Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koeb af .com domain

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hola aminos

 

Er her nogle som kan fortaelle mig hvordan jeg hurtigst kommer i kontakt med ejeren af et .com-domain som jeg oensker at koebe?

 

Domaenet er som i nok kan forstaa optaget, men der er pt ingen hjemmeside tilknyttet. Er det muligt at slaa ejeren op, eller hvad skal jeg goere? Har proevet internic.net, hvorfra jeg faar foelgende information:

   Domain Name: *********.COM
   Registrar: NETWORK SOLUTIONS, LLC.
   Whois Server: whois.networksolutions.com
   Referral URL: http://www.networksolutions.com
   Name Server: NS2.INTERMEDIA.NET
   Name Server: NS3.INTERMEDIA.NET
   Status: clientTransferProhibited
   Updated Date: 22-jun-2006
   Creation Date: 05-jun-2002
   Expiration Date: 05-jun-2011

Jeg har saa kigget paa networksolutions.com, og her kan jeg sende et bud til ejeren af domainet. Det koster dog en afgift, og jeg er ikke sikker paa om den paagaeldende person/firma modtager mit bud?

 

Hvad goer jeg?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil være nemmest at hjælpe dig hvis du kan oplyse domænenavnet.
Internic viser ikke alle detaljer fra et whois opslag, men henviser i stedet til den whois-server du kan finde flere oplysninger på. Alternativt kan du selv prøve at slå det op via et whois værktøj der spørger den rigtige whois server.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
  Peter, interessant spørgsmål.

Jeg ridder lige med på din tråd og krydrer den med et tillægsspørgsmål:
Hvis man har forelsket sig i et .com-domæne, men det allerede er optaget, er der så et sted hvor man kan komme på en venteliste eller overvåge om .com domænet på et tidspunkt bliver frigivet?


Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper: Der findes ingen officiel venteliste som ved .dk-domæner, men der findes en masse registratorer der tilbyder den service at de overvåger hvornår domænet bliver frit og derefter registrerer det for dig - de fleste kalder det backorder (søg på "backorder domains" på google, så finder du hurtigt en del der tilbyder tjenesten).
Fra Hillerød
Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Du kan også finde navnet inde hos SpeedNames http://speednames.com/search.asp du skal blot søge på navnet og hvis det er optaget kan du se hvem der ejer det.

 

Hilsen John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)