Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kreditpakke.... Hvorhenne

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

BPJ:
Jeg læser hvad du skriver og føler med dig. Dog mener jeg at man skal være meget påpasselig med de danske skattekroner, da de trods alt er betalt af os alle, eller langt de fleste af os. Jeg kan forsikre dig om, at du ikke er alene i din fortvivelse og i dine frustrationer. Du skal dog tænke på, at hvis enhver person i dette land, bare kunne få sin "største drøm opfyldt", i dit tilfælde, en ny chance? så er det alle os andre der skal betale for endnu en chance? Hvad så hvis dét også går galt, hvilken sikkerhed kan du som person stille alle os andre? Det er i mine øjne et meget ømtåligt emne og du er bestemt ikke alene! 

Jeg er helt enig med man skal være påpasselig med de danske skattekroner, jeg har selv lagt en stor del i den kasse og betaler naturligvis stadig. 

Nu er det jo ikke alle der kan stille med dokumenterede regnskaber og en yderst fornuftig og sandsynlig forretningsplan og budgetter til "deres største drøm" som du kalder det.

Sikkerheden jeg kan stille er, som jeg også skrev i indlægget, den fysiske forretning, varelager og inventar, som uvildige personer har vurderet til at overstige finansieringsbehovet.  

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

robohund3:
Nu er det jo ikke alle der kan stille med dokumenterede regnskaber og en yderst fornuftig og sandsynlig forretningsplan og budgetter til "deres største drøm" som du kalder det.

Dokumenterede regnskaber og en yderst forniftig og snadsynlig forretningsplan er dog hvad der i mange tilfælde skal til i dagens Danmark for overhovdet at få "lov" til at kunne starte egen virksomhed.

 

robohund3:
Sikkerheden jeg kan stille er, som jeg også skrev i indlægget, den fysiske forretning, varelager og inventar, som uvildige personer har vurderet til at overstige finansieringsbehovet.

Nu spørger jeg udfra uvidenhed omkring dit geschæft: Hvad med at sælge ud af det du har via en webshop? Hvis uvildige personer kan vurdere at dit nuværende indhav er så meget værd, hvorfor så ikke udnytte det i en positiv retning? Der er penge i næsten alt, det er bare spørgsmålet om at se det på den rette måde? Med mindre dit indhav selvfølgelig er låst, så er det ret skidt med den sikkerhed du kan stille.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

BPJ:

Har du i dag en forbrugsgæld eller anden gæld på over 150000 DKK, kan du vinke pænt farvel til alt der hedder iværksætteri, med mindre du kender en rigtig god engel. De findes muligvis, men negativ kapital som forudsætning på en ny virksomhedsstart er ret urealistisk i mine øjne, bevars, jeg kan tage grueligt fejl...eller?

Just my 50 øre..

Nej du tager ikke spor fejl, Har man stor gæld, og specielt til det offentlige, så er det hundesvært at starte selvstændig virksomhed - Der er mange, med stor gæld, også til skat  - som drømmer om, i og med de ikke kan få arbejde, så må næste skridt være en iværksætterviksomhed, og den vil generelt set ikke holde desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt at det er lidt off-topic og ikke noget der hjælper trådstarter videre, men må bare sige det.

Hold op jeg hader den holdning mange generelt har til folk der er kommet i klemme. Ofte får man indtryk af, at folk der er kommet i klemme, af den ene eller anden grund, helst bare skal sidde i et hjørne og skamme sig resten af livet. Det har sgu da ingen vindere.

Mit første forsøg som iværksætter endte med et underskud på flere hundrede tusinde. Heldigvis var jeg i stand til at få en ordning med banken, og tilbragte de næste 10 år med at betale af på gælden. Så "heldig" er alle ikke, at de kan gøre det.

Men hvad jeg tabte i penge, vandt jeg til gængæld i erfaring. Har man først været nede og vende, træffer man langt smartere beslutninger fremadrettet. Ihvertfald for de flestes vedkommende, er jeg sikker på.

Hvis jeg skulle investere i en iværksætter, og der var to iværksættere med samme ide, samme vilkår etc. og den ene havde kun oplevet succes, og den anden havde fået en ordentlig øretæve, og rejst sig igen, så ville jeg uden tvivl vælge den sidste.

Udenfor Danmarks grænser (ihvertfald her i USA), har jeg erfaret at man ser nederlag som en erfaring. What doesn't kill you makes you stronger, som man siger.

Mvh Carsten

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej robohund3

Jeg vil først sige at du nok må slå den personlige vinkling av. Banker og andre finansinstitusjoner finansierer ingen fordi at de skal komme på benen igen. Uansett hva som har bragt dem der. Selvforskyldt eller ikke. Banker og andre er tallknekkere og det er det der intresserer dem. I tillegg så tar de selvsagt også en vurdering på personen. Har du dårlig privat økonomi med anmerkninger så vil jo ikke firmaet heller kunde få de nødvendige kassakreditter og andre kreditter der er nødvendige. Så selv om du skulle få lån til at købe virksomheden så vil du ikke ha en økonomi med styringsfart ettersom kredit vil blive nektet overalt. og da er det fort gjort å komme i mer problemer. Men du skal selvsagt ikke fortvivle. Selv om de tradisjonelle kreditveier er stengt og det er de jo når du har skrevet 250 breve og ikke kommet nogen vej. Du skriver jo ikke her hvilken bransje det gjelder men med 20 års erfaring kan der vel tjenes penge som sælger eller konsulent eller lignende. Kanskje kan du sige til selger av virksomheden at du er intressered i at bidrage med din erfaring mod den nye ejer og på den måde iallefall skaffe deg et job innenfor ditt felt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

robohund3:

Nicolaj Thomasen:
Du får ingen medlidenhed her fra, men hvad med et job i Norge? 150-200.000 kr. er hurtigt hentet deroppe, hvis man dobbeltjobber i en periode.

Medlidenhed er så også det absolut sidste jeg søger, men tværtimod en debat om kreditpakker/bankpakker der bliver afsat penge til. Et job i Norge er nok fint nok for mange, men nok problematisk for alle os der har skolesøgende børn. Det kan være temmelig svært at rive alle op med rode og flytte land.

Jeg burde nok have uddybet lidt. Der er rigtig meget rotationsarbejde deroppe, også for nordmændene selv. Det er f.eks. 14 dages job og 14 dages fri, som regel med fri kost og logi og flybilletten betalt. Familien bliver altså i Danmark.

Jeg har selv arbejdet deroppe i flere år og havde rigtig mange kollegaer med børn derhjemme. Der er stadig meget arbejde der kan udføres af ufaglærte med 3 ugers AMU-kursus. Tager man en uge ekstra engang imellem på en 14-14 rotation, så er der hurtigt penge på kontoen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Hold op jeg hader den holdning mange generelt har til folk der er kommet i klemme. Ofte får man indtryk af, at folk der er kommet i klemme, af den ene eller anden grund, helst bare skal sidde i et hjørne og skamme sig resten af livet

Det er vel ikke det som folk her gir udtryk for - der vel ingen der har sagt gi op??

Det som der er svaret på er præcis det trådsstarter lægger op til. Er det bankens skyld han ikke kan komme videre - og NEJ gu er det da ikke det. Du kan vel fra USA låne ham penge til at komme videre i den konstruktive ende.

De øvrige svar går i høj grad konstruktivt på, hvordan kan man så få job eller andet, men det er ikke rimeligt, at kaste problemet over på, at samfundet og eller bankerne -  ikke straks stiller op og hjælper med lån til den der skylder en masse bort. 

Mener du samfundet, som helt korrekt opfordrer til iværksætteri, burde stille bankganranti, eller at bankerne skulle være forpligtet til at stille kapital til rådighed uden sikkerhed for iværksættere? Trådstarter var helt klar i sin formulering, DET var spørgsmålet, og han stillede det helt præcist lige så klart op i sin begrundelse nr 2 - og det er vel det de som svarer - ser tingene ud fra

Nyd livet i USA, der låner bankerne sikkert ud uden sikkerhed

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Misforstå mig endelig ikke. Jeg har hverken dømt dig som økonomisk uansvarlig, inkompetent, doven eller noget der ligner - jeg kender dig ikke. Jeg kan sagtens forstå at der er uheldige omstændigheder der kan medføre en RKI-registrering, men ikke desto mindre er der pr. automatik afslag når man søger om at låne kapital. For mig lød det bare som du påtog dig en offerrolle og fandt det urimeligt at millionerne fra diverse kreditpakker ikke kom din vej, hvilket jeg ikke synes klæder dig. Deraf min reaktion. 

Jeg ønsker alt godt til alle mennesker :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)