Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVEM har erfaring med personlig konkurs? Viden søges!!!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Morten Gru:
så er det jo ikke sådan, at advokatsalæret alligevel kommer til at betyde det store, da gælden jo i forvejen er ret stor.
Morten Gru:
Det er jo også sådan, at kreditorerne i sidste ende skal acceptere en tvangsakkord og der gør det ikke noget, at de er bare en anelse venligt stemt, for ellers kan de gøre resten af dit liv surt.
Morten Gru:
Det er simpelthen bare god stil og derved vil de også være meget mere behjælpelige når resterne skal samles op
Morten Gru:
at det gælder om at være proaktiv

1. Advokaten vil i sådan en situation kræve salæret på forhånd..

2. Der er efter den nye konkurslov ikke noget der heder tvangsakkord, andet end i forbindelse med rekonstruktion, hvilket ikke er aktuelt her, idet der ikke er udsigt til en sund virksomhed der kan drives videre.

3. Det at selv tage skridtet til konkurs når det er den rigtige løsning er også at være proaktiv, og god stil, det vil også gøre kurator venligere stemt at man selv samarbejder og oplyser hvad man kan om boet til kurator (kurator er ham der bliver udpeget til at styre boet). 

4. Et forsøg på en frivillig ordning med kreditorene vil ofte betyde at du skal skrive under på diverse gældsbeviser, og derved alligevel ikke har en chance for at komme ud af din gæld.

Der er ikke noget forkert eller ureelt i at tage den rigtige konsekvens, det er jo ikke fordi du har, eller vil snyde nogen. Du har bare været uheldig.

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har kontaktet dig privat! :)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid rart at blive klogere. Er det så sådan forstået, at konkursordenen er trådt fuldstændig ud af kraft? For ellers vil en advokat i dette tilfælde jo være en priviligeret kreditor, hvorfor han skulle betales som den første. 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Gru:
Det er altid rart at blive klogere. Er det så sådan forstået, at konkursordenen er trådt fuldstændig ud af kraft? For ellers vil en advokat i dette tilfælde jo være en priviligeret kreditor
det er kun kurator der er foranstillet, medmindre der er tale om arbejde lavet under rekonstruktion iflg. konkursloven..

Krav for andet advokatarbejde der er lavet forud for konkursen, betragtes som almendelig simpel fordring, jf. konkursloven § 97 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David B L svarene er super og værd at følge. Det jeg ikke lige kunne se var, om David mener trådstarter skal gå til en advokat og få ham igang. Jeg mener, at selv om han tager for sig først, så er der jo penge på kassekrediten, og de penge forsvinder jo under en personlig konkurs, så det er vel bedre at bruge de penge det måtte koste, på at få juridisk hjælp ind i en personlig konkurs - sådan tror jeg at jeg ville se på det

Sygdom er hver mands herre og alt godt til trådstater for operationen. Du virker absolut uforskyldt i balladen og mange ville bare ha ladet regningerne hobe sig op uden at ane hvad de skulle gøre med dem, og forladt huset uden varme men med vand i alle rør. Du har gjort det du kan for nu, og har jo nu et sted at bo til leje og kommer selvsagt til at leve beskedent der, indtil en evt gældsanering kan frigøre dig, men du kan se alle i øjnene og kommer forbi det her. Pengene på kassekrediten skal ikke bruges på fjolleri - men en god advokat til at føre dig videre

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

bruge de penge det måtte koste, på at få juridisk hjælp ind i en personlig konkurs

 Her er vi meget enige. 

Det jeg mente var at man skulle sørge for at den rådgivning og hjælp man søgte var målrettet og specifik. (og jeg ville også lige rette evt. misforståelser om konkursordnen)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
Det jeg mente var at man skulle sørge for at den rådgivning og hjælp man søgte var målrettet og specifik. (og jeg ville også lige rette evt. misforståelser om konkursordnen)
Jep - jeg ville bare sikre mig trådstarter var med på, at den bedste anvendelse af den positive kassekredit her og nu, var en god rådgivning - absolut målrettet og specifik - der er flere gode herinde - sikkert inkl. dig, som kunne hyres til rimelig pris for at føre trådstarter ind i den nødvendige konkurs og undersøge gældssanering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)