Ja , kan jeg efterfølgende godt se og forstå på det hele. Men fik udleveret tracking nummer og link til EMS så gik i den tro de havde filialer andre steder os. Så det hele har været et fupnummer. :(
Der er desværre ikke særlig meget du kan gøre hvis du er blevet snydt i kina. de danske myndigheder kan ikke hjælpe dig. Med mindre det er et kæmpe nok beløb til at det kan betale sig hyre hjælp i kina til at løse sagen og evt rejse en sag imod sælgeren (det er dyrt!) ELLER at du har brugt alibaba's escrow service hvor de stiller garanti og rent faktisk forlanger at leverandøren leverer varen. Så er du nok lidt screwed, for at sige det på god gammeldags engelsk!
Tag det som en lektie, jeg har selv betalt dyrt for den slags lektier :) Evt kontakt en importør der har kontakt til en indkøbsagent i kina der kan tjekke leverandørens legitet før man køber noget for at sikre dig en anden gang (hint hint og peger på sig selv)
Hvis ikke man har is i maven er det altid klogt at benytte sig af f.eks. Escrow som nævnt eller gøre brug af eksterne konsulenter. Her på AMINO har jeg set en herboende kineser Anne Zhao tilbyde sin hjælp, -hun har for nyligt startet konsulentvirksomheden danhua.dk. Hvad det koster ved jeg ikke. Men jeg har da selv tænkt mig at kontakte hende på et tidspunkt, da jeg overvejer at få produceret nogle varer i Kina.