Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital - Hvordan har I gjort?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har efterhånden fået en rimelig god start på vores lille firma, men vi vil selvfølgelig gerne skyde det endnu mere frem og evt. udvide til 1-2 medarbejdere mere i produktionen og evt. en sælger.

Den største problematik ligger bare i at vi på nuværende ikke har kapital til en sælger der kunne maximere vores indkomst påtrods af vi kender nogle ret gode nogen.

Hvordan har I andre gjort?

Vi har haft flere betalte opgaver og får 5/5 stjerner på trustpilot af dem der har brugt tid på at gå ind og bedømme os, samt står og lægger en fond til vores firma her til marts når det hele kommer på plads.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucca

Som sagt koster det tit penge at tjene penge- hvis du mener at i får flere kunder og derved også øget indtjening er der jo det at betale løn efter såfremt i prissætter jeres produkt efter det.

Jeg kan dog forneme at du mere er bange for den risiko at have 1-2 ansat som evt. ikke kan tjene sin løn hjem?

Hvis det er tilfældet forstår jeg dig godt- for det er ikke altid man har råd til at miste noget af sit firma overskud i disse tider.

du kunne prøve det på 3 måder.

1: finde en som evt kun i en aftalt "prøve tid" arbejder nogle få timer om ugen/ dagen/mdr som i bliver enige om derved kan du miniteste resultataet - og se om det give nogle væsentlig fordel at have flere folk uanset hvad vil du jo kunne mærke om det er positivt eller negativt på indkomsten af at være flere og så tage en beslutning for at optrappe eller nedtrappe- du minimere derved nogle af dine risici ved mindre antal løn timer selv om du ikke får den fuld pakke hvis det går godt- den kan du så tilgå.

2: du kunne ansætte en freelancer eller en på direkte provision som er noget højere, men du skal kun betale ved et salg.

3: får i flere opgaver i kan lave selv, kan i evt. sende arbejdet ud af huset til nogle i samarbejder med tæt og kender deres kvalitet- det kan godt være at i ikke tjener ret meget eller noget for den sags skyld, men i danne et grundlag for en større kundekreds, og kan derved når der er nok, ansætte folk og vide i har arbejdet jeres kundekreds nok op til at der ser ud til at komme nok arbejde til det antal folk i mener dere r behov for.

blot mine forslag Held og lykke

Bedste hilsner

Bo Schønemann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kedelige svar er, at det tager tid at bygge en virksomhed op, og at det i dag ikke er let at låne kapital til opbygning. Det er i mange tilfælde heller ikke specielt klogt.

Det lidt mere konstruktive er at finde en provisionsløn form, hvor I kan kombinere f.eks. 15.000 kr fast løn med en provision som giver udsigt til en fornuftig indtjening for en sælger. Hvad produktionsmedabejdere angår, ja så er det vel helt afhængigt af salget. 

Har I behov for dem fordi der sælges mere end I kan producere idag, ja så kan de jo tjene sig selv ind, og skal bare ansættes. Eneste aber dabei er hvis jeres behov består af store spring med højdepunkter og dale, for man kan ikke altid regulere personalet omkostningsmæssigt, så man ender med for mange folk, når det er den stille periode. Hvis I der kan ansætte så det passer til de lange træk, og tage extern hjælp eller externe virksomheder til hjælp når en peak opstår, så får I bedre økonomi

Den lidt vittigere forklaring læste jeg fra en amerikansk millionær der blev spurgt hvordan han dog skaffede kapital til sin nu store virksomhed, og svarede.

Jo først købte jeg en blyant til 10 cent og solgte den for 20 cent. Så købte jeg 2 blyanter for 20 cent og solgte dem for 40 cent - og så døde min svirgfar og vi arvede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja har også overvejet en freelance SEO ekspert da det vil tage en del timer fra programmøren og han så kan lave hjemmesider istedet :) Og grafikeren hun gør det super godt og er så meget med hun også laver websites så det er heldigvis ikke et problem som sådan.

Det er mere så der er overskud i kassen til at opdatere vores udstyr også :) Det er primært det jeg håber snart kommer godt ind. Vi har ikke brugt en øre af det tjente endnu da vi vil udvide med en fotograf sektion som jeg så selv står for så der er nogle ting der skal købes ind imens :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Et alternativ kunne være at lave/købe en cashgris. En forretning som har kredit hos leverandøren(f.eks. 14 dage), som leverer direkte til kunden, som betaler kontant. På denne måde får i styrket jeres cashflow og penge til rådighed.

Men det kræver en god idé eller penge til at købe en eksisterende forretning, som minimum kan gå i nul.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er risikabelt at låne penge til at øge medarbejderstaben, i forventning om at de kan tjene deres egen løn ind, og mere til. Det er ikke unormalt at der går noget tid før nye medarbejdere er helt oppe i gear, da der altid vil være nyt at lære, nye arbejdsgange etc.

Hvad nu hvis medarbejderne ikke helt performer som forventet de første par måneder? Vil der så stadig være penge til lønninger til alle? Eller skal der så fyres folk?

Jeg kan bedre lide de andre ideer som er nævnt her i tråden, end at låne til lønninger, som jo reelt er det du vil.

Mvh Carsten


Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke reelt det jeg ville, så var jeg bare gået i banken og lånt til lønninger også ville grundlaget for denne tråd jo være irrelevant. Det jeg spørger ind til er alternativer eller andres fremgangsmåde for at "lære-af-erfaringer" :)

Jeg ser ikke noget udover et hurtigt boost som et aktiv for et lån, og da vi ønsker at eksistere i mange år er det ikke det vi søger. Men netop at få bygget en god og solid "grundbase"

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med grundbase? Jeg har muligvis ikke helt forstået hvad du ønsker kapital til.

Men som udgangspunkt mener jeg, at hvis man som lille virksomhed primært lever af at sælge ydelser på timebasis, eller noget der minder om det, er organisk vækst det bedste på lang sigt.

Mvh Carsten


Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt som når man bygger et hus. Tror det rigtige ord er fundamentet :)

Da jeg egentlig bare er "investoren" i medie virksomheden, og har stået for alt det administrative indtil nu. Men jeg har fået blod på tanden og er blevet meget inspireret, så har fået en del idéer som vi tilføjer.

Ville bare høre nogle tip til at optimere indkomsten så jeg ikke nødvendigvis gik for meget i minus. Pt. er programmøren på barsel men sidder og laver vores hjemmeside færdig så ku det være fedt at skyde igennem med et brag :D

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)