Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg stole på dem?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart. Når vi snakker den kaliber så vil jeg anbefale dig ligesom Søren skriver at bruge et par timer på at ringe rundt.
Større kunder i portefølge er ikke = tilfredshed og bedste udførelse.
 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren og Ronni,

Vil selvfølgelig gennemgå deres referenceliste, ingen diskussion der! Det er simpelthen et 'must' for mig, ligesom det er at lave en markedsundersøgelse inden jeg smider nogen penge efter noget som helst.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Som udvikler kan det være svært at vide hvad kunden vil med projektet, det er derfor at en KravSpec er vigtig.
dog skal det der til siges at vi har lavet flere projekter helt uden, da man på den måde lettere kan tilpasse ting der vil virke beder i praksis.

2 ting jeg ville ligge vægt på når du søger en udvikler.
Hvis du spørger på et estimat, har de husket at sætte tid af til tilpadsning og test ? eller er dette noget du selv skal stå for ?
Hvis du spørger på Fast Pris så vil de fleste helt af sig selv ligge tid ind til test og tilpadsning. dog ville man også hos nogle opleve at det der står er det man får. dvs. tilpadsninger i forbindelse ville typist værer uden for tilbudet.(de freelance udviklerer ville give lidt rum til tilpadsning, og andre ville holde ret strangt på dette)

det er svært at give en 100% beskrivelse af hvem man skal stole på osv. men som andre skriver tjek deres referancer ud, det er helt fair og spørger om kontaktinfo på en referance. tror det handler meget om kemi og mavefornemmelse. ;) 

/JIP

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Tak for dit indspark! Netop tilpasning og test er inkluderet i prisen, og du har helt i at kravspecifikation kan være svær at lave 100% præcis - hvorfor den endelige også vil blive lavet sammen med udviklerne, dog vil der være ændringer undervejs - som jeg ikke kommer til, at betale for.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Det skal siges, at jeg har snakket med virksomhederne som har givet et estimat og de virker meget seriøse, har styr på deres ting, gode referencer og derudover bliver der selvfølgelig lavet en kontrakt som gør, at alle forventninger er skrevet ned samt en helt specifik kravspecifikation og tidsplan.

Mine råd er....

1. DU SKAL HAVE DEADLINE  + DAGSBØDER ved for sent aflevering... Hvis projektet er så stort så lad dem komme med en tidsplan. Når de fortæller dig datoen, så skal du kræve en sikkerhed for denne overholdes. Dette med dagbøder a 1.000,- og få det nu med - hvorfor skulle de sige nej? De har selv sagt de kan levere senest den dato så må de stå inden for det! -

2. Betal aldrig det fulde beløb ved et så stort projekt, hold altid noget tilbage til i er helt færdige.

3. RING til deres referencer, spørg ind - referencer på deres website vil altid gerne udtale sig omkring noget de har været indvolveret i... Du forstyrrer dem stort set aldrig og de vil gerne tale. Mange virksomheder lidt for gode til at bruge logoer uden rent faktisk at have været leverandør til dem..

God vind!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smith,

Tusind tak for dit svar.. Mht dagsbøder så er det en rigtig god ide, da der i kontrakten vil være en tidsplan. Omkring udbetaling af det fulde beløb, så vil det være tale om en agil kontrakt, hvilket betyder at vi modtager fx 10% af den samlede software - godkender og betaler så 10% af det fulde beløb, inden de går videre med næste del. På den måde sikrer vi os, at de fortsætter arbejdet og vi kan lave ændringer løbende. Jeg vil selvfølgelig kontakte deres referencer - alt andet ville være dumt :)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige høre jer om en ekstra ting, som jeg håber I kan give jeres besyv med. Jeg har fået priser fra to forskellige virksomheder på henholdsvis 250.000 kr. og 450.000 kr., selvom de har fået præcis samme beskrivelse af softwaren.

Kan det virkelig være rigtigt, at der kan være så stor prisforskel på det samme projekt og vil det være usikkert, at vælge den "billige" løsning? Skal sige at jeg har en rigtig god mavefornemmelse omkring dem som har givet den billige pris, der er selvfølgelig nogen løser ender som skal klares - men de har svaret godt på mine spørgsmål.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)