Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job opslag: Bliv IT Projektleder i Thailand!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Fra  Manao Software ApS Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se job opslag: http://www.softwareconsult.dk/job.aspx 

Vil du ud at opleve verden?

Software Consult søger i øjeblikket en dygtig dansk projektleder til at lede IT udviklings-projekter i Chiang Mai, Thailand. Vi sørger for visum og arbejdstilladelse til dig.

Kender du ikke Chiang Mai?

Chiang Mai er en smuk by, omgivet af bjerge, vandfald, rismarker, og små landsbyer. Selve byen er anden størst efter Bangkok og tilbyder alle de muligheder man er vant til fra Danmark, i form af bolig, indkøbscentre, restauranter, natteliv, sport, klubber, osv. Thaierne er et venligt, smilende folkefærd som det er en fornøjelse at leve og arbejde sammen med.

Uden for Chiang Mai er der mange muligheder for adventure sport, fx klatring, trekking, offroad kørsel, motorcykel touring, bungee jumping, og meget andet. 

Vejret er fantastisk hele året rundt med dagstemperaturer mellem 20-35 C, så det er muligt at gå i shorts og klipklapper midt i december hvis man har lyst til det. Fra november til marts er det den tørre, kølige sæson, hvor det typisk aldrig regner og man kan forvente klar himmel dag efter dag.

Leveomkostningerne i Chiang Mai er lavere end Bangkok og meget lavere end Danmark. Her er nogle eksempler:

  • Nudelsuppe: 5 kr.
  • Burger: 14 kr.
  • En øl på en bar: 9 kr.
  • Måltid på fin resturant: 40 kr.
  • Studio lejlighed i midtbyen: 2000 kr./md.
  • 1 times massage: 25 kr.
  • Flytur til Bangkok: 350 kr.

Hvad går arbejdet ud på?

Dit arbejde vil hovedsageligt bestå af:

  • Forberede tilbud og løsningsforslag til kunder.
  • Koordinere på dansk med kunder i Danmark og på engelsk med kunder i hele verden.
  • Koordinere på engelsk med vores thailandske programmører, grafikere, software arkitekter.
  • Lede projekt teams på 1-10 mand.
  • Være ansvarlig for kvalitetssikring og -kontrol.
  • Være ansvarlig for daglig opfølgning, status, og rapportering.
  • Være ansvarlig for overholdelse af milesten, budget, og tidsplan.

Dine kvalifikationer:

  • Teknisk baggrund med videregående uddannelse, gerne datalog-uddannet.
  • Erfaring med ledelse af mindre projekt teams.
  • Ideelt vil du kunne deltage i programmeringen som lead programmer, samt design af software arkitektur.
  • Respekt for, og interesse i, andre kulturer.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må nok hellere skrive noget om forventet lønniveau, godtnok er Thailand spændende, men tvivler på du får Danskere til at arbejde for "kinøjserløninger" :-)

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Fra  Manao Software ApS Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på ansøgerens kvalifikationer og erfaring, men lønnen ligger mellem en dansk løn og en thailandsk løn. Man skal regne med omkring 40.000-100.000 baht per måned, hvilket svarer til kr. 7.500-18.500. Dertil kommer en bonus på 10% der udbetales hver 31. december, og firmaet betaler for visum og arbejdstilladelse.

For selv den mest uerfarne, der tjener kun 40.000 baht, kan man godt regne med at der er en svømmepøl i vente, og at man spiser ude tre gange om dagen. Leveomkostningerne i Chiang Mai er omkring en femtedel af hvad de er i Danmark, dvs. man kan føre en ret luksuriøs livsstil for lønnen.

Jeg håber det hjælper.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christopher

Det hjalp ihvertfald med at få præciseret annoncens scope, jeg kan godt forestille mig at du finder en nyuddannet ha.dat. el. lign, der syntes det kunne være sjovt med et par års erfaring fra Asien, og du slipper for at ryge i uklar med folk der ansøger med forventning om en rigtig løn. Held og lykke med projektet :-)

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Fra  Manao Software ApS Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have :-)

Nu kan man jo definere "rigtig løn" på mange måder. Rigtig for mig betyder at den stemmer overens med hvad andre vesterlandske projektledere får i løn i området. Jeg har drevet virksomhed i Chiang Mai i seks år og er godt orienteret om reelle lønninger i andre IT virksomheder her, da jeg kender mange af ejerne personligt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:

Tak skal du have :-)

Nu kan man jo definere "rigtig løn" på mange måder. Rigtig for mig betyder at den stemmer overens med hvad andre vesterlandske projektledere får i løn i området. Jeg har drevet virksomhed i Chiang Mai i seks år og er godt orienteret om reelle lønninger i andre IT virksomheder her, da jeg kender mange af ejerne personligt.

Siden du selv bringer det op så lad mig lige svare dig, det er ret simpelt stillet op. Hvis du vil hyre mig som fastansat i DK så slipper du ikke for under 50k, hvis du så ovenikøbet vil rykke mit liv op med rod og kaste mig en halv jordklode væk fra min familie ... så skal du ihvertfald ikke tænke på at give mig mindre i løn end jeg ville få herhjemme ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Fra  Manao Software ApS Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er helt fair, og du er ikke den første som har henvendt sig med den forventning, og med den baggrund: Familien er stiftet, og typisk vil det være nødvendigt med så høj en løn, at den kan forsørge både dig og hele familien, inkl. børn der skal på international skole hvis familien tager med, mv. Det er ikke en byrde som vil give mening for en lille virksomhed at påtage sig, så jeg lader Maersk og Vestas om familie-oprykningerne :-)

Derfor søger jeg primært profiler, der ikke forsørger en familie, og som ikke betragter det som en prøvelse at flytte til Thailand, men derimod som en drøm, der går i opfyldelse. Som du selv påpeger er det ofte (men langt fra altid) de yngre og mindre erfarne, som passer til den beskrivelse, men det gør ikke noget. Det er helt naturligt at højere alder både betyder mere erfaring og stærkere rødder, sådan er det bare. En egnet profil må ikke være helt grøn, men omvendt er der plads til at lære på jobbet, hvis man har den rigtige indstilling og masser af gåpåmod.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis du vil hyre mig som fastansat i DK så slipper du ikke for under 50k, hvis du så ovenikøbet vil rykke mit liv op med rod og kaste mig en halv jordklode væk fra min familie ... så skal du ihvertfald ikke tænke på at give mig mindre i løn end jeg ville få herhjemme ;-)

Jeg er helt enig med Mikkel, men jeg tror heller ikke at vi er målgruppen Cool

Hvis man er relativt nyuddannet, har lyst til at arbejde med projektledelse, og samtidig prøve at leve udenlands, så tror jeg faktisk at det er et meget spændende tilbud. Var jeg i starten af min karriere havde jeg nok søgt på stillingen.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at der venter en oplevelse for den rette. Jeg har nu været i Silicon Valley i mere end 3 år, og at flytte udenlands og arbejde med det jeg elsker, har været en ubeskrivelig oplevelse. 

Mvh Carsten

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Med det skidt der ligger på vejene i øjeblikket, kunne jeg nemt se flere fordele :)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2221
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores kontor ligger små 50 meter fra Christophers, og jeg kan kun give de varmeste anbefalinger herfra.

Der er styr på tingene og så ligger kontoret lige ud til en kæmpe flod :)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)