Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man lukke et ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Hvordan kan man lukke et ApS med gæld i????

 

Hilsen Bjarne

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må da være 1 eller 2 her inde som har prøvet det???

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke mig men det er for få oplysninger egentlig. Jeg tror du skal kontakte en advokat faktisk. Dog kan siges, at med gæld jo hælder mod et par måder.

Du kan afmelde alle direktører og undlade regnskab. Så bliver selskabet tvangslukket. Hvis direktørene har begået noget forkert under driften, så vil du kunne skulle stå til ansvar, og de vil blive indkaldt til forklaring i skifteretten, som skal afgives korrekt, ellers kan de også der komme til at stå til ansvar personligt. Jeg kan se, at I har haft ganske klar negativ egenkapital i flere år, og kreditorer KAN stille spørgsmål ved om I har drevet selskabet forsvarligt med tilstrækkeligt kapitalberedskab osv. Jeg kan heller ikke se af regnskabet (hentet via KOB) at I skriver noget om overvejelser i retning af, om kapitalen kan genskabes osv.

Af den grund alene ville jeg sætte en jurist ind i sagen, så du havde sparringspartner HVIS der var spørgsmål

Gælden vil også ha forskellige klasser, ex moms og skattegæld - gæld for løn til ansatte og meget andet

Hvis der ikke er aktiver til at betale omkostninger ved kurator, så vil selskabet derefter normalt blive tvangslukket.

Jeg ved jo ikke om der, ud over gæld også er aktiver der kan/skal afvikles og i så fald kan der blive udpeget en konkursforvalter/likvidator (hæng mig ikke op på termer - vent på en klogere - jeg svarer bare fordi du rykker for svar. -

se om tvangslukning her:

http://www.insolvensadvokater.dk/Default.aspx?ID=21 

og om konkursbegæring - som du selv eller en kreditor kan indgive her (koster sikkerhedsstillelse):

http://www.insolvensadvokater.dk/Default.aspx?ID=13 

Du bør orientere alle dine kreditorer omgående om vanskeligheder synes jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Der er kun gæld til revisor på 71000 kr og revisor her jeg ikke mere da jeg har sagt til dem at jeg ikke kan forstå at de nu 3 år i træk sender en faktura på 65- 75000 kr når jeg kun har 250 bilag om året. og så er der lidt moms på 40000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder vel også voldsomt dyrt for revisor - Moms vil være priviligeret gæld - og revisor vil nok ikke brokke sig over manglende skriv om at I skal ha retableret den negative egenkapital og forventninger til det. Hvis revisor vil opgive kravet og du kunne betale momsen, kunne en almindelig lukning måske være en løsning, men der ville en revisor til at se de konkrete tal jo være nyttig - en der ikke tager 75.000 kr

Det ændrer nok ikke meget ved metoderne som beskrevet, og jeg ville nok trods alt ha en jurist til at lukke det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen Cookie

Ja 75000 kr er meget og da jeg har spurt her inde om hvad en revisor koster som kan lave mit regnskab kom det tilbud på 3500 kr op til 25000 kr men jeg har fundet en ny revisor som kan gøre det hele for 15-20000 kr op året 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I følge CVR har du samme revisor, men de er måske ikke opdateret.

Jeg vil tage fat i en advokat og du skal ikke undervudere in momsgæld, hvis du ikke får afviklet denne, så kan det få konsekvenser hvis du ønsker at starte en ny virksomhed.

God vind

Stig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)