Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndteres en ændring i grundlæggeres engagement?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

denne her problemstilling har nok ingen klare svar, men vi er alligevel meget interesserede i jeres perspektiv.

Situationen er den, at vi stiftede et ApS for 1,5 år siden. Vi skød hver 100.000 i. Vores teknologiprodukt er nu klar, selskabet har 3 prøvekunder, men ingen omsætning af betydning og ingen indtjening. Nu meddeler min kompagnon, at han ønsker at lave deltids konsulentarbejde uden for selskabet. Vi er derfor enige om at lave en ny ejeraftale, som afspejler den nye situation. Selskabet har så behov for en kapitalforhøjelse for kunne ansætte en partner/medarbejder for at opretholde fremdriften. Jeg vil derfor skyde 300.000 ind i selskabet. Min kompagnon har ikke mulighed for dette og vil køre indtægten fra konsulentarbejdet uden om selskabet. Spørgsmålet er så hvordan, at vi på rimelig vis afspejler det ændrede engagement?

Min umiddelbare tanke er flg.
- lønniveau skal afspejle ændret tidsforbrug (indtil situationen ændrer sig)
- beslutninger afgøres med simpelt flertal (kontrol overgår til mig).
- prissætning falder som føge af øget risiko og at vi går fra 2 til 1,5 grundlæggeres engagement. Før forestillede vi os et niveau på 2-3M kr. men nu er jeg mere instillet på 800K-1M (som jo alene er strategisk værdi.)

Virker dette rimeligt for begge parter? Er der forhold vi glemmer? 

Vi er interesseret i en fair model, så vi kan "genføde" selskabet.

Tak for jeres input!

Søren 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)