Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP.....spørgsmål vedr. oprettelse af ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har følgende spørgsmål omkring oprettelse af Aps Firma.

1. hvordan indskyder man inventar såsom værktøj, inventar, pc  osv. (som kapital)?

Jeg har for 55.000 kr. ifl. min vurdering i inventar og 25.000 kr. kontant.

2. Vil jeg blive beskattet af inventaret, som jeg indskyder i firmaet?

3. Vil jeg få momsen refunderet hvis jeg har indskudt inventaret i firmaet?

de ting jeg har faktura på, som der er moms

Hvis i ellers har nogen ting, som jeg kan tage med på råd vil jeg blive yderst taknemmelig.

På forhånd tak og jeg ser frem til at høre jeres meninger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 som aportindskud - det kræver revisor vurdering af aktiv delen og det koster desværre en del - det er langt billigere at stifte kontant og regn med at din vurdering på 55.000 ikke nødvendigvis er den samme revisor kommer til, for han ansvarer for vurderingen og vil være lidt konservativ i værdiansættelsen normalt

2 nej - hvis det er dit privat købte og dermed din værdi du indskyder så nej - Pengene vil stå som ApS kapital og lukker du selskabet kan du få den igen uden skat, lige som der ikke vil være personlig skat hvis du indskyder noget, med mindre naturligvis du har tingene som en del af en arbejdsindtægt som var skattepligtig (har trukket dem fra i en eller anden indtægt allerede).

3 Nej - det er jo privat indskud og købt privat og der har du jo ikke momsfradrag. I et personligt selskab kunne du få moms fradrag op til 6 mdr inden start, men du kan ikke bruge det til værdi 55.000 indskud i ApS og så få moms retur vil jeg mene - de 55.000 er vel værdien som vurderes i øjeblikket den indskydes 

vh og god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for fremragende svar.

har lige et spørgsmål ti punkt 3, hvis jeg har køb ting 6 mdr inden jeg har stifte aps, kan jeg så indberegne det i regneskab, og få momsen tilbag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

aein81:
hvis jeg har køb ting 6 mdr inden jeg har stifte aps, kan jeg så indberegne det i regneskab, og få momsen tilbag
Beats me - jeg ved det faktisk ikke, Du kunne i personligt selskab - men det er dine private ting der skal ind i et ApS som jo intet har med dig som person at gøre - jeg tror det absolut ikke - HVAD SIGER ANDRE?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)