Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel hos Alibaba, hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fundet er produkt hos Alibaba, som jeg rigtigt gerne vil sælge på min webshop. Har dog lidt problemer:

- Hvad skal jeg gøre med told? Hvordan fungere det?

- Er det 100% sikkert at handle med Alibaba?

Håber i kan hjælpe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Social Praksis Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Består Alibaba ikke af individuelle sælgere (ligesom flere andre steder), hvilket betyder, at du skal vurdere den enkelte sælger? Jeg ville google sælgeren og kontakte vedkommende og stille en masse spørgsmål, som ville give mig en fornemmelse af, hvordan et samarbejde i givet fald måske ville blive (og hvor sikkert). Jeg ville spørge og skrive alt efter hvilken kultur, jeg havde kontakt med. Måske ville jeg i Kina spørge om nogen alm oplysninger, samt hvor meget de kan producere om måneden af den vare, jeg var interesseret i og høre om deres omsætningsniveau for at vurdere størrelsen af deres virksomhed.

Jeg har ikke erfaring med told, men står der ikke en masse på nettet?

God vind.

Gitte Kongsbak

 

 

Fra Brussels
Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv handlet en del paa alibaba, og har stort set kun haft gode oplevelser. Nu ved jeg selvfoelgelig ikke hvilket produkt du vil bestille, men jeg vil anbefale dig at bestille proevevare hjem inden du placerer en stoerre ordre. 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

MakeIT

Det er ret simpelt jeg går ud fra at du er CVR registreret og importør godkendt.

Når din levering modtages bliver den automatisk toldregistreret af speditør (bruger selv UPS og DHL som foretrukne).

Angående Alibaba 100% sikkert, nej men hvad er. Lad være med at lave handler med nogen som ikke har eksisteret i mindst 3 år på Alibaba (gerne over 5), lav en test handel for at verificere producenten eller retaileren.

Du vil blive overasket over hvor svært det kan være at finde en reél producent her, langt de fleste er retailere som har gode kontakter til firmaerne men som ikke kan lave noget specifikt til dig.

Har brugt Alibaba meget gennem tiden, så spørg endeligt.

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
1) Du skal have en importørregistrering (og derved også CVR) for at kunne hente varerne hjem. Derudover skal du finde toldtariffen for dit produkt i eVita.

2) Du handler ikke med Alibaba, men derimod en kinesisk leverandør. Det ville være det samme som at sige du handlede med Amino når du fandt en freelancer herinde :)

Leverandørerne er dog ofte helt i orden, men som med alt andet er der sorte får iblandt dem. Du kan ikke gøre meget mere end at følge din egen gode mavefornemmelse.

Jeg vil anbefale dig at få en FOB pris, og så aftale en all-in fragtpris med en dansk speditør. På den måde opstår der ingen pludselige udgifter.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)