft det ligesom dig og blev kastet ud i et sælgerjob, hvor jeg på det tidspunkt knapt nok vidste, hvad jeg egentlig solgte og hvad kunden fik ud af at købe det.

Man løber ind i nogle lukkede døre og nogle grove svar, fordi man ikke lige har sine salgsargumenter i orden - men det er altså også det værste, der kan ske! Start med de mindst vigtige og mindst realistiske emner. Så får du tilpasset din stil og dine argumenter, så du bliver klar til de rigtig store og vigtige kunder.

Og vær aldrig bange for at yde en usædvanlig service. Vil kunden have dig til at komme forbi om en time? Vi ses om en time. Udlåne en kollektion til et modeshow? No problem. Komme og stå i hans butik en formiddag for at præsentere dine smykker? Jeg kommer i morgen.

Men når du har banket på den første dør, så bliver det nemmere næste gang.

Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Æon Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret Birte.

I Aminos nyhedsbrev var der fornylig skrevet citatet: "Everything is just outside your comfortzone".

Det fik rusket godt op i mig. Også i erkendelsen af, at alle har deres begrænsninger, og at alle er nødt til at overskride dem for at rykke videre.

Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Æon Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

ind i mellem føler jeg mig også modig, men som Birte skriver nedenunder, er vi også bare nødt til at rykke. Uanset hvor ubehageligt det må føles. Det er der vi lykkes.

Held og lykke med dit projekt. Mit mod ligger i beslutningsprocessen. Lad være med at tænke for meget, og vælg hvad der føles rigtig.

Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Æon Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vivi

Jeg var heldigvis klog nok til at finde 2 samarbejdspartnere fra starten, som supplerer mig fantastisk på en masse andre områder. Måske handler det i virkeligheden også om, at give slip og lade de andre forsøge sig. Firmaet er mit og jeg sidder med 99 % af opgaverne, så jeg er nok også lidt for dårlig til at lade andre komme til :-)

Vi er i proces  med at få lavet et helt nyt website, men du kan se smykkerne på: aeon-jewellery.com

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Jeg er også selv for nylig blevet kastet ud i opsøgende salg. Følte mig heller ikke overdrevet modig omkring det, men bed tænderne sammen og gjorde det. Ved du hvad jeg opdagede? 90% af dem jeg kontaktede var søde og venlige mennesker :-) Pyt med de sidste 10% - dem skal man jo heldigvis ikke snakke med igen. ( Og de har hele 'fornøjelsen' af sig selv 24-7.. stakler ;-) )

Held og lykke med det hele

De bedste hilsner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Det med at være modig eller ej, det kommer og går nok i perioder. Jeg har det i hvert fald selv sådan. Det ene øjeblik kan jeg ikke skydes igennem og det næste er jeg ved at dø af den ene eller den anden årsag. (Det er endnu ikke sket, at jeg er død altså). Dog vil jeg føje til, at det er super godt at læse med her. Og komme med mine egne svar til jer. Det er nemlig super super vigtigt at netværke, så meget lærte jeg da under vejs på uni. (Lige færdig uddannet sidste år (cand.jur.)). 

Altså med andre ord: Jeg synes du er super modig. Og god vind med dit projekt. Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)