Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkoholbevillingen - Regler for den??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Vi er 2 drenge der har fået en ide, til et projekt.
Dog er vi kun 19' år, hvilket betyder efter hvad vi lige har tjekket rundt omkring at vi ikke kan få en alkoholbevilling.

Er der en mulighed for at man på en eller anden måde kan få den på en anden måde, end selv at søge den, eventuelt ved at bruge en person over 25?

Alkoholbevillingen skal ikke kun bruges til et arrangement, men være der "fast".
Så vi ikke får problemer med at den ligepludselig ikke er gældende .

Vh. Kenneth og Mikkel

Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth og Mikkel.

Jeg mener at have set en der fik svar på stort set samme spørgsmål :-) Prøv og søg her på amino :)

Mener det var noget med at man skal ansætte en bestyre, der er over 25 år..

Held og lykke med det :)

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg søgt.
Og jeg kan simpelhent ikke finde nogen opslag, hvor der er kommet svar med alkoholbevillingen for personer under 25.

 

Fra Varde
Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mikkel og Kenneth..

man kan ikke få en alkoholbevilling til et sted hvis man ikke er over 25.

Dog er der en lille undtagelse, og det er hvis du er uddannet indenfor hotel og restaurationsfaget, så kan du få det som 23 årig.

så I kan ikke få en bevilling, men hvis i ansætter eller kender en over 25 som er med i projektet, så er det den person som har bevillingen.

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dog står der på politiets hjemmeside at største delen skal være over 25 år ?
Så hvis vi ansætter en til at stå med bevilling, kan vi godt få den i hus alligevel ?

Fra Varde
Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep. Den i ansætter skal bare være over 25, og være en daglig leder af stedet.

det er ham som får hele "lortet" (undskyld sproget) på sig hvis i sælger spiritus for unge under 18 og politiet finder ud af det. kan ikke huske hvad bøderne er, men for nogle år siden fik man en bøde som lød på 10.000 kr. pr person under 18, og det er ham med bevillingen der får dem. Bagefter kommer der så en bøde på min. 25.000 kr. til firmaet bag stedet.

men altså det kan være en far/mor som har en bevilling, det er ligemeget. Bare personen står som daglig bestyr/leder af stedet i vil åbne.

Da jeg fik min bevilling, for godt 5 år siden, måtte man heller ikke stå i RKI. Den ansøgning man sender til myndighederne skal være præcis. :-)

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nu er det ikke helt et "sted"

Men jeg forstår dig udemærket. Vi må så lige se om vi kan finde en over 25 til at bestyrer det, samt stå med ansvaret for det.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan også flytte til sverige, der ska bestyrern kun være 20 år
Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan godt få en "stråmand" til at være bevillingshaver, men som de andre siger, så har HAN ansvaret for at betingelserne for bevillingen overholdes.

I må også forvente at der er krav om at der som minimum skal være en godkendt bestyrer til stede i perioder hvor der er travlt (f.eks. fredag og lørdag aften). Kravene til en bestyrer er stort set de samme som bevillingshaver og denne skal være godkendt af bevillingsmyndigheden.

Så på en eller anden måde skal I alliere jer med en person over 25 år (eller 23 og uddannet) uden gæld til offentlige mv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)