Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har leget struds i flere år,nu er det nok!!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig.

Kort fortalt optog jeg nogle ret dyre lån da jeg lige var fyldt 18år. På dette tidspunkt var jeg studerene og inden jeg nåede at se mig om havde jeg så stor gæld at jeg ikke kunne klar det økonomisk. Hvorfor jeg blev nød til at droppe ud og få mig et arbejde.

Men det var vist heller ikke nok, så jeg begyndte at optag lån for at betale det gamle gæld ud. Ja, idag ved jeg self. godt det er slet ikke smart.

Men jeg var ung og uviden og havde ingen forældre til at lære mig det. 

Det tog hurtig fart, min gæld voksede og voksede og jeg begyndte at blive registeret i RKI

i 2003 blev jeg selvstændig, i det jeg tænkte så kunne jeg arbejde en masse timer og få betalt min gæld. Det gik fint i starten men i starten af 2006 gik jeg konkurs. hvorfor der nu kom ydeligere 450-500 tusind kr gæld ovn i det andet.

Siden 2006 har jeg haft utal af jobs, men lige så snart de fandt ude af at jeg var registeret i RKI blev jeg opsagt. 

Andre frima ville gerne ansætte mig, men i det jeg stod i RKI ville de ikke alligved.

Det er først nu her for 4 månder siden jeg har fået et stabil arbejde, hvorfor jeg igen er begyndt at tænke hvordan kan jeg komme af med min gæld. 

Gælden har ødelagt mit ungdom, og en del af mit voksen liv. Men nu sætter jeg en stopper for det. Jeg er så opsat på at få det løst at jeg ikke ved hvor jeg skal starte. Er der nogen derude der kan hjælpe mig?

mvh.

Denuheldige. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Noget jeg ikke helt forstår er, hvorfor du bliver opsagt fra dit arbejde når de finder ud af at du står i RKI? Det har da intet med din arbejdskraft af gøre!

Nå, men det første du skal gøre er at få dig et overblik over dine forskellige lån, hvilken type lån er det, løbetid, afdrag du betaler og den årlige rente du betaler på de forskellige lån.

Herefter skal du finde ud af om det er muligt, at få samlet al din gæld et sted til en lavere rente og så få betalt de lån helt ud som bærer den største rente!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Du burde ikke kunne blive opsagt pga. du står i RKI.

Et godt råd herfra er at få lavet en aftale med dine kreditorer.
Få evt. en rådgiver til at hjælpe dig.
Du kan prøve at søge på google. Økonomisk rådgivning.
Hvis du ikke selv er så god til at få aftaler i hus og sælge dig selv så kan du her få den økonomiske rådgiver til at tage fat i alle dine kreditorer og få nogle gode aftaler på plads. 
På den måde får du en afdragsordning og kan bedre leve dit liv.
Gælden alt efter størrelse kan du betale af over x antal år.
Men det er rart at få klarhed og få styr på det hele.
Det er vigtigt så du kan leve et alm. liv.
RKI vil du ikke komme ud af før din gæld er batalt hvis der er tale om forbrugslån.
Selve gælden for tidligere virksomhed / konkurs (kan man i nogen tilælde) komme ud af RKI hvis man har en afdragsordning som overholdes løbende.
(Men det er altid op til kreditor).
De fleste kreditorer ikke ude på at ødelægge dit liv, men blot ude på at få deres penge.

Håber du kan bruge mit råd.

Held og lykke

Hilsen
Ronni 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært for os at sige hvordan du skal tage fat på din situation men som Ronni siger kontakt en rådgiver.

alt efter hvor mange lån og kassekreditter der er så er et godt triks er at betale din mindste gæld først og kun betale renter på de andre.

  1. Skriv alle dine gældsposter op i rækkefølge (dog ikke huslån). Det mindste beløb skriver du øverst og det største beløb nederst. Bemærk at du skal skrive gældsposterne op efter beløbets størrelse og ikke efter rente eller ÅOP.
  2. Betal det mindst mulige på dine lån hver måned.
  3. Ud fra budgettet skal du nu regne på, hvor meget ekstra du kan betale til dine kreditorer. Det beløb er dit betalingsoverskud.
  4. Brug dit betalingsoverskud til hver måned at betale den øverste gældspost (det mindste beløb), så lånet bliver afviklet hurtigst muligt. Fortsæt med dette hver måned indtil den øverste gældspost er udryddet.
  5. Læg afdraget for den øverste gældspost til dit betalingsoverskud, da dette beløb nu er fritstillet (gælden er jo betalt).
  6. Brug dit nye, større betalingsoverskud til at betale den næstmindste gældspost indtil den er betalt.
  7. Fortsæt på samme måde indtil alle dine gældsposter er betalt.
/Lars
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Jo det er sådan i dag at hvis du er RKI registeret, kan du ikke få jobs mange steder. 

Før sommerferien blev jeg tilbudt job i Netto som butikchef, men da jeg modtog kontrakten stod der der bliver tjekket i RKI samt debitor registeret. Så næsten alle arbejdsgiver tjekker nye medarbejder i RKI samt google idag. 

Forstår det nu heller ikke, men det er jo sådan det nu er. 

hilsen

Denuheldige. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nu nok de færreste der checker RKI inden ansættelse, men vist forekommer det, nok mest i jobs hvor man har lejlighed til at håndtere større mængder penge. Søg derfor videre for fuld kraft, en medhjælper i en børnehave vil aldrig blive RKI checket, og sådan er det med mange jobs (og ja - jeg ved jobs ikke hænger på træerne - men de findes)

Som de andre skriver, du skal skabe overblik - liste al gæld op -

1 Navn på den du skylder pengene

2 Oprindeligt beløb -

3 aftale om tilbagebetaling (hvor lang tid har du)

4 - aftalt afdrag -

5 renten du betaler

6 hvordan du faktisk har betalt til nu (overholder du aftalen eller har du måtte udskyde)

7 Restgæld i kr idag

Stil det f.eks. i en excel - i kolonner  så du i A har navnet på gælden/ham du skylder - og så ellers pt 2 i B, pt 3 i C osv

Så har du et skema som banken eller endnu bedre, hvis du kan finde en personlig rådgiver, kan forholde sig til, og I skal arbejde på at få f.eks. 6 forskellige typer gæld bragt ned til så få som overhovedet muligt.

Hvis gælden er så høj, at det er klart for enhver, at du aldrig vil kunne betale den tilbage, og det skal den være meget høj for når vi taler en yngre mand som dig, så ligger gældssanering også som en mulighed, men regn ikke  med det, bare få kogt gælden ned til få poster og få regnet ud hvor meget du kan betale per måned, når du lever på det billigste du kan (som givet vil ligne kontanthjælps niveau hvis du skal ha banken med)

Viser det sig så, at du kan afdrage det over et antal år, så hænger du på den lave levestandard i den tid, men du kommer ud af det, og det er jo opgaven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

denuheldige:

Jo det er sådan i dag at hvis du er RKI registeret, kan du ikke få jobs mange steder. 

Jeg tror du fokusere forkert her min ven, det er rigtigt at nogen arbejdsgivere vælger ikke at ansætte folk der er registreret i RKI. Hvilket de også gerne må. Men jeg tror nu ikke det er "mange steder" ud af alle de arbejdspladser der er i Danmark. Jeg har aldrig oplevet at det har stået i en kontrakt, ej heller i supermarkeds kontrakter.

Så skriver du at det var som butikschef, og her kan jeg måske godt forestille mig at de kunne finde på at tjekke RKI. Du er trods alt ansvarlig for butikkens økonomi. Hvis du er almindelig gulv-arbejder, så kan jeg ikke forestille mig at de tjekker RKI. Ligeledes findes der en masse andre brancher hvor de ikke tjekker RKI på deres medarbejdere, ligesom der findes masser af arbejdspladser hvor der ikke indhentes straffeattest

Hvordan skal en arbejdsgiver tro på at du kan håndtere deres penge, når du står som dårlig betaler? 

Og giv den så gas, du kan godt!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nu nok de færreste der checker RKI inden ansættelse, men vist forekommer det, nok mest i jobs hvor man har lejlighed til at håndtere større mængder penge. Søg derfor videre for fuld kraft, en medhjælper i en børnehave vil aldrig blive RKI checket, og sådan er det med mange jobs (og ja - jeg ved jobs ikke hænger på træerne - men de findes)

Som de andre skriver, du skal skabe overblik - liste al gæld op -

1 Navn på den du skylder pengene

2 Oprindeligt beløb -

3 aftale om tilbagebetaling (hvor lang tid har du)

4 - aftalt afdrag -

5 renten du betaler

6 hvordan du faktisk har betalt til nu (overholder du aftalen eller har du måtte udskyde)

7 Restgæld i kr idag

Stil det f.eks. i en excel - i kolonner  så du i A har navnet på gælden/ham du skylder - og så ellers pt 2 i B, pt 3 i C osv

Så har du et skema som banken eller endnu bedre, hvis du kan finde en personlig rådgiver, kan forholde sig til, og I skal arbejde på at få f.eks. 6 forskellige typer gæld bragt ned til så få som overhovedet muligt.

Hvis gælden er så høj, at det er klart for enhver, at du aldrig vil kunne betale den tilbage, og det skal den være meget høj for når vi taler en yngre mand som dig, så ligger gældssanering også som en mulighed, men regn ikke  med det, bare få kogt gælden ned til få poster og få regnet ud hvor meget du kan betale per måned, når du lever på det billigste du kan (som givet vil ligne kontanthjælps niveau hvis du skal ha banken med)

Viser det sig så, at du kan afdrage det over et antal år, så hænger du på den lave levestandard i den tid, men du kommer ud af det, og det er jo opgaven

vh

Altid med et skarpt svar ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det svært at rådegive dig når vi ikke ved nogen om hvor mange penge du skylder væk pt ?  Har du overvejet muligheden for at få en gældssanering?

du kan læse om gældssanering på www.domstol.dk  under "sådan gør du"

 

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)