Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til design af ny webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er indehaver af 2 større specialforretninger indenfor luksussegmentet og en dertil hørende webshop. Som virksomhed har vi eksisteret i 25 år, er meget velkonsolideret og vi har været på nettet mere end 10 år. Vi er pt. på vores 4. webshop og været i kløerne på 4 forskellige firmaer, der alle har haft deres forskellige indgangsvinkel, til løsning af vores ønsker. Hver gang ender det alligevel med at vi ikke får den fleksibilitet og konvertering som vi ønskede og håbede på.

Pt. har vi ca. 1.300 besøgende pr. dag, men en konvertering der næsten ikke kan måles. Undtagen i julen hvor vi kørte med en 10% webrabat, hvilket resulterede i en eksplosion af ordrer (konverteringsrate på 3-4%, ca. 3.000 besøgende pr. dag), som nær var ved at tage livet af os, da systemet slet ikke er automatiseret på nogen måde. Dvs. alle svarbreve, pakkelabels, orientering om trace osv. skulle håndteres manuelt. Men vi fik da kørt for 800.000 igennem på 14 dage, så på trods af problemerne var det en succes. 

Det interessante ved ved vores julerabat, er at det viser med al ønskelig tydelighed at rabat flytter varer, men samtidig er det meget ugleset i vores branche at sælge mærkevarer med rabat. I visse tilfælde har det betydet at man har mistet forhandlingen (selvfølgelig ikke af den grund), så man skal være lidt forsigtig.

Nu er det ikke sådan at den lille konverteringsrate til hverdag, så betyder at vores site ikke er en succes, idet mange kunder har orienteret sig om vores varer inden de dukker op i butikkerne, og på den måde er vel forberedte og dermed sparer os for ekspeditionstid i butikkerne.

Endvidere får vi meget ros for vores site, men den har nogle klare mangler i det at kunne kommunikere forskellige budskaber, da den ikke har scroll, hvilket giver en begrænset flade at kommunikere på og med. Vores nuværende website er iøvrigt linket op til C5 undtagen på lagerbeholdningen. Dette skyldtes at nogle produkter har vi kun 1 stk. af men kan lave/ændre det til den ønskede størrelse, hvilket i så fald tager nogle dage.

Vi er store beundrere af Net-a-Porter.com, der både er i stand til kommunikere mange forskellige budskaber, vise kvalitet og ikke mindst sælge luksusvarer med en høj konverteringsrate.

Vi søger derfor en person/firma der kan hjælpe os med at designe en webshop, med grundlayout a la Net-a-Porter.com, og med stor fleksibilitet i form af størrelser og antal på bannere, ændring af farver, flere sprog osv. Og så forhåbentligt med en højere konverteringsrate end nu.

Platformen skal også kunne håndtere flere sites, da vi har 2 andre mindre websites, dog uden webshop.

Vi har selv en webmaster ansat, der både er fotograf og AD´er.

Så kom ud af busken hvis i mener i kan klare opgaven.

Mvh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop solgt den del af mit som hedder Nordicturbo til en konkurrent i branchen. Ved konkurrenten skal jeg på konsulentbasis optimerer deres virksomhed(ud fra min udd. bagg. ha.jur) og udvikle deres online forretning - Jeg koder det selv fra bunden. Blandt andet med nye udenlandske shops og det hele integreret til hosted navision. Ikke helt det samme, men jeg vil rigtig gerne forsøge at se på om jeg kan hjælpe jer.

Niels@20v.dk

/Niels Høj

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Jeg sender lige en pm.

Venlig hilsen

Frederik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)