Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode råd licenaftale disney hjælp

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg føler det bliver svært at tale licens .%, verdi, efter jeg har fremlagt ideen

kunne det være en model at sige jeg ønsker eks 4% af den verdi (overskud) min ide generer

hvis de bruger min ide som beskrevet matrialet

disney kan jo også i teorien have ideen under udvikling hvor lang tid er fair at give dem til at dokumentere de selv

havde samme ide eller  afgørende elemenrter

er mine licens % ønsker for høje

er fremgangs måden

aftale møde

fremlægge ideen

fremsætte licens ønsker

hvor meget er det nødvendigt at vide om disneys økonomi i det pågældene felt

jeg ser ikke nogen fare i et andet selskab kopierer ideen og

 dermed kommer disney til at få mindre marginaler end konkurenter da de skal betale mig licens

det sker ikke

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror vi ved for lidt om hvad type business din ide generer til at udtale os om pris. 4% eller 2 eller 8 - giver ikke mening på det her tidspunkt.

Det svære punkt i en hver ide er den hurdle man skal forbi for at få fortrolighedserklæring - NDA - De skriver ikke en sådan under uden at kende ganske meget til ideen. Sådan nogle som Disney får masser af ideer præsenterede og hvis de uden at kende ideen bare skrev at de aldrig ville bruge noget af det som lå i en ide, så ville de låse sig i forhold til alt for meget.

Man er simpelthen nødt til at tage lidt chancer. Det er derfor jeg ville:

Få beskrevet ideen i flere omgange

1 Løs beskrivelse - Rent tilfældigt valgt type. Metode til at øge konkurrenceværdi ved Disney konkurrencer - og så beskriv så langt du kan uden at ha givet dem ALT

2. Virkemetode - App (eller indlæg i bladet - eller bio - eller eller eller

3. Ca omkostning (enten samlet - eller per brug)

4. Disneys indsats - skal udviklingen betales, og hvor - under hvem, overtager de blot ide eller færdigudviklet set up

5. Dine forventninger til samarbejdet - ex - Licensbetaling eller royalty til opfinder/udvikler op til ?? 10%

Aftale møde med Disney DK - gerne chefen og bede om 20 min til at præsentere noget du er sikker på hele koncernen vil ha glæde af - og tag det derfra. Han vil kunne sige lidt om hvem du skal kontakte ud fra din ide - hvis ikke det skal gå gennem Disney DK og han vil kunne foretage en mulig førstebedømmelse af, om den er god nok

Det er et godt råd du har fået af andre, at se at få beskrevet ideen godt og kort og så få nogle andre til at læse den kritisk, både være djævlens advokat i forhold til selve ideen - har du stirrert dig blind på noget - og på formuleringen, INDEN du går til Disney. Søg evt en herinde der vil tage den på sig - og så må du nok bare stole på pågældende, så bedst hvis du kender nogen der har de evner

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne det være noget for dig cookie med xx af % til en fornuftig beløbstørelse var opnået

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er da i alle fald velkommen til at prøve at beskrive det og sende det til mig - jeg har åbnet for PB - personlig besked hvor du kan sende det. Jeg løber ikke med ideen og vi kan tale om det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

det er et super tilbud som jeg nok vil benytte mig af

det er gået meget hurtigere end jeg havde forventet

du er uden tvivl den rette men jeg vil tænke over det hele nogle dage

og forberede det lidt

det håber jeg er ok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

No problemos tag al den tid du behøver - bare bliv konkret så langt du kan

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det er utroligt inspirerende med de gode svar

 

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er flovt at skrive det

jeg har dummet mig ved at søge på disneys sider

jeg har lige fundet en avisartikel hvor disney melder deres ankomst på det marked i 2012

det er ikke helt det samme men nok til der ikke bliver nogen aftale

jeg beklager jeg ikke har fundet det tidligere

dine gode råd er bestemt ikke spildt der er andre end mig der får gavn af dem

den klare opskrift er jeg stadig glad over selvom humøret ikke er i top

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt fint - sådan er det ofte - 1 ud 1000 ideer bliver til noget, men det er også helt fint - så må man bare få 1000 ideer - sådan ca, og at de faktisk selv har set ideen viser jo bare, du havde fat i noget rigtigt. Jeg selv fandt for et par måneder på, at hvis man tog en lyskæde af de der små der bruges til Jul, og som tilmed kunne blinke, så kunne man ved hjælp af nogle få af disse pærer, lave noget der blinkede så det lignede et tænd tv set udefra.

Jeg syntes jeg var ret smart og overvejede om man skulle bygge det ind i en type lille plastik klokke med et tænde/sluk ur i bunden. 

I sidste uge købte jeg så 3 stk i Lidl - nogen var faktisk kommet på ideen inden migBig Smile

Bare nysgerrig- hvad var det for et marked?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

reklamefilosoffen:
der er flovt at skrive det

Det er absolut ikke flovt, tværtimod - som John også skriver, din tanke/ ide var jo ikke helt dum siden den bliver ført ud i livet- det oplever vi alle vidst før eller siden.

Jeg har selv nogle ideer liggende som er beskrevet af mig i detaljer for 3 år siden som jeg ikke har haft sat iværk- den ligger nu i de nye opdateringer til Iphone 99,999% identisk ( de er ikke stjålet af Apple, for jeg har kun haft pære og bananer min skrivebords skuffe Stick out tongue) men tit er der andre der har samme ide som en selv. - og det sker uvilkårlig med udvikling generelt.

Disse øv ér skal man bruge som reference i sit eget hoved til at vide at man er sku dygtig nok , tænk på du har haft de samme tanker som et stort firma som Disney, og når man først har gearet sig selv til at vide det, så sprøjter det ud med ideer gode som dårlige på grund af sin selvtillid- og så når du de 1000 ideer som John skriver - når du har fundet den ene, så er du altid velkommen til at sende den til mig, så skal jeg nok hjælpe dig videre.

Du kunne måske også videre udvikle på den ide til Disney, for ideer er jo aldrig færdige- så er det om at bygge noget mere på og komme ind den vej??

Min teori er at jeg som person aldrig opfinder den dybe tallerken - jeg sætter bare kanter på den flade, så virker den lige så godt!- det samme kan du med din ide.

klø på, og gi det en skalle 

De bedste hilsner

Bo

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)