Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af selvstændig konsulentvirksomhed - men hvordan kommer jeg igang?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai

1. google.dk 
2. Søgning 
3. skriv: start af egen virksomhed; økonomisk støtte til start af egen virksomhed;egen virksomhed+skabe netværk; problemstillinger; hvor er jeg om 10 år;

"Lær at kende, hvad der bringer dig fremad og hvad der holder dig tilbage.
Og vælg så den vej, der fører til visdom.

Den der vover, mister fodfæste for en tid.
Den, der intet vover, mister sig selv."

Med venlig hilsen

Krisztian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør som Google: Launch early, then iterate. Fx foreslås det, at du opretter en Linkedin-profil. Vi aner ikke, hvilket business-netværk, der er det stærkeste om fem år.

Du risikerer ved at planlægge 5 år frem, at virkeligheden ikke stemmer med dine planer.

Du har allerede etableret et kerneområde, procespotimering. Men det kræver troværdighed at komme ind som ekstern konsulent og optimere forretningsgange med tredjelande.

Men kulturforskellene er der, ingen tvivl om det, jeg har selv arbejdet tre år i Delhi.

Hvis jeg var dig, ville jeg satse på at få konkret erfaring med områderne, inden du starter går i luften om fem år.

Måske blogge undervejs. Etablere dig selv som en stærk profil på området. En profil, der findes, når folk googler nogle af de konsulentydelser, du tilbyder.

Du skal også være opmærksom på, at der er konkurrence på feltet. Danske KRING Technologies tilbyder fx netop det, du vil satse på. Optimering af forretningsgange med udgangspunkt i kulturforståelse og danske projektledere på jorden i Indien. 

Det stærkeste kort at spille vil nok være at vise, at du selv har været ansat i en virksomhed inden for området. Evt. udstationeret i Indien. Og kan dokumentere resultaterne af din indsigt på bundlinjen. 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)