Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hvilken rækkefølge gør jeg tingene ved opstart af enkeltmandsvirksomhed...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en eller flere der lige kan liste de ting op i rækkefølge, som jeg skal have lavet, når jeg vil oprette en enkeltmands virksomhed som også skal være momsregistret...?

Jeg vil nødigt gøre noget fejl eller galt i denne proces.

Der er jo en del af jer der har været igennem det, så nogle af jer har det nok i klar hukommelse endnu.

På forhånd tak.

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uthsen.

Starter du firmaet op ved siden af almindeligt løn-job eller regner du med at skal leve af din nye virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :


Du skal lige inden finde din branches nummer - http://www.branchekode.dk/ og klik der frem til din overbranche og evt underbranche - det nummer skal du bruge når du registrerer dig

Du går ind på virk.dk her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Registrering_af_enkeltmandsvirksomhed logger på med NemID og følger vejledningen

Du sætter kryds i moms - og udfylder de ting du ser løbende og så er du registreret, og er oppe at køre som virksomhed.

Skal du bruge virksomhedkonto skal din bank jo involveres, men du må også gerne bare ha en ekstra privatkonto til virksomheden som nemkonto

Det vil så være klogt at forstå hvad det vil sige at føre regnskab efter årsregnskabsloven og hvordan moms fungerer og anmeldes kvartalsvis - det må du surfe rundt efter hvis du er usikker, eller ha en økonomimand tilknyttet løst som baggrundshjælp 

vj

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

WEBoptimist.dk:

Hej Uthsen.

Starter du firmaet op ved siden af almindeligt løn-job eller regner du med at skal leve af din nye virksomhed?

Jeg starter firmaet op ved siden af mit alm. job.

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du bruge virksomhedkonto skal din bank jo involveres, men du må også gerne bare ha en ekstra privatkonto til virksomheden som nemkonto

Det vil så være klogt at forstå hvad det vil sige at føre regnskab efter årsregnskabsloven og hvordan moms fungerer og anmeldes kvartalsvis - det må du surfe rundt efter hvis du er usikker, eller ha en økonomimand tilknyttet løst som baggrundshjælp 

 

Jeg regner naturligvis lige og tage en snak med min bankrådgiver i den retning mht. konto m.m., så burde det være på plads.

Vedr. regnskab, så regner jeg med, at føre det i https://simpeltregnskab.dk/ eller https://billysbilling.dk/   Er det ikke OK, og burde det ikke være nemt overkommeligt så....?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Uthsen:

WEBoptimist.dk:

Hej Uthsen.

Starter du firmaet op ved siden af almindeligt løn-job eller regner du med at skal leve af din nye virksomhed?

Jeg starter firmaet op ved siden af mit alm. job.

Hvorfor mon det skulle gøre en forskel på hvordan man starter op? Det skulle være fordi man ikke mener at komme til at omsætte for over 50.000 kr på 12 måneder i træk (ikke kalenderår men bare 12 mdr i træk) - for så behøver man jo ikke registrere sig men kan drive det uden moms ind og ud under sit CPR nummer. Man må dog IKKE komme over de 50.000 så, for så får man dobbelt op moms på hele den første omsætning man ikke indkrævede moms for, så er målet og bare så meget som en forventning at OMSÆTNING kommer over 50 t - så registrer 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Hvorfor mon det skulle gøre en forskel på hvordan man starter op? Det skulle være fordi man ikke mener at komme til at omsætte for over 50.000 kr på 12 måneder i træk (ikke kalenderår men bare 12 mdr i træk) - for så behøver man jo ikke registrere sig men kan drive det uden moms ind og ud under sit CPR nummer. Man må dog IKKE komme over de 50.000 så, for så får man dobbelt op moms på hele den første omsætning man ikke indkrævede moms for, så er målet og bare så meget som en forventning at OMSÆTNING kommer over 50 t - så registrer 

Jeg har ingen anelse om hvad det her fører til i omsætning eller ej, men for at være på den sikre side, så mener jeg det vil være bedst med en momsregistrering. Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg da omsætte for hvad der nu er muligt i hvert fald. Så jeg vil ikke være bremset af de kr. 50.000,00 for derved at frygte momsen gange to. Så hellere tage momsen med fra start og så se hvor det bærer hen. Jeg vil da gerne langt over de kr. 50.000,00 hvis det ellers kan lade sig gøre, men jeg tager det dog en dag af gangen, og så må vi se hvor jeg lander en dag. Jeg er jo Nordjyde...;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder helt fornuftigt Uthsen - Specielt hvis du handler med virksomheder, er de jo ikke berørte af din moms og du selv kan trække moms fra på dine køb

Får du ikke særligt gang i den, er det jo heller ikke vanskeligt at afmelde igen - DK er et af de lande det er nemmest at stifte personlig virksomhed i

God vind med en

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Lyder helt fornuftigt Uthsen - Specielt hvis du handler med virksomheder, er de jo ikke berørte af din moms og du selv kan trække moms fra på dine køb

Får du ikke særligt gang i den, er det jo heller ikke vanskeligt at afmelde igen - DK er et af de lande det er nemmest at stifte personlig virksomhed i

God vind med en

 

Mange tak for det...:)

Det er MEGET rart at have dette website og jer brugere i baghånden, når der er noget man lige skal have styr på....:)

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)