Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommissions kontrakt med Amerikanske designere og tøjmærker ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folkens

Vi er et par der arbejder på et spændende nyt tøj og smykke koncept. Primært fra nye mindre kendte Amerikanske brands.

I vores korrespondance med de forskellige firmaer som vi ønsker at samarbejde med, blir vi spurgt igen og igen om vores kommissions betingelser. 

her i dk har vi snuset os frem til at de fleste tager ca 30-50 % i kommission, alt efter hvad og hvor meget risiko der er i det. 

Vi vil dog gerne kunne komme med lidt mere end blot vores økonomiske krav, men er faldet til kort på vores søgning efter en egentlig kommisions kontrakt til brug i tøj branchen.

mon der er en venlig sjæl der kan hjælpe os nærmere ? evt en der har et link til template eller selv har lavet en på et tidspunkt ?

Hr gransket kommissions lovgivningen igennem, men må nok indse at hvis det er vores eneste kilde til at udforme en kontrakt, skal der en kyndig advokat eller revisor til assistance.

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :-)

Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gir den lige en op og håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende til mærkerne eller den dialog, som I har haft med mærkerne, så er jeg ret sikker på, at I har misforstået kommissions delen, eller også er den bare forklaret for dårligt fra mærkernes side. 

I USA kaldes det kommission, når varerne lægges ud i butikken på faktura, som f.eks kunne lyde løbende måned + 30 dage...

Så mærkerne spørger sikkert til jeres kreditrammer til butikkerne. Er den løbende måned +30 dage? +60 dage? Eller måske +90 dage?

Jeg tror, at det er der, hvor den direkte oversættelse af ordet spiller et puds... Så prøv at foreslå ovenstående, alt efter hvad I har intentioner om at yde butikkerne... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion seller,

Tak for svaret, men det er ikke en kreditramme i den forstand vi er ude efter. Men en kommissionsaftale. Altså hvor man får leveret tøjet i kommision og afregner løbende som kollektionen bliver solgt. Det der ikke bliver solgt indenfor den aftalte tidsramme, sender man varen tilbage. Altså en såkaldt consignment agreement på engelsk.

Den erfaring vi har fået i dialogen hidtil er at de mere etablerede firmaer vil have det fulde beløb før varene forlader huset. Det er der vi har tænkt os at investere penge og så ellers spare på udgfterne hos de mindre designere, som virker positivt stemte overfor en kommissionsaftale.

Jeg har efterhånden fundet en del engelske udgaver af en kommisionsaftale, men kunne rigitg godt tænke mig at se nærmere på en dansk udgave, som har taget udgangspukt i kommisionsloven og gerne hvor aftalen omhandler kommission af tøj.

Der må være nogen derude der har gjort det før mig os :)

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

frontier:

Tak for svaret, men det er ikke en kreditramme i den forstand vi er ude efter. Men en kommissionsaftale. Altså hvor man får leveret tøjet i kommision og afregner løbende som kollektionen bliver solgt. Det der ikke bliver solgt indenfor den aftalte tidsramme, sender man varen tilbage. Altså en såkaldt consignment agreement på engelsk.

Okay jeg misforstod dit indlæg totalt så, sorry! Men har du overvejet den forretningsmodel en ekstra gang? Du vil sælge varerne i kommission fra USA. Dvs hvis varerne ik bliver solgt, så skal du bøvle med at få told retur + betale en mindre formue for, at få det sendt retur til USA. Der er ik mange mærker, som skal svigte i salg, før det er en direkte underskudsdrivende forretning... Især ik, når du kun er mellemand...

frontier:

Den erfaring vi har fået i dialogen hidtil er at de mere etablerede firmaer vil have det fulde beløb før varene forlader huset. Det er der vi har tænkt os at investere penge og så ellers spare på udgfterne hos de mindre designere, som virker positivt stemte overfor en kommissionsaftale.

Jeg har efterhånden fundet en del engelske udgaver af en kommisionsaftale, men kunne rigitg godt tænke mig at se nærmere på en dansk udgave, som har taget udgangspukt i kommisionsloven og gerne hvor aftalen omhandler kommission af tøj.

Sådan en aftale er intet værd, hvis ik du/I hæfter personligt. Hvis det foregår via et Aps f.eks, så kan mærket i USA intet gøre, hvis det lukker eller går på røven, eller hvis der ingen penge er i selskabet. Så hvorfor spilde en helveds masse tid på sådan en værdiløs kontrakt? Ville det ik bare være smartere, hvis I aftalte med mærkerne, at I fik xx antal dages kredit efter modtagelsen... Evt med option på at sende resterne retur, når sæsonen for kollektionen er ovre. I betaler jo alligevel ik hvert evig eneste gang, at et stk tøj er solgt... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager det sene svar.

Den løsning som du forslår lyder absolut interessant og vil lave et regnestykke på begge løsninger, så jeg kan tage en beslutning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)