Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importeret varer destrueret af Told

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viby
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Dette er mit første indlæg og jeg vidste faktisk ikke helt om det var det rigtige sted at lægge det ind.

Jeg har importeret nogle badmintonbolde fra Kina der kommer fra en stor virksomhed der sælger til andre store spillere på markedet. Da boldene ankom til Danmark er de af Told (formoder jeg) blevet brændt da der var mistanke om smittefare af fugleinfluenza. Det er selvfølgelig ikke den fedeste besked at få og mit spørgsmål er så, hvem har ansvaret her? Varerne er betalt til døren så mit første indskud er umiddelbart at det må være dem jeg har bestilt dem ved som står med ansvaret, da boldene i princippet først er mine når de lander på min adresse. Men jeg er helt ny indenfor import og kender derfor slet ikke reglerne.

Ser frem til en masse god feedback og er meget spændt på hvordan dette udvikler sig.

På forhånd tusind tak for jeres svar.

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Ja, en rigtig sur sag.

Som jeg kender til import reglerne er det dig som har ansvaret. Du skal kende de danske regler på området for hvad man må importere og ikke din leverandør i Kina.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den hænger på dig - det hører under force major, ligesom at toldvæsenet kan inspicere dit gods. Sker der ødelæggelser i den forbindelse, så kan afsender ej heller belastes.

Man kan ikke forvente, at en producent kender reglerne for import i Danmark. 

Fra Viby
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det jeg frygtede :(

Men tak for jeres svar. Jeg høre gerne fra flere :-)

Fra Viby
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis man kommer med det argument at man godt må importere badmintonbolde men at det er leverandør der ikke har gjort boldene ordentligt rent eller lignende der er skyld i at de ikke er kommet ind. Er det så heller ikke leverandør der står med ansvar?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)