Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

It løsning til den danske folkeskole

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er lærer i den danske folkeskole, og jeg er godt træt af tåbelige IT løsninger og mangel på ambitioner. Jeg har længe arbejdet på en "drejebog" for hvordan en IT løsning skal se ud, en it løsning som nemt bør kunne konkurrere med de nuværende løsninger. Jeg er fuldt ud bevidst om at min forespørgsel herinde er urealistisk, men jeg vil gøre forsøget.

Jeg søger en dygtig programmør, som tør tage en chance sammen med mig. Jeg har ingen penge at tilbyde kun høje ambitioner og en tro på at prpjektet kan blive indbringende, hvis det føres ud i livet. Kontakt mig gerne for at høre nærmere, jeg forventer at blive bombarderet med svarBig Smile

 

Mvh Jonas S. Jørgensen

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad forventer du selv at lægge i projektet - udover ideen og din 'drejebog'? Hvis en programmør skal sidde måske et halv år eller mere på fuldtid og udvikle det - uden løn - er det ikke særligt ligeligt fordelt.

Kan du sælge det? Har du snakket med skoler som er interesseret i at teste det, evt. købe det? Hvis du ikke har, bør du starte med det. Det kan sagtens lade sig gøre ved at tegne og forklare, inden der bliver skrevet noget kode.

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

 Skriv til mig, jeg kan måske hjælpe dig

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg har tænkt mig at lægge i projektet er som du selv skriver ideen og drejebogen. Herudover har jeg taget kontakt til KL, som i øjeblikket arbejder på digitalisering af den danske folkeskole, og er blevet inviteret til en workshop om emnet. Dette har jeg sagt ja til, for at høre lidt om hvad der rør sig på et lidt højere plan. Jeg har selvfølgelig kontakter i folkeskolen, som jeg vil bruge, hvis jeg nogensinde kommer videre med det her. Min egen leder på min nuværrende arbejdsplads er meget interesseret i projektet og min skole kunne med stor sandsynlighed bruges som test skole.

Jeg er seriøs omkring det, men som jeg skriver, så ved jeg godt at jeg ikke har det store at tilbyde. Derfor er det naturligvis heller ikke en 50/50 aftale som der skal laves, hvis der nogen, der vil hjælpe mig. Min motivation er kommet, fordi jeg reelt set mangler en it løsning i min hverdag, som ikke findes, og som jeg ikke fatter ikke er lavet endnu. Det går langsomt, hvis jeg fx skal vente på at folk fra KL vil bakke mit forslag op, der er mange ting, der skal ske, inden nogen reelt set går igang med at programmere.

 

 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Simming:
Det går langsomt, hvis jeg fx skal vente på at folk fra KL vil bakke mit forslag op, der er mange ting, der skal ske, inden nogen reelt set går igang med at programmere.

Ja. Det behøver heller ikke at være fra det højeste sted. Et par skoler som er interesserede i at teste løsningen er et godt skridt på vejen.

Det du reelt beder om, er at en udvikler ligger 200.000-300.000 kr. i dit projekt (hvis det f.eks. tager et halvt år at udvikle), som personen i stedet kunne have tjent et andet sted. Hvis udvikleren ikke har en relativt realistisk forventning at kunne få de penge igen, får du meget svært ved at få nogen med på ideen.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal ikke undervurdere værdien af at have indgående kendskab til markedet, og have kontakter til beslutningstagere. Det kan skam have en ret stor værdi. 

Jeg har tidligere solgt IT til skoler, og det var altid en besværlig og langsommelig process. Men det kan jo være store kunder, og dermed attraktive, hvis man kan lykkedes med det. 

Så bare gi' projektet gas!

Mvh Carsten

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kommen en masse kommentarer, men meget lidt konstruktivt.  Nu mener jeg ikke at der skal handle om en udvikler der skal arbejde på fuld tid i 6 mdr., uden løn, men der imod om løsningen.

Jeg har selv gået med samme tanker for nogle år siden, og jeg har sendt dig hvad jeg arbejdede på i en PM.

JDMF

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)