Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS fremfor enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa aminoer

 

Jeg står og skal oprette mit første rigtige firma - og i den forbindelse overvejer jeg om jeg skal åbne en enkeltmandsvirksomhed eller et APS, der er kun mig selv i det pt.

 

Men vil egentligt helst have forklaret fordele og ulemper ved de forskellige, mht. lån osv

 

Hvis jeg fx. tager et lån på 250.000 (som jeg har forstået et APS kræver), skal jeg så selv "bonge" på dem - eller er det firmaet?

 

Hvor stor en startkapital, synes I, er krævende for at, man lige så godt kan registrere sig som APS?

Er der andet der er værd at vide for mig?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-07-2007 16:48:42 Forfatter:NickN
Hvis jeg fx. tager et lån på 250.000 (som jeg har forstået et APS kræver), skal jeg så selv ''bonge'' på dem - eller er det firmaet?

Et ApS kræver "kun" 125.000kr som kapital. Det er dig privat, der "bonger" for pengene - hvis du med det mener, hvem der skal låne pengen. Du kan nemlig ikke oprette et ApS uden 125.000kr i enten kontanter eller aktiver og da Aps''et ikke er oprettet på tidspunktet, hvor du låner pengene, kan ApS''et ikke låne pengene.

Hvor stor en startkapital, synes I, er krævende for at, man lige så godt kan registrere sig som APS?

Hvis du har aktiver for 125.000kr som fx en bil og dit erhverv gør at der er risiko for at store erstatningssager, er det en god ide at lave et ApS. Der er også større krav til et ApS og det er ikke helt nemt, at lave regnskabet selv, bogføringen kan du dog sagtens selv lave i begge tilfælde, men regnskabet skal du nok have en revisor til at lave.

Hvad har du planer om at skulle lave i dit firma? Det er nemmere at hjælpe, hvis du fortælle det.

Er der andet der er værd at vide for mig?

Ja der er rigtig mange ting, men læs en f****** masse på Amino.dk og du er godt på vej.

Mvh

Kristian

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal arbejde med egne hjemmesider

 

Men det vil sige at jeg skal kunne fremvise 125.000 kr fra start af, i et APS, som startkapital i firmaet?

 

 

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal ikke blot fremvise, du skal indskyde pengene (dvs pengene går fra din lomme til firmaets lomme) ved stiftelse af et ApS.

Pengene er så bundet i dit firma til du engang lukker firmaet.

Der skal som udgangspunkt altid være værdier for 125.000 i et ApS.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nick -



Du har jo også mulighed for at opstarte virksomheden som personlig / selvstændig erhvervsdrivende - og så siden etablere selskabet - det er der ikke noget svært ved. Du har jo således mulighed for at se om du får vækst nok til, at det er hele ulejligheden værd. Noget andet er, at når du stifter selskab - så bliver din økonomi også tilgængelig, så hvis du ikke ønsker at konkurrenter - eller andre - kan se dig i kortnene, så er du bedst stillet ved at starte ud personligt. Din risiko er nok heller ikke så stor - der er jo nok ikke brug for de helt store investeringer i projektet - og som oftest, dem du evt. vil låne penge af, vil som regel også have sikkerhed fra dig personligt alligevel. - Det bedste råd - tal med en revisor, få lavet en forretningsplan - det kan du iøvrigt få tilskud til / betalt fra erhvervs-(iværksætter) kontoret i din kommune.



mvh. Bent



Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nick,

Prøv at søge lidt på det herinde, det er debatteret en del gange, Kort opsummeret, afhænger det lidt af dit ambitionsniveau, hvis det er lidt hobbyarbejde kan du nøjes med at skrive en faktura med dit CPR-nr på og opgive det som B-indkomst, eller du kan oprette en virksomhed. Her kan du vælge enkeltmandsvirksomhed eller ApS (eller andet). Vælger du enkeltmandsvirksomhed og omsætter du for under 50 K om året skal du vælge om du vil momsregistreres, omsætter du for mere er det obligatorisk at blive momsregistreret. Du kan evt. vælge at starte som enkeltmandsvirksomhed og omdanne til et ApS ved en skattefri virksomhedsomdannelse (prøv at søge på det, det er også debatteret før) når du har opbygget noget kapital, så slipper du for at finde 125K nu.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-07-2007 18:26:32 Forfatter: Beno
Du har jo således mulighed for at se om du får vækst nok til, at det er hele ulejligheden værd. Noget andet er, at når du stifter selskab - så bliver din økonomi også tilgængelig, så hvis du ikke ønsker at konkurrenter - eller andre - kan se dig i kortnene, så er du bedst stillet ved at starte ud personligt.

 

Hvor kan man se dette henne af?

 - spørger bare af nysgerrighed

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-08-2007 22:00:07 Forfatter: NickN [QUOTE]Dato: 30-07-2007 18:26:32 Forfatter: Beno
Hvor kan man se dette henne af?

- spørger bare af nysgerrighed

Du kan købe regnskaber på cvr.dk eller nnerhverv.dk - Alle selskabers regnskab bliver offentliggjort af E og S.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-07-2007 18:26:32 Forfatter: Beno
Hej Nick -



Du har jo også mulighed for at opstarte virksomheden som personlig / selvstændig erhvervsdrivende - og så siden etablere selskabet - det er der ikke noget svært ved. Du har jo således mulighed for at se om du får vækst nok til, at det er hele ulejligheden værd. mvh. Bent



 

Det vil også være mit råd (det ligger nok til navnet). Hvis du hæver alt hvad du tjener og derved ikke akkumulerer nogle værdier i virksomheden har du nemlig ikke noget at bruge et selskab til. Det med økonomisk risiko m.v. betyder næppe noget i den branche vi taler om her.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)