Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop - Hvad skal der gøres?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg hedder Joachim og er 15 år, og jeg er så træt af at alle går og siger få dig nu et job, og hvorfor sidder du så mange timer foran computer, osv.
Nu vil jeg vædde med at de fleste af jer tænker noget i stil af at: "Endnu en lille dreng der tror han kan få den første million i løbet af en måned med hans 'vilde forretningside'.  Jeg kan lige så godt smutte igen". Og det kan jeg ikke fortænke jer i, det ville jeg selv have gjort.

Nåh, men jeg har her på det sidste, efter at min mor sagde: "Få dig nu et job, Joachim!", gået og kigget på forskellige muligheder, for der må være noget bedre end at stå på et gartneri i fire timer hver dag. Jeg er nået frem til at det kunne være interessant at starte en webshop, vel vidende at det kræver en masse arbejde, mest fordi jeg altid har interesseret mig for iværksætteri, og for nyligt er blevet interesseret i handel og marketing.

Men, nu har jeg besluttet at jeg vil bruge de timer der er nødvendige, jeg har besluttet hvad jeg vil sælge (USB Stik m.m i den kategori) og har fundet nogle samarbejdspartnere i Kina & Asien, som står klar til at sende produkter, så snart jeg siger til, jeg skulle lige til at bestille en lille bunke USB stik, da jeg kom til at tænke på told, CVR nummer, osv. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer med told, dem fra Kina siger at de sender det som gave, og så skal jeg næsten/slet ikke betale told, er ikke helt sikker på at jeg hoppe på den, det er trods alt, meget unge damer der sidder oppe hele natten, og skriver til mig over Skype. Så tænkte jeg ville spørge lidt herinde.

Skal jeg betale told, og hvordan bliver det så ordnet?
Skal jeg have et CVR nummer når indtjeningen er under 1000 kr. om måneden?
Hvordan indberetter man moms?

Jeg håber på at jeg ikke taler fuldstændig sort, men at der er noget i kan hjælpe mig med, og skriv endelig hvis jeg skal forklare mere før i kan svare. Virkelig et projekt jeg er begyndt at blive hyped på!

Mvh.

Joachim Skovgaard

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim
Hvis du har planer om at sælg til slutbruger skal du yde 2 års reklamationsret. På billige produkter skal du beregne X% ombytninger, som du sikkert ikke får dækket af din leverandør. Udover det skal vidst også betale skat af vare uden for EU

Vh Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

For at købe ind fra Kina skal du have CVR med momsregistrering importørregistrering. 
Den holder ikke at købe ind med videresalg for øje og få ting sendt som gave, så glem alt om det

Du kan kun få CVR ved at få tilladelse fra statsforvaltningen når du er under 18 og dine forældre skal påtage sig det ansvar du som virksomhed vil påtage dig, for at få registreret.

Du er også inde i noget med masser af konkurrence fra masser af store etablerede sites med USB nøgler osv og du vil få det superhårdt - + tænk på retur af fejlvarer - refusion af penge osv 

Det første du derfor skal bestemme dig for inden du vil importere, er om du vil via statsforvaltningen og søge dispensation og om dine forældre vil tage ansvar for din virksomhed til du bliver 18 i forhold til aftaler som din virksomhed indgår og som man jo skal være myndig for at træffe. 

Derfra kan du tage den videre - og JA det kan lade sig gøre men  - vælg noget du ikke skal tabe penge på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Joachim!

Jeg vil rigtig gerne hjælp dig med det jeg kan, hvis du har lyst kan du add' mig på skype også kan vi skrive sammen der, om hvad det er du har gang i og sådan :) 

Skype navn: Danmarkmads

Mads Grønning! 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim,

Det er så fedt når der lander unge iværksættere her på Amino.

Jeg er selv 15 år og er også ved at starte webshop op. Jeg hjælper dig gerne med det jeg nu kan!

Send mig en mail på: Kasper@toftbraun.dk

Eller send en pb over Amino!

Mvh

Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim,

Nu ved jeg godt at du har tænkt på at sælge USB sticks, men tag eventuelt et kig på min shop www.funglasses.dk - den er til salg :)

Dbh Lars

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen allesammen,

Super fedt at blive mødt med så fed en stemning og nogle gode svar!

Cookie: Tusind tak, et dejligt brugbart svar. Det er jo lidt krævende, det kan jeg godt se, angående det med konkurrencen har jeg kigget lidt rundt og der virker umiddelbart som om at det er USBShoppen der har samtlige kunder, og den eneste måde at få kunder derfra er jo at tilbyde bedre priser for samme kvalitet, og det samme med returret, men tror det vil være nemmere end at skulle til at sælge computere.

Sorenium: Det er nogle ulemper der kan ses :/

Mads: Har tilføjet dig :)

Kasper: Fedt, sender dig en email om lidt. 

Lars: Det ser nu meget sjovt ud, kunne muligvis være i interesse, kan du ikke tilføje mig på skype (joachim.skovgard), eller sende en besked her på Amino med lidt flere oplysninger? :)

Mvh.

Joachim Skovgaard

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)