Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I BloggerWave?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg faldt for nylig over et site der hedder BloggerWave.dk hvor man kan tjene penge ved at skrive om firmaers produkter. Ideen er gammel, men grunden til dette indlæg er at jeg var forbi deres side idag og var ved at dø af grin.

 

De er ved at opdatere siden, men jeg havde gemt et link til en underside og jeg har netop lavet et indlæg over hvad jeg fandt: http://www.antphilosophy.com/alt-det-andet/bloggerwave-ekstremt-morsomt/

 

Jeg kan slet ikke få det ind i mit hovedet at man kan lave noget der er så ringe :D

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skulle mene det er gjort med fuldt overlæg.

Folk skal grine af det, huske det og oprette tråde der forsøger at håne siden, men i virkeligheden skaber omtale af den.
 



Mvh. Artemis



Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Den tror jeg helt ærligt ikke på. Hvad skulle ideen være med siden hvis folk ikke tilmelder sig fordi det slet ikke giver mening? Den bekræftelsesmail de sender er lige så tosset stavet og der er i øvrigt mange af deres links og sider der bare kommer med fejlmeddelelser.

Ideen ville være god hvis de ville have omtale, men det skulle gøres på en anden måde. Så lige der kan jeg altså ikke sige at jeg er enig.



Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har skrevet en del om Pay Per Post koncepter på min blog - og lad mig sige det lige ud: Jeg bryder mig ikke om dem. Men det er en længere forklaring, du kan læsere mere om på bloggen ... :)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige at jeg er enig med dig Mikkel. Dog har jeg den holdning at hvis jeg kan få penge for at sige min uforbeholdne mening (dvs. både positivt og negativt), så tager jeg gerne imod dem. :)

Men bare at skamrose produkter eller firmaer fordi man får penge for det er usmageligt.


Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hm... Hvis de e-mails de sender er lige så tossede, og fejlmeldinger des lige, er det nok ikke et salgstrick. Troede kun deres kampagne inkluderede disse fejl. De er åbenbart ikke så smarte alligevel. :D
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om Bloggerwave.. eller bare konceptet... Først og fremmest, så ser det ret amatøragtigt ud hos Bloggerwave.. (designet er dog pænt nok)...

Men jeg kan hellere ikke se det store problem i, at få penge for at tage stilling til tingene... vil jeg skrive noget lorte-omtale omkring et produkt, så gør jeg det... hvis de bliver sure, op i r... , så dropper jeg programmet..

Men jeg ser det lidt ligesom at gå i Bilka og prøvesmage et produkt, kan jeg lide det, så snakker jeg måske godt om det, kan jeg ikke, så sviner jeg det til overfor andre... men jeg får stadig min smagsprøve i form at kaffe, slik, vindruer eller whatever...

Men kan også godt forstå den anden vinkel, at det lidt er at sælge sig selv og sin blog for penge (næsten en luder-tendens ;-) ).... men så længe man har lov til at være enten positiv eller negativ, så synes jeg det er okay...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er to sider af sagen - og begge sider er negative ...

1) For bloggerne er det et skidt koncept, fordi det underminere deres troværdighed. En af de vigtige grunde til at blogs er blevet så populære er netop troværdigheden - at det er den enkelte blogger der selv bestemmer hvad han vil skrive om, uden en dum redaktør eller andre interesser. Og det er naturligvis denne jomfruelige troværdighed som virksomhederne gerne vil købe sig ind i - men man kan altså ikke bolle en jomfru mere end en gang, så er hun ikke jomfru mere!

2) Virksomhederne ønsker som sagt at købe sig ind i et fædomen som er meget populært. Men problemet er, at hvis bloggerne tydeligt angiver at det de skriver er en betalt annonce, så ryger den væsentligste del af pointen for virksomhederne, og hvis bloggerenm ikke afslører at indlæget er betalt, ja så er det ulovlig skjult reklame - med de følger den slags så kan få. (vi kender de negative effekter fra virksomheder der laver email spam).

Nogle vil så påstå at man da sagtens kan have kommerciel skrivning. Ja, det kender vi godt - det heder "luderjournalistik" og ses i f.eks. nogle lokalblade. Men prøv at sammenligne folks opfatattelse af disse blades journlistiske troværdighed, i forhold til anderkendte aviser som Politiken, Berlingske eller JP. Jeps, den er ikke høj. Hvis det er som en blanding af et dårligt lokalblad og et kuponhæfte visse bloggerne gerne vil ende, så skal de naturligvis være velkommen, men de skal så bare ikke tro at de længere vil blive opfattet seriøst, som de andre bloggere der holder sig fra den slags smuds.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)