Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er jeg for ung og uerfaren til at starte mit eget?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Pernille:

Hej alle brugere.


Jeg er en ung kvinde på blot 20 år og er på nuværende tidspunkt i gang med at uddanne mig til Handelsøkonom - vi er snart ved at afslutte 1.semester. Alligevel sidder jeg ofte med en følelse af, at det er for kedeligt. Jeg har aldrig brudt mig særlig meget om at gå i skole, og vil meget hellere ud og arbejde og skabe mig erfaring. Kort sagt - så mister jeg hurtigt motivationen i skolen.


Jeg har altid gerne villet være selvstændig, og jeg har denne idé i maven med at starte en ny webshop med salg af forskellige tøjmærker fra det europæiske marked. Mit mål er at det skal blive internationalt, så der er mulighed for at det kan købes fra Tyskland, Skandinavien, England, osv.


Mit spørgsmål til jer, er således: Er jeg for ung til at starte min egen virksomhed? Hvornår startede i selv - og hvilken uddannelsesbaggrund har i? 


Jeg har kun en HHX baggrund, men er villig til at smide alt i hænderne for at starte dette her op. Og ja - det kræver tid - MASSER af tid. Men jeg har gåpåmod og en vilje, og ikke mindst engagement. 


Håber I har lyst til at besvarer mit indlæg.


Mvh/ Pernille





Kom igang, start evt med at lav en wordpress som du nemt kan lære på kort tid og start op så billigt så muligt, så der ikke er så meget press på.

Start med noget som er nemmere at gå til så ikke du køre surt i det.

Det er heller ikke alle tøj mærker som du bare kan få uden du ligesom har noget at vise.

Lav en lille shop med noget fedt tøj, få kunder, lav fejl, lær af dem, og stille og roligt byg det op, det er den rigtige måde at gøre det på.

Så er det også til at styrre uden det går udover skolen for lige pludselig for du travlt med at muligt du ikke lige havde regnet med og så er 24 timer i mange.

Held og lykke
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Pernille:
Er jeg for ung til at starte min egen virksomhed?

Bestemt ikke! Jeg er selv 14 og har webshoppen www.babytoys.dk! Bare kom igang!

Mange hilsner

Mads

Fra Middelfart
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pernille.

 

Nej du er ikke for ung, jo før du starter… des bedre.

Jeg startede selv som 16 årig. Udannelse og alder har ingen betydning. Det kræver blot masser af gåpåmod og tålmodighed. Jeg droppede selv ud af 10. klasse fordi jeg ikke mente jeg lærte noget…. Og droppede for ikke så lang tid ud af  HG ( International Business Collage) fordi jeg syntes det var alt for kedeligt i timerne! 

Er nu 18 år, har 2 webshops og lever livet… meget flexibel mødetid, ingen sure chefer eller skolelærer der forlanger noget!  

 

Hvis det virkelig er noget du brænder for, at have din egen virksomhed så skal du bare gå i gang ;)

 

Mvh

Niels

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over de allerede nævnte ting, så synes jeg også du skal sætte dig ned og tænke rigtigt godt over hvorfor du vil starte virksomheden, er det for at komme væk fra skolen, er det fordi det virkeligt er det du brænder for, og gider du bruge alle de sure timer med kedelige opgaver for at få lov til at bestemme selv. Det nemmeste er måske at tænke: hvis jeg havde et godt job, ville jeg så stadig starte selv? Og så skal du som sagt huske på at der er rigtigt mange timer med opgaver der måske ikke lige er det du elsker. Når det er sagt, så er der da ingen tvivl om at du skal gå i gang hvis det virkeligt er det du vil, men hvad med at starte op ved siden af studiet som nogen siger. Du kan jo starte med at samle erfaring på forskellig vis.

Selv har jeg samlet erfaringer ved f.eks. at arrangerer foredrag hvor jeg satte et par måneders SU på højkant, men fik en førsteklasses lektion i egne styrker og svagheder. Det lærte mig f.eks. at salg åbenbart ikke er min stærke side, og at det er meget sværere end jeg havde regnet med, en lektion jeg er glad for at jeg ikke fik den dag jeg stod og havde satset alt. Jeg har lavet et par blogs hvor jeg kan lære diverse ting omkring markedsføring af hjemmesider. Igen en måde at samle lidt erfaring, uden at det koster en bondegård.

For dig kan det måske bestå i at få en aftale i stand med nogle mindre designere om at du prøver at sælge deres kollektioner til din vennekreds, på skolen eller andre steder, det kan være at du straks starter en blog op om modetøj, og gør dig erfaringer med hvad folk interesserer sig for, og hvor svært det er at få opmærksomhed på nettet, og hvor du igennem bloggen opbygger en kundebase som du kan bruge når du launcher din tøjbutik. Så kort sagt overvej hvordan du kan forberede dig på at starte selv, og hvor du kan starte op ved siden af skolen, så du stadig kan nyde godt af SU'en.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har egentligt altid syntes at en forretningsplaner var et for tungt styringsværktøj, til nystartede virksomheder. Det er kun hvis man skal havde kapital tilført og selv der er det tvivlsomt, det er meget få der stadig investerer i planer, idag investerer de fleste i mennesker og resultater.

I stedet for at lave en forretningsplan, ville jeg klart anbefale at lave et business model canvas: http://www.businessmodelgeneration.com/canvas
Det er så letvægts en model, så jeg har svært ved at se, hvem der ikke ville havde gavn af det. 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Et af de mest simple, men i følge min optik brugbare, råd jeg kan give dig er følgende: Sæt dig ned og tænk over hvad dine værdier her i livet er, og lad være med at gå på kompromis eller lyve - du snyder ingen som helst andre end dig selv. Mærk ordentligt efter indeni. Hvilke er dine behov i dagligdagen/i tilværelsen som den ser ud for dig lige nu - altså dine egne værdier. 

Hvis svaret (bemærk: det oprigtige svar) er, at du bare gerne vil være økonomisk uafhængig, jamen så kunne du eksempelvis blive advokat eller ejendomsmægler - disse to stillinger kan sagtens føre dig til økonomisk uafhængighed på trods af, at de også sagtens kan medføre at du er lønmodtager. 

Hvis svaret derimod er, at du (ligesom jeg selv) kan have en tendens til at have problemer med autoriteter, og derfor gerne vil være selvstændig, så kunne du eksempelvis, ja, blive selvstændig erhvervsdrivende.

Eller hvis dit svar er, at du gerne vil være iværksætter, fordi du måske elsker at påbegynde et projekt, styre procedurerne og følge med i udviklingen af projektet, jamen så kan dette både lade sig gøre som selvstændig, men også som lønmodtager - her vil stillingen typisk hedde Projektleder.

For lige at opsummere meget kort: Mærk efter i dig selv, og find ud af hvilke værdier du har i livet, og så lev derefter - ellers snyder du kun dig selv.

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele, og du må meget gerne kontakte mig via Private Beskeder her på Amino, og spørge mig til råds om ditten og datten, eller bare fortælle mig hvordan det går med hele projektet :-) Jeg er selv midt i diverse opstartsfaser, så jeg kunne sagtens bruge en sparringspartner i lignende situation.

Mange hilsner

- Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg synes (også) det handler om primært bare at starte. Det kan godt være man launcher noget værre crap, men man lærer så meget at det bestemt ikke er ubrugeligt. 

Det med at sidde og svede over en forretningsplan er for det meste spildte kræfter efter min mening. Jeg skrev selv hurtigt et par linjer ned, måske mest af alt vigtigt i forhold til markedsføring, segmentering og så videre, men en decideret fuld forretningsplan har jeg ikke skrevet.

Nu lærer jeg så alle tingene som jeg møder dem, og det er en super måde at gøre det på.

Giv gas!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er langt fra for ung. Så sent som i forgårs blev jeg ringet op af en ung, 17-årig fyr her fra Amino, der allerede havde været i gang som iværksætter i hele 4 år. Og hans slags er der faktisk forbavsende (men glædeligt nok) mange af.

Så bare se at komme i gang! Wink

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå med i Young enterprise gennem din skole. Så starter det med sindssygt meget hjælp :)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)