Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med stiftelse af egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg skal til at starte en virksomhed, men har dog det problem at banken ikke vil åbne en erhvervskonto til mig, da jeg står i RKI. Selvom jeg ikke beder om kredit eller el. lign. vil de ikke røre mig med en ild tang - selvom jeg kun står registreret for 14.000kr - længe leve de unge dage :/

Nu vil min kæreste imidlertidig gerne hjælpe mig. Her kommer mit spørgsmål så:

Kan jeg godt stå registreret som ejer af virksomheden i CVR, samtidig med hun åbner erhversvskontoen i sit navn, eller skal de to matche? i så fald hvilke muligheder er der for at kombinere, så vi finder den bedst mulige løsning?

Håber i kan hjælpe.

MVH

Mark Andersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt afhængigt af meget i vil bøvle med det, lyder det ikke som en god løsning at have kontoen i din kærestes navn. Til visse ting kan du behøve en erhvervskonto - til mange andre kan du bruge den personlige NEMkonto som konto til virksomheden - det kan afhænge af om du skal lave netsaftaler o.l. Mon ikke banken dels vil kræve at din kæreste har CVR for at få en erhvervskonto og mon ikke det vil give problemer når indstående og renter indberettes på din kæreste skattemæssigt. Din kæreste kan jo starte virksomhedens i sit navn - men så skatter hun jo af den og hvad hvis I går fra hinanden?

Var det ikke bedre at komme ud af RIK i alle fald - f.eks. ved at få det tilbagebetalt med et lån fra din kæreste på de 14.000 - eller stramme baller og få tilbagebetalt et så lille beløb fra egen indtægt - Ud af Riber og se om ikke så en eller anden bank giver dig en erhvervskonto?

En bank vil ofte være bekymret for en erhvervskonto hvor jo PBS betalinger og ting via det offentlige er tilknyttet med den dertil hørende risiko for er overtræk, specielt hvis de ser på en der ikke kan få betalt 14.000 tilbage og komme væk fra Riber, så det ville være mit fokus

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark L. Engelsted Andersen:

Hej Amino brugere,

Jeg skal til at starte en virksomhed, men har dog det problem at banken ikke vil åbne en erhvervskonto til mig, da jeg står i RKI. Selvom jeg ikke beder om kredit eller el. lign. vil de ikke røre mig med en ild tang - selvom jeg kun står registreret for 14.000kr - længe leve de unge dage :/

Nu vil min kæreste imidlertidig gerne hjælpe mig. Her kommer mit spørgsmål så:

Kan jeg godt stå registreret som ejer af virksomheden i CVR, samtidig med hun åbner erhversvskontoen i sit navn, eller skal de to matche? i så fald hvilke muligheder er der for at kombinere, så vi finder den bedst mulige løsning?

Håber i kan hjælpe.

MVH

Mark Andersen



Hej Mark
Start med et personligt ejet firma. Opret et CVR nr.
Betalt dine kreditorer (lav en afdragsordning). Har du en afdragsordning og du følger den er du ikke bundet på hænder og fødder længere).
Du behøver ikke en erhvervskonto med kredit.
Det er slet ikke nødvendigt.

Jeg vil anbefale dig at skrabe måske 10-15.000 kr. sammen (ekstra weekend / bijob 1 måned eller 2) og oprette en erhvervskonto uden kredit.
Her kan du gøre hvad du vil. Der er ikke de store omkostninger ved at have denne.

At starte virksomhed med 0 kr. på lommen kan jeg ikke anbefale dig.
Og heller ej at starte ud med at låne!
Så spar lidt sammen til din virksomhedsstart og få den bedste start.

Held og lykke
 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John. Den bedste løsning ville være at komme ud af RKI når det er så lille et beløb.

Alternativt kan du jo stifte et I/S med kæresten som den anden interessent, altså hvis hun også er interesseret i at bidrage i virksomheden. Det vil jo nok gøre det nemmere for hende at åbne en erhvervskonto.

Jeg er selv ved at stifte et aktieselskab med fruen fordi vi begge ser en fremtid i virksomheden og begge ønsker at arbejde for dens succes.

Mvh Carsten

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle de fine svar  ! - jeg har nu betalt min gæld i RKI og er klar til mit eventyr :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark L. Engelsted Andersen:
jeg har nu betalt min gæld i RKI og er klar til mit eventyr :)
SÅDAN - WAY TO GO det kommer du ikke til at fortryde - alt godt for fremtiden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)