Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil i kigge på min idé indtil videre?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ulstrup
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg kunne godt tænke mig at starte en webshop, og den bedste forretningsidé jeg har indtil videre er billige smykker. Først fingerringe og måske senere udvide med armbånd, halskæder og øreringe. Ringene vil jeg sælge til <50kr. Jeg har kigget lidt på hvem der er på markedet, og chanti.dk er selvfølgelig største konkurrent, men har meget få ringe i min prisklasse. Andre hjemmesider er enten grimme, dyrere eller fulde af stavefejl, så jeg føler, at jeg vil kunne slå dem på pris og udseende.

Mine varer vil jeg købe i Kina via www.aliexpress.com, og til at sælge dem har jeg overvejet PrestaShop. Jeg har indtil videre har jeg sat 5000kr til side til at starte op for og vil løbende smide flere penge i fra mit fritidsjob.

Jeg har ikke rigtig noget erfaring med forretning som sådan, andet end jeg går på HG første år sammen med Andreas fra StyleGuy.dk.

Jeg har ikke registreret mig endnu, da jeg ikke rigtig kan finde på et navn. Kan jeg registrere mig som f.eks. Claus Andreasen Trading / CA Trading og så have en butik derunder, der hedder f.eks. www.cat-smykker.dk? (og måske bruge en kat som varemærke, det var en sjov tanke jeg fik) Og kan jeg godt, i fremtiden, tilføje flere butikker til samme cvr.nr., hvis jeg fandt på andre sjove ting at sælge? :-)

Jeg skal vel moms- og importregistreres, er der andre ting jeg skal tænke på?

På forhånd tak,

Claus Andreasen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også kigge på http://www.dhgate.com/

For at få besøgende på din nye hjemmeside skal du huske at afsætte penge til markedføring. Her tænker jeg især på seo og evt. adwords.

At starte i det små, kan være en god måde at prøve kræfter med at være selvstændig.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange ting du skal tænke på mht. importering af smykker.

Der er en del smykker som er ulovlige at importere og sælge i danmark, såsom smykker som indeholder nikkel.

De fleste billige smykker fra Kina indeholder nikkel såvidt jeg ved.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan registrere navnet og tilføje binavne senere - man benytter samme cvr-nummer i dit tilfælde, indtil man opretter en anden selskabsform end personligt. 

tboy:

Der er mange ting du skal tænke på mht. importering af smykker.

Der er en del smykker som er ulovlige at importere og sælge i danmark, såsom smykker som indeholder nikkel.

De fleste billige smykker fra Kina indeholder nikkel såvidt jeg ved.

Naturligvis må et smykke gerne indeholde nikkel - Men man har i EU fastsat grænser for mængden. Afhængigt af brugen, så må det indeholde enten 0,2 eller 0,5 mikrogram nikkel pr. kvadratcentimeter. 

Smykket kan man naturligvis let tjekke med udstyr, der kan erhverves for under hundrede kroner.

Personligt ville jeg ikke basere min forretning på aliexpress, hvor du betaler langt mere for produkterne. Desuden vil du sjældent handle direkte med producenten, da aliexpress henvender sig til private. Du vil stå langt bedre, hvis du har kontakt direkte med fabrikken. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Ulstrup
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis leverandøren skriver, at smykket er lavet af en nikkel- og blyfri zink-legering, så stoler man vel på det? Ikke at jeg har noget imod at teste hvis det skulle være. :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Andreasen:

Ikke at jeg har noget imod at teste hvis det skulle være. :)

Hej Claus

Det synes jeg, at du skal gøre.

Jeg mener, at Apotekerne sælger nogle kits du kan bruge til at påvise bl.a. Nikkel.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Ulstrup
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Claus Andreasen:

Ikke at jeg har noget imod at teste hvis det skulle være. :)

Hej Claus

Det synes jeg, at du skal gøre.

Jeg mener, at Apotekerne sælger nogle kits du kan bruge til at påvise bl.a. Nikkel.

Venlig hilsen,

Christian

Hej Christian

Jeg syntes ellers lige du havde bedt mig om at glemme det ;-)

Jeg kiggede på det du sendte, og jeg kan godt se pointen i det. Men jeg er studerende og vil egentlig gerne bare prøve noget af. Jeg er ikke ude efter at lave den helt store forretning og tjene mange penge, jeg putter små penge i og forventer ikke mere end små penge ud. Om de par tusind jeg vil starte på ryger lige ned i lokummet, det gør heller ikke så meget. Jeg prøver at sige, at det er på meget lille basis, og AdWords, som du også viste mig, virker som en ret dyr ting at bruge penge på.

Vil det ikke være muligt at markedsføre sig igennem Facebook, sætte sig ind i SEO, og så få det til at trille lige så stille rundt?

MVH

Claus

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Det gjorde jeg - og jeg mener det 100%.

Når jeg skriver om Apoteket er det fordi DU ikke har glemt det endnu Wink

Så det er hurdle mere - en der er lige så vigtig.

Jeg værdsætter din energi - og nogen gange skal man bare selv gøre sine erfaringer.

Men for Søren hvor er det dog et short-cut at spørge folk her på Amino om deres erfaringer så man ikke selv skal gøre dem alle sammen selv.

Dem der kommer langt i erhvervslivet er dem, der lytter til andre.

Jeg har beskrevet tingene så tydeligt som jeg kan, lige så du kan regne på dem.

Spørg herinde på Amino om der er en eneste, der har fået succes med den vej du forsøger at gå.

Jeg VED, at der er mange herinde, der har forsøgt noget tilsvarende - men kunne vi bare få een eneste succeshistorie på billige smykker i den kvalitet du har?

Jeg har ikke oplevet det endnu.

Venlig hilsen,
Christian


Side 1 ud af 1 (9 indlæg)