Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan bank kræve betaling for faktura fra firma som er gået konkurs?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har haft vores firmabil på værksted til en aftalt rep. af udstødningen.
Normalt noget der tager en dags tid. Det ender med at tage 14 dage og regning på 20.000 kr.

Det viser sig bl.a. at de har ødelagt køleren på bilen, som de så er tvunget til at skifte.
Hertil kommer flere andre mærkværdige reperationer.

Vi henter bilen og får regningen dagen efter. Vi reklamerer straks over regningen skriftlig, som næsten er på det dobbelte af hvad vi forventede og havde aftalt.

Vi hører intet ud over en rykker fra værkstedet 2 uger senere, men så modtager vi en rykker fra værkstedets bank, som i øvrigt oplyser at værkstedet er gået konkurs selv samme dag vi hentede bilen.

Vi har nu modtaget 2. krav fra banken om at betale, idet vi igen har afvist at betale det fulde beløb grundet flere forhold og åbenlys svindel med timetallet.

Spørgsmålet til Jer kære Amino'er nu hvordan vi forholders til banken og deres trusler? Er banken i sin ret og hvordan er vi stillet

mvh

Michael

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder meget mærkeligt at banken forsøger at opkræve pengene fra et konkursbo - Du skal absolut ikke betale noget til banken før du har talt med konkursboets kurator. Hvem der er kurator i boet vil du kunne finde ved at søge i statstidende.

Måske det vil være en god iden at få din bil undersøgt at FMDs værksted så du har dokumentation for det mangelfulde reparationsarbejde.

 

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

banken kan ikke rykke jeg i et konkursbo - men du må jo se hvad du kan bevise når det drejer sig om, at I havde aftalt 10.000 og ikke 20.000 for ellers kommer kurator jo og rykker jeg for helt samme 20.000 kr. Du skal ikke betale banken men du skal finde en måde at bevise, at det de 20.000 kr ikke var korrekt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det lyder meget mærkeligt at banken forsøger at opkræve pengene fra et konkursbo

 

går den så går den.... banker er jo ikke dumme og de kender udemærket godt reglerne, men de spiller jo på at ikke alle kender dem.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke sikker, men kan der ikke være tale om factoring, altså at firmaet har "solgt" fakturaen til banken?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ja vist kan der være tale om factoring - selvom jeg ikke tit ser det fra banker - men why not - I så fald skal factoring selskabet jo har betalt beløbet ind i konkursboet vil jeg tro - men har jo "købt" retten til det. Det må fremgå af rykkeren om det er factoring ligesom det jo i så fald skal fremgå af regningen, at beløbet skal indbetales til xxx factoring

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville starte med at gå på statstidende.dk og søge efter firmaets konkursdekret, heri kan du se hvem der er udpeget til konkursens kurator, henvend dig direkte til denne og hør hvordan du skal forholde dig.

Hvis firmaet er konkurs er den eneste der kan/skal inddrive det konkursramte firmas tilgodehavender kuratoren. hvis der er noget at hente kos firmaets debitorer skal dette jo i sidste ende fordeles ligeligt mellem firmaets kreditorer.

Håber du finder en løsning med kuratoren. Undersøg eventuelt på forhånd hvad reparationen ville have kostet på et andet værksted og tilbud dette beløb til kurator. Godtsger kurator uikke dette må de stævne dig og du må så en tur igennem retten med sagen. Tror nu at Kurator er til at tale med, han er som regel interesseret i at få konkursen overstået uden at bruge for meget tid på småting.

Håber du kan bruge mit svar og held og lykke.

Hilsen Søren

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja vist kan der være tale om factoring - selvom jeg ikke tit ser det fra banker - men why not

Nordea tilbyder det i hvert fald.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en kort kommentar vil jeg gerne påpege at kurator kan omstøde alle betalinger frem og tilbage 3 måneder før konkursdatoen. Jeg mener derfor ikke at det nødvendigvis er et eventuelt factoring-udbyder der har fordringen.

Jeg er dog ikke advokat og kan derfor kun gisne om hvad der er rigtigt og forkert. Men det virke dog lidt besynderligt, hvis ikke det allerede har stået på faktura´en modtagte ved udleveringen a bilen. Og selv om fordringen er overdraget et eventuelt factoring selskab, er det jo ikke ensbetydende med at kunden bare kommer til at betale det fulde beløb, hvis der er uenighed herom.

med venlig hilsen

Søren

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)