Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af programmeringsopgaver - god eller dårlig ide?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og skal have udviklet en hjemmeside og tilhørende app. Har styr på kravsspec., men er i tvivl om jeg skal outsource opgaven? Er der nogen herinde der har erfaringer outsourcing og kan henvise mig til freelancere eller virksomheder?

På forhånd tak

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Jesper

Hvad skal din App kunne? (Evt send mig fortroligheds erklæring og jeg vil returnerer den underskrevet).

Vi har gode erfaringer med programmeringer af Apps både til Android og Iphone - i Java og Obj C.

Men opgaven kan sikkert også løses i HTML5.
Der udover har vi lavet en del test og debugg opgaver på outsourchede projekter ;)

smid mig PM

Peacock.nu

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Friis Mortensen:
Er der nogen herinde der har erfaringer outsourcing og kan henvise mig til freelancere eller virksomheder?

Jeg har kontakter til nogle rigtig skarpe russere, der er dygtige til engelsk.

Kan sende dig nogle kontakt oplysninger på PM hvis du er interesseret... De er ikke indien-billige, men du får tilgengæld også en langt højere kvalitet.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du resourcerne til at udvikle det in-house? Hvis ikke, så skal du outsource, eller hyre mandskab der kan klare det in-house. :o) Ved outsourcing har du så valget om det skal være til kræfter i Danmark, eller til kræfter i udlandet. Nogle virksomheder kombinerer, så du samarbejder og kommunikerer på dansk, og udvikling sker i udlandet.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg - som så mange andre herinde - gerne stiller mig på tæerne for at give et godt tilbud på hjemmesiden. Hjælper også gerne med at koordinering af projekterne. :o) Du er velkommen til at skrive en PM eller kontakte mig via. enia.dk. Så kan vi tage en snak om projekterne, hvor du også kan få nogle gode råd med på vejen.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Der er rigtigt mange aspekter der skal tages i betragtning for at kunne komme med et svar. Der er pro's og cons, men primært er outsourcing et valg om besparelse med efterfølgende paradigme. Kan du finde en rigtigt dygtig saglig og faglig konsulent/projektleder, der kan stå inde for leverandør og at vejlede dig ud fra din forretningside, kravspec, teknologisk fulfillment, design/user experience, drift, vedligeholdelse, roi mv. kan det være en god løsning. På den anden side, mister man ved outsourcing kontrol, værdifuld sparring, dynamik, ub-services, agillitet osv. da outsourcing jo per se handler om at sænke labor-cost og profit optimere. 

Bottomline skal du have fundet en erfaren og dygtigt konsulent der kan navigere i de forskellige proprietære og ikke-proprietære paradigmer, forstår e-business og online-paradigmet som helhed - hører hvad du siger -og vil med dit projekt, kan gribe dit projekt og rådgive dig fagligt, sagligt i dit projekt - så du ved hvad du går ind til med et forventningsafstemt projekt og resultat.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være med mindre du ikke kan finde en dansker. Hvad man vinder på programmørens løn skal man bruge på mere detaljeret projektledelse og kulturforskelle. Jeg ved fra en international koncern at deres softwareingenører er mere produktive selv om de koster mere end deres indiske konkurrenter. Indere, Ukrainere etc. er selvfølgelig ikke dumme, men de gør det anderledes end man tror. Find en dansktalende især hvis det er et lille projekt.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen kommer det an på efterspurgte løsning.Hvilken type app er der tale om? Kan det laves i blot HTML5 fremfor både Obj C og Android.

Der er jo ingen grund til at få Dataloger eller IT-ingeniører til at arbejde freelance for en hvis, opgaven kan løses ligeså godt til det 1/12 timepris.
Det er begrænset hvor mange fejl man kan lave ved en simpel HTML-5 App fx.

Men på mere komplekse løsninger er jeg enig. Det handler generelt om hvorvidt man kan udspecificerer opgaven klart nok pr. email til en inder jo!
Ved de komplekse opgaver, vil vores dyre timepris hurtigt hentet hjem på mindre bugs og bedre fungerende løsning.



Peacock.nu

Fra Aarhus C
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Fra  APPudvikleren Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek eventuelt Www.APPudvikleren.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Du er meget velkommen til at kontakte mig. Har et kontor i Vietnam hvor der er tilkoblet udviklere med kontrakt under mig.

Lige nu udvikler vi blandt andet et billedstystem til Aller koncernen der skal integreres til min nuværende virksomhed www.smartclipper.dk,der varetager fritlægninger.Det er nogle meget kompetente og dygtige udviklere, som alle har engelskkundskaber. Jeg sidder som projektleder og vil være din kontaktperson.

Du kan kontakte mig på: ff@smartclipper.dk   /   42 43 99 27

Rigtig god dag.

Bedste hilsner

Frederik

Fra Chiang Mai Thailand
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 26
Fra  Funk-art Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)