Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af importselskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Magpie tradiing Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer, håber i har et par gode fif/råd.

Jeg har en gammel kunde/god bekendt som sidder på rettighederne til at importere et genialt produkt. Status er bare således:
- han har et andet firma som han lægger al sin tid i.
- han har gjort gode ting for produktet i begyndelsen og da også fået det i detail for at undgå at skulle lave salgsarbejdet selv. Nu har han bare mistet pladsen i detail og hans hjemmeside bliver heller ikke varetaget, på trods af at han får support fra hovedvirksomheden til sitet.

Så faktum er, at han absolut intet salg har af produktet i DK og i fremtiden heller ikke vil komme til at varetage det, da hans fokus er på sin anden virksomhed.
Dette kan jo heller ikke være i hovedvirksomhedens interesse...

Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg rettighederne til dette produkt?

Her er hvad jeg har gjort mig af muligheder:

1. Han vil gerne sælge rettighederne, men til en pris som i mine øjne er helt uacceptable, og som jeg ikke kan leve op til. (Hertil skal siges at havde jeg midlerne ville det uden tvivl være en god investering)

2. Jeg har tænkt at rette fokus på hovedvirksomheden og høre hvad mulighederne er fra deres side af, idet de jo umuligt kan have interesse i at det fortsætter som tingene ser ud nu.
Jeg har baggrunden, erfaringen, kontakterne og motivationen til at gøre dette succesfuldt i Danmark.

Hvad siger i til denne problemstilling?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

At det naturligvis nok vil være slut med at have den gamle kunde og gode bekendte hvis du går direkte til hovedmanden. Det er du jo givet klar over. Du kan naturligvis bede dem være diskrete og ikke fortælle det til deres nuværende danske forbindelse, men det kan du jo ikke være sikker på

Hvad der så yderligere kan vindes er naturligvis, at de giver dig rettigheden, men hvilke muligheder de har for det, vil jo afhænge helt af hvordan aftalen med den nuværende ser ud. 

Det afhænger i mine øjne helt af om du vil ha det OK med at miste kunden og den gode bekendte eller ej. I sagens natur har firmaet brug for en der varetager deres interesse i dk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Magpie tradiing Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret John,

Det er netop det etiske jeg tænker på. Jeg har ikke tænkt mig at foretaget noget konkret uden at jeg har snakket seriøst med min kunde om det først uanset hvad. Men samtidig ønsker jeg at kende mine muligheder.

Mht. Til aftalen min kunde har med hovedvirksomheden så ved jeg at der må ligge nogle juridiske problemstillinger, men firmaet må netop have en interesse i at der er fokus på deres produkt!
Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg sige at du nok å opptre korrekt her og gøre alt "above board". Det lønner sig ikke i lengden at tage snavejer bag ryggen på gode kunder.

1. prisen han forlanger må jo reflekteres i de inntektpotensialet produktet har.  Har det eftersom han ikke har vist interesse kommet et konkurrerende produkt til de detaljkunder virksomheden har haft. Det er jo naturlig at når detaljkunderne ikke får sit produkt at de vil se seg om efter et erstatningsprodukt.

2. Hvor lenge har han manglet interesse for at holde produktet i gang? Hvor stor skade har det sket? Hvordan kan han forsvare en høj pris når han ikke har interesse av produktet? Det kan jo ikke være særlig attraktivt i hans øjne.

3. Var jeg deg ville jeg bedt om et møde med alle re parter for at komme til en løsning. Det må jo finnes klausuler fra hovedvirksomheden om hvordan deres produkt skal ivaretaes og representeres. Slutt kunderne er jo også deres kunder i siste instans og de kan jo ikke se seg tilfreds med en sådan situasjon. En høj pris er i utgangspunktet bare sabelrasling. Forpostfektninger siger vi i Norge.

Men gør alt korrekt. Jeg ror ikke hovedvirksomheden er intressered i urene metoder.

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Magpie tradiing Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders,

Tak for svaret. Jeg er helt enig og jeg ville aldrig gøre det på urene metoder, sådan bygger man bare ikke virksomhed op. Men tak for inputtene, jeg har heldigvis god indsigt i det du nævner og ved derfor at det kan blive en god forretning. Men det giver stof til eftertanke om at lave lidt mere research.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)