Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken af mine ideer er bedst?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

min Fejl Undskyld. skrev måske lige hurtig nok. Hvor ordet Du skulle hvadet været man...så behøver man ikke at tage en !!!!!!!!!!

så Rolig nu var bare en Anbefaldning & en Debat på en Debat :D

Teknisk Designer> (2009) Tømmer> (2011) Multimediadesigner> (2012)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ide-udvikling:

min Fejl Undskyld. skrev måske lige hurtig nok. Hvor ordet Du skulle hvadet været man...så behøver man ikke at tage en !!!!!!!!!!

så Rolig nu var bare en Anbefaldning & en Debat på en Debat :D



Nu kan det godt være jeg efterhånden er Amino's gamle sure stodder :) Det er altså tilladt at læse sine egne indlæg, før man trykker send. Jeg forstår intet af hvad du forsøger at skrive.

Men tilbage til emnet ;)

Find et område der virkelig har din interesse - lige nu vælter det frem med shops der sælger slips, bolde, butterflies og covers. Sikkert fordi det er nemt at komme i gang med og du kan da muligvis godt få succes indenfor de områder, du skal bare være bedre end alle de andre på markedet - og det vil kræve du har viden om drift af virksomhed, markedsføring og ikke mindst kunne sætte en webshop op der skaber salg.

At tage fat i et så stort område som USB, det lyder lidt for bredt - og hvis vi snakker tilbehør som flashhukommelse, hardiske m.v., så vil du ikke kunne opnå attraktive prisaftaler med danske distributører så du bliver prismæssigt attraktiv. Og man må desværre se i øjnene, at prisen er en ret afgørende faktor, når folk tager beslutning om køb af den slags tilbehør.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok se lidt på mine fritidsinteresse og så finde et område der, hvor du har en viden - og måske endda et netværk, der kan være til hjælp i det daglige.


Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ide-udvikling:
Hvis jeg skulle Råde dig noget ville jeg helt klart Fokuser på Uddannelse & følge med i udvikling world-wide tage f.e.k HTX-HG-Hhx-ligende for en indgangs vinkel til IT-teknologi-verden & eller Multimediadesigner Hvis du vil Leve fedt på at drive virksomhed Online på mange Brede områder

Ja, fokuser på din uddannelse, men som flere unge har vist, er det muligt at drive online virksomhed ved siden af sine studier. 

Og ja, vælg Multimediedesigner, hvis du vil være en freelancegrafiker der leder efter arbejde konstant. Desuden kan du godt drive virksomhed online uden at være indehaver af en så fin uddannelse, som Multimediedesigner. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

et vigtigste er at kigge på din passion. Hvad er du rigtig dygtig til, hvad har du brugt mange timer på at lære ... Det kan du sælge til andre :)

Held og lykke

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

nico0406:

jeg er en dreng på 16 der brænder for at starte egen webshop, og det har resulteret i to ideer:

At sælge golfbolde, brugte som nye samt tees og andet udstyr.

At sælge forskellige USB nøgler

Men ved virkelig ikke hvilken ide jeg skal vælge.

Hej Nico

Med fare for at virke gammelklog og røv-irretrerende, vil jeg prøve at komme med mit input. Uanset hvad, må du huske på at det er skrevet til dig i den bedste mening. Ikke for at skræmme dig, og ikke for at få dig til at opgive din drøm. Mit indlæg er skrevet for at hjælpe dig, og for at du skal undgå at begå de fejl som mange andre gør. 

Som andre har været inde på tidligere i tråden, synes jeg at du skal genoverveje, hvorvidt dine to idéer faktisk er noget som skal omsættes til et projekt. Problemet som jeg ser det, er ikke så meget dét at du vil sælge golfbolde eller USB nøgler - men din tilgang til det. 

Langt de fleste iværksættere som har succes med deres webshop, er nemlig ikke succesfulde fordi at de har en unik og speciel idé. De er succesfulde, fordi at de er meget mere grundige end deres konkurrenter, og fordi at de gør alt for at få hver eneste detalje til at spille maksimalt.

At låse sig fast på en idé, importere lidt produkter, for derefter at opsætte dem i en hosted shop, udgør en ekstremt beskeden del af det at drive en webshop. Alt for mange er ikke bevidste om dette, og ender derfor med at ofre såvel tid som penge på et projekt som er dømt til at gå galt. 

Et af de første spørgsmål som du skal stille dig selv, når du lægger strategien for en webshop er følgende: "hvorfor skal kunderne handle hos mig". Svaret kan variere meget, da man kan slå på mange forskellige ting som webshop-ejer. Faktum er blot, at du skal kunne gøre en forskel for dine kunder, ved at være bedre end dine konkurrenter, på et eller flere punkter som er udslagsgivende for et salg.

Og nej, ingen siger at du behøver at være overdrevet interesseret, i den varegruppe som du ønsker at forhandle produkter indenfor. At have interesse for det man sælger, er bestemt en fordel, men på ingen måde et krav. 

Frem for at finde en niche så er let at overskue, synes jeg at du skal prøve at vende den på hovedet. Prøv at find en branche, hvor alle konkurrenterne er store og har været på markedet i rigtig mange år. I så fald er der nemlig rigtig stor sandsynlighed for, at dine konkurrenterne ikke er så nytænkende, omstillingsparate og oppe-på-beatet som dig. Derved er der tit også masse uudnyttede muligheder, som konkurrenterne ikke har gjort brug af, fordi at de har en organisation hvor bureaukratiet sætter en stopper for det meste. Altså: udnyt at du har en anden tilgang til tingene, og at du kan handle mere smidigt end konkurrenterne som er tynget af deres "vi-plejer-at-gøre-det-på-denne-måde"-tankegang.

Går alt vel, bliver 2013 året hvor jeg sammen med en god med-amino starter vores første webshop. Branchen falder os på ingen måde let, da vi aldrig har brugt produktet selv, og med garanti aldrig kommer til det. Vi har dog fundet et hul i markedet - et sted hvor vi kan gøre en forskel. At finde nichen har taget lidt tid, men omvendt er vi begge sikre på at det har været hele ventetiden værd. 

Mit råd er derfor at du bibeholder gnisten, og stille og roligt ser hvilke andre muligheder som byder sig. Brug gerne tiden på at dygtiggøre dig. Begynd at sætte dig ind i hvordan du laver online markedsføring, hvordan du driver en webshop, og hvordan man opretter en webshop eller hjemmeside. Find evt. en webshop i dit lokalområde, og tilbyd din hjælp gratis eller til en rigtig god pris. I så fald får du mulighed for at tilegne dig værdifuld viden, som med garanti vil komme dig til gavn den dag du vælger at starte op!

Held og lykke med det hele!

- Emil

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)