Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt eller ulovligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg læste lige en ældre tråd igennem fra 2011. Den handlede om import fra Kina af ICE WATCH. Eller i hvert fald nogle der lignede.

Er det ikke lovligt at købe noget i et EU land f.eks., som ligner et eksisterende produkt - f.eks. ICE WATCH, men som ikke har navnet ICE stående nogen steder? Og så sælge det i DK, hvis man udtrykkeligt giver udtryk for, at det ikke er et originalt ICE, men derimod et "no brand". Kan man overhovedet have patent på at lave farvede silikone ure?

3daysale.dk - Coming soon!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt med, kender ikke ICE watch - men IWC ? I alle fald, nej - hvis det er en kopi af et ur som findes i forvejen, uanset de har pillet navnet af eller ikke, så er det ikke ulovligt at importere - eller sælge her.

I princip har man "patent" på alt nyt design inden for mode i 3 år. Bare man kan bevise, at man har lavet designet, så er det beskyttet i 3 år, uden der skal søges noget. Derudover kan der søges designbeskyttelse, hvilket de større brands gør

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

3daysale.dk - Coming soon!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har som i svar 1 intet med navn eller logo at gøre ER det en ren kopi designmæssigt kan den standse og koste penge

Der kan sagtens køres sager på, OM det var kopi eller ikke . men navnet har ikke stor betydning  . ellers var det let at kopiere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal Cookie,

Så hvis ICE originalerne har datovisning, hvor 3-tallet skulle være, og dem uden navn har selve 3 tallet, så er det vel ikke ren kopi?

3daysale.dk - Coming soon!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

det tør jeg ikke sige - det vil kunne komme an på om ICE kan påvise, at det er helt samme ur bare uden dato. Masser af ure laves i date version og nodate version, så det er ikke altid nok at ændre på om det er med dato.

Tag et eksempel. Lav et Rolex submariner men skift skivefarven til marine - Den vil du få stoppet i tolden (hvis de opdager det) og Rolex ville bruge oceaner af advokatkraft mod dig

Der findes ingen "absolutte" regler - f.eks. ændre over 5% - det er en vurdering, og det er derfor et farligt område, hvor det bedste man kan sige er - Hvis du er i tvivl, så lad være (jeg går ud fra du taler om firmaimport og videresalg - er det privat du køber og til egen arm og 1 stk, så er det nemlig lovligt i dag)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er firmaimport, men det er fra en importør i tyskland. Så jeg får næppe stoppet noget i tolden, den risiko ligger udelukkende hos ham. Jeg ville dog være ked af at sælge +100 af dem, og så få "smæk" bagefter.

3daysale.dk - Coming soon!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)