Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan køber jeg en webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har planer om at købe en webshop og syntes at det kunne være fint med tråd med gode råd omkring dette.

Hvilke oplysninger skal jeg have om shoppen for at danne mig overblik om den er et okay køb.

Selvfølgelig er der omsætning/Faste udgifter/overskud.

F.eks kan man forlange at se regnskaber så man ved det hele ikke bare er taget ud af den blå luft.

Tit står der at man kan overtage leverandør aftale, men er der risiko ved dette, f.eks at leverandører ikke vil handle med en efterfølgende og den man køber shoppen af bare slå en ny shop op og foresætter med samme leverandør. Skal man have konkurence klausul i dette tilfælde.

Kom gerne med en masse gode råd om at købe Webshop

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yascin,

Du rammer en masse spændende elementer og du er ikke forkert på den. Der er dog et stort "men" fordi det kommer jo meget an på hvor meget du påtænker at investere og betaler for denne webshop. Hvis vi snakker 10.000 kr ville det formentligt være alt for omfattende at sætte en masse jura igang, men koster denne webshop en halv mio er det klart du bør rådføre dig med et par eksperter, dem er der iøvrigt flere af herinde.

Dit punkt omkring leverandør er jeg helt enig i, det kan være farligt hvis du slet ikke har noget branchekendskab og dermed ingen form for relation til leverandøren, fordi der kan komme prisstigning, eller nogen særlige aftaler kan udløbe som ikke bliver fornyet. Der kan også være nogen lokums aftaler med nuværende webshop ejer som ophører. Alt dette kan du ikke nødvendigvis se af et regnskab. Derfor er der altid et forbehold at tage der og det er ikke helt uvæsentligt...

Og ja, du skal da se regnskaber - du skal vide 100% hvad du køber !

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Chiang Mai Thailand
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 26
Fra  Funk-art Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yascin,

Du er meget velkommen til at kigge forbi Dansk-netvaerk. 

http://www.dansk-netvaerk.dk/

Dansk-netvaerk er en It virksomhed der sælger opensource løsninger i Wordpress og Prestashop. 

Der er ingen binding til os som firma, samt igen Hosting. Dette vil sige at i kan drive en Webshop til et meget lavt buget.

Vi sidder klar til at hjælpe dit projekt igang.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)