Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningplan...beskriv "markedet i dag"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle Aminoer

 

Jeg er i den proces der hedder kontakt til ny bank, og de vil have en ny forretningplan, jeg har fundet en på startogvækst, der findes en meget uddybende og en mere simpel.

 

Jeg synes det er svært, at beskrive et "markedet i dag" og "markedet om tre år" er der en som kan hjælpe, bare kort og klart hjælpe med en simpel beskrivelse.

 

Jeg har en dametøjs forretning som sælger, luksus second hand og nyt dansk designet tøj og accessories, jeg er i flytte planer da min butik ligger for afsides i forhold til gågade-systemet og tøjsalg baserer sig for en høj procentdel af impulskøb, så jeg skal have tilført flere ressourcer, da flytningen koster. Mit tøj henvender sig for tøjets vedkommende til piger først i tyverne. Accessori delen henvender sig til alle aldre.

 

Hilsen Charlotte

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med markedet i dag, og markedet om tre år, var det vel værd at nævne folks lyst til at bruge penge. De seneste år har folk fået flere penge mellem hænderne, og folk er generelt begyndt at forkæle sig selv lidt mere. Der findes utallige eksempler, men se blot på de mere luksuriøse bilmærkes regnskaber og boligpriserne.

Det er klart at du ikke kan finde facit på dit marked om 3 år, men du kan altid give et skøn (og et håb). Markedet skulle jo efter dit synspunkt gerne blomstre endnu om tre år.

// Jesper Skov

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Der findes mange på nettet af denne slags - prøv at søge på: "Finansiering og forretningsplan" - men vær også opmærksom på,  at forretningsplanen er god at skrive - men den er som regel forældet kort tid efter at den er nedskrevet - processen køre medens du driver din virksomhed ik`.

Den er nok mest til gavn for den finansierende bank ! - Derfor bør du være meget realistisk i din vurdering af markedsmulighederne - da det bliver dit problem såfremt det ikke går - banken vil evaluere forløbet og når/hvis det ikke går som DE VIL ja så kan du imødese, at banken lukker for finansieringen - det er jo altid bedst at kunne finansiere selv!

Det ved du - men men ......

 

Vær opmærksom på dette og lad være at opstille en plan der bare imponerer banken og er en åbning for finansiering!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte,

Jeg benytter indimellem Statistikbanken (http://www.statistikbanken.dk) hvis jeg har brug for nogle tal som viser tendenser. Man kan søge tal på stort set alt, og jeg vil også tro at du vil kunne finde statistikker på detailhandel indenfor dit område. Forhåbentlig viser tallene en positiv udvikling :-)

Hvis nu omsætningen i din tøjforretning er steget med 20% hvert år de sidste tre år, kan du måske antage at den vækst vil fortsætte. Dermed kan du lave et forecast på din omsætning om tre år. Det er selvfølgelig noget der er forbundet med store usikkerheder, men et sted må man jo starte.

Jeg læste for nyligt at specialforretninger har fremgang, så du kan måske finde nogle rapporter/artikler som underbygger det. Har din virksomhedstype ikke en brancheforening? Brancheforeninger laver som regel undersøgelser på kryds og tværs, og ligger som regel inde med meget nyttigt viden.

mvh Carsten

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle gange synes jeg det hjælper at beskrive:


- den typiske kunde. Karakteristika hos prototypekunden som har betydning for din forretning
- hvor mange af dem er der i dag
- deres adfærd (du har allerede nævnt impulskøb)
- hvilke ting i dag tyder på at der bliver færre/flere af dem om tre år


Få nogle af disse ting ned på papir og se dem for dig.

Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

 

Mange tusind tak for jeres svar på min tråd, det er virkelig noget jeg kan bruge...super, manglede lige lidt at komme igang på - kan mærke jeg er skarp i dag :-)

 

 

Hilsen Charlotte

 

PS. Har I lyst kan I jo kigge forbi min webbutik på www.twize.dk - I skal være så velkomne :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)