Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny opstartet import virksomhed: Er det muligt ude penge paa lommen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har det braendende oenske om at starten en import virksomhed. Virksomheden skal importere vare fra Colombia til Danmark med henblik paa vidersaelg til etablerede virksomheder. Ideen er, at jeg vil skabe en hjemmeside som skal vaere mellemledet mellem de Colombianske saelger og de potentielle koeber hjemme i Danmark. Jeg befinder mig pt. i Colombia, og vi var for nogle uger siden til et kaempe markede som bliver holdt en gang om aaret her i Bogota, hvor kunsthaandvaerker og andre faggrupper alle var samlet paa et sted. Her gik jeg rundet og fik visitkort og tog billeder af de produkter, som jeg taenker kunne saelge hjemme i Danmark. Jeg har efterfoelgende taget kontakt, pr. mail i foerte omgang, for at finde ud af, om de overhovedet er interesseret i, at importere deres vare til Danmark. Har faaet fin respons tilbage og flere er indtil vider interesseret i at moedes til en snak.

Sagen er den, at jeg ingen penge har til selv at koebe ind for. Hvis virksomhederne her i Colombia siger ja til et samarbejde har jeg taenkt mig at koebe nogle af varene med hjem og gaa ud og tage kontakt til de forretninger jeg taenker kunne have en interesse for produktet. Lad os nu sige at jeg finder en kunde hjemme i Danmark som vil koebe et lager af en bestemt produkt. Er det saa muligt inden for denne branche at faa saelger til at sende sin vare afsted og foerst modtage sin betaling naar jeg har faaet penge af koeber i Danmark. Vil de grine hoejlydt af mig og sige at du er da hvis ny i denne brance hvis jeg kommer med dette forslag?

Egentlig taenker jeg at de ikke har noget at miste da man kan sige at jeg vil vaere provisions loennet og at jeg jo kun tjener noget hvis jeg skaffer kunder til dem. Problemet er bare lige om kunderne i Dk skal betale foerst eller om saelger kan vente og faa sin betaling naar varen er modtaget? De vil ikke komme til at have udgifter da fragten fra Colombia til Danmark skal medregnes i prisen saa alt i alt ka n man sige at de faar en chance for at se om deres produkter kan saelge i Danmark.....eller hva?

Hvis saelger i Colombia oensker at der bliver stillet en remburs kan jeg som mellemledet saa aftale det med koeber i Danmark eller skal de reelle koeber og saelger vaere i kontakt sammen for at goere det?

Ja, jeg ved det.... jeg er ny inden for denne branche og haaber virkelig paa at nogle af jer derude har nogle gode raad til mig : )

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Husk lige på at der altid vil komme told og dansk moms (25 %) på varerne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jo told og moms på varens pris inkl. fragt. Der skal derfor en faktura med eller andet der beviser værdien. Du kan jo aftale lige det du formår med folkene i sydmaerika, og om de griner er vanskeligt at sige. De KAN jo miste varen vil jeg mene. Dels i fragt (du må forsikre) dels hos kunder der ikke betaler - men hvis du modtager varen og betaler fragt told og moms og først udleverer den når kunden har betalt, så ved sælger jo, at varen er i behold - og du skal måske garantere at betale returforsendelsen (og så kan det være besvær med moms og told ind og ud af landet igen - du får dem jo ikke ind på carnet uden told/moms - som du beskriver det.)

Kunne du lave kompromis hvor kunden betaler xx% i forskud? Ellers tror jeg der bliver for meget risiko i det for dig, med betalt fragt/told/moms - og en kunde der synes det ikke ligner det kunsthåndværk de så på billede. 

Iøvrigt tror jeg ikke det er muligt at sælge uden kunden kan røre tingene, og så er du jo ude i, at sælger/producent skal sende et lager over til dig, så du har noget folk kan røre ved - uden sælger i første omgang får en rød øre, og du skal ud med omkostningerne ved importen

Husk du skal importør og moms registreres til projektet i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Ja ja den er jeg helt med paa : )
Hvis de er med paa ideen skal vi jo som det foreste have lavet en udregning paa om det pverhovedet kan betale sig i forhold til moms, told, fragt og min fortjeneste.
Hilsen Tina

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Tak for dit svar : )

Jeg er helt med paa at varene skal forsikres, det ville jo vaere katastrofalt hvis de af en eller anden grund skulle gaa tabt unde fragt.

Hvis de er med paa ideen vil jeg tage et stk. af hver vare med hjem og de produkter som det ikke er muligt at have i kufferten faar jeg sendt, for som du skriver, er det vigitg at jeg har noget at vise frem naar jeg henvender mig til de forskellige virksomheder.

I tilfaelde af returforsendelse ligger man saa et ekstra beloeb oven i sin pris saa man har penge staaende til hvis man skal sende noget retur?

Er det saerligt besvaerligt med returvare i forhold til moms og told siden du skriver "besvaer med moms og told ind og ud af landet ".

En ide er helt som du skriver at faa koeber til at betaler et forskud, det vil jeg lige tage med i mine overvejelser : )

Er der en helt bestemt maade man udregner om det kan betale sig at fragte varen til landet? Jeg forstiller mig at man laegger fragt, moms, told, deres pris og min pris sammen. Hvis det giver et tal man kan gange op med 2.5 og som stadig ligger til en fornuftig pris som ville vaere muligt at saelge til den almindelige dansker saa er det er god handel.

Er det korrekt ?

Rigtig mange tak for din mail og raad : )

Med venlig hilsen

Tina Pedersen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina :
Hvis de er med paa ideen skal vi jo som det foreste have lavet en udregning paa om det pverhovedet kan betale sig i forhold til moms, told, fragt og min fortjeneste.

 

Hvad så med at du startde med at finde ud af om der er en forretning i dit projekt. Ser det fornuftigt ud kan du jo altid gå videre.  Er salget til erhvevskunder i DK har importmomsen ikke nogen betydning for kunden.

 

Ravn

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)