Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg hyre en freelance sælger mod provision?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Nu går jeg ud fra at, hvis man starter selvstændig virksomhed, og ønsker disse forhold, selv sætter man sig selvfølgelig ind i tingene.

Men jo det er altså korrekt, det er lovligt, det kan lade sig gøre, og ja det findes i den grad. Men ja forholdene og de gældende regler skal selvfølgelig følges.

/Thomas

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

@thomas Ja jeg tror man kan sige det findes i langt højere grad end det er lovligt
Mange arbejdsgivere er pressede og vil ikke ha med feriepenge og opsigelse at gøre, og kræver helt enkelt at den ansatte opretter CVR

Flere og flere blir dog udsat for kontrol og må betale maglende skat for den "selvstændige"

Det er også et fokus område for skat, og virkeligheden er, at det er overvurderet hvor svært det er med en ansat. Man skal kalkulere prisen inkl ferie og sygdom osv, men det bør freelanceren jo også i sin timepris

Bare alle har klart, at det intet har med en skriftlig aftale at gøre, men med det virkelige forhold og skat kan omgøre det.

Jeg skal ta mig sammen og samle det lidt i min blog en af dagene og se og lægge det her, for det er ikke for at få det til at fremstå umuligt med faktura, bare det holder hele vejen hvad det ofte slet ikke gør

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig igen. Ja det ville nok være godt, at få det belyst lidt mere :-)

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker simpelthen når man spørger om noget på Amino - for svarene er så fulde af gode oplysninger!

Jeg ville lige kaste lidt mere lys over min grund til at spørge:

Jeg har super travlt i mit ene firma. Og her er jeg bundet for meget op til personligt at tage mig af salg i et andet projekt, jeg lancerer.

Men det jeg har brug for, er en sælger (forestiller jeg mig) der kan ringe folk op (jeg har alle nødvendige oplysninger til sælger og tager mig selv af anden markedsføring) og få aftalerne i hus. For mit vedkommende er målet 2 til 3 aftaler pr. uge.

Jeg forventer ikke, at det Tager en uge at få to - tre aftaler i hus, men det er selvfølgelig svært at sige.

Grunden til jeg ville hyre en freelancer til opgaven var hovedsageligt at der ikke er nogen fast arbejdstid i planen. Laver man to-tre aftaler mandag formiddag, ja, så er der simpelthen ikke mere arbejde der.

Forstår I mon, hvad jeg tænker?

Men jeg kan godt se problemet - jeg har ikke brug for en studerende, jeg har brug for en sælger, der ved, hvad han/hun har med at gøre, når det drejer sig om opsøgende salg. Og det er måske nok svært at få under de forhold.

Men igen - tak for jeres svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Tak for dit svar - jeg læste dit indlæg og henvisningerne med interesse.

Hm, jeg synes stadig området virker en anelse uoverskueligt, men jeg er blevet meget bedre klar over, hvad jeg skal sikre mig, der er styr på - uanset hvilken model, jeg ender med at vælge.

Så rigtig mange gange tak for det :-)

Ann

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 21
Fra  www.forsikringsgennemgang.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ann

 

Hvad er dit produkt?

 

Mvh

Anders // LeadGenerator Ltd.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvad dit produkt er, men umiddelbart lyder det af meget med 2-3 aftaler på en uge - ihvertfald i starten.

Jeg har solgt både konferencer og produktfilm. For konferencernes vedkommende kunne der gå alt fra 1 mrd. til 2 år for at få nye virksomheder ind. I forhold til produktfilm skulle jeg inden kontakten have overvejet et koncept for kunden, hvilket koster arbejdskraft og researchtid - efterfølgende kunne det tage op til en mrd. at få en kontrakt i hus.

Generelt vil jeg sige, at en god sælger er en sælger, som gør sig ulejligheden at researche på en virksomhed før kontakt, så du skal have en sælger som gør sit forarbejde grundigt. Det er eksempelvis direkte idioti, at man ringer op til en virksomhed som bl.a. sælger hjemmesider (selvom det står lidt langt nede i teksten) og forsøger at sælge dem en ny hjemmeside.

Det bedste ville være, at du indgår et partnerskab/medejerforhold til en god sælger, som flere også har nævnt i tråden, hvilket vil give en ekstra motivation. 

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Fra  B2Bkonsulent.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ann,

Jeg kan se det er et gammelt indlæg, men det gør det jo ikke mindre væsentligt for andre som læser med.

Jeg tilbyder freelance salg med aflønning på forskellige måder.

Dog arbejder jeg primært på b2b-markedet.

Med venlig hilsen,

Bo Hatting
b2bkonsulent.dk 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

Set dit svar i Amino - og jeg kunne godt tænke mig hjælp til markedsføring og evt. salgsarbejde med mit produkt.

Er det noget du kunne være interesseret i?

Kig evt. på http://gnf.dk for produktets hjemmeside.

/Lars

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)