Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incasso eller ej!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har haft en opgave hos en kunde, der efterfølgende nægter at betale den fremsendte faktura. Dette gør han formodentlig pga af fakturaens størrelse, til trods for at min kunde har været hjemme alle gange jeg har været på opgaven.

Jeg fik af vide at jeg skulle fakturere ham via hans firma, dvs den samme adresse som som han havde brugt, da han skulle købe nogle armaturer som jeg efterfølgende skulle mont. osv.

Nu nægter kunden så at betale og han vil havde fakturaen sendt til hans privat adresse (her fandt opgaven også sted). Jeg ved, at han er dårligere stillet som CVR-kunde i tilfælde af, at jeg skulle sende ham til incasso end han vil være, hvis han var privat kunde.

Jeg har prøvet at give ham et nedslag på svarende til 25% af fakturaens størrelse, men han vil fortsat havde en specificeret faktura, stilet til hans egen adresse.

Hvad så hans formål er her efter, aner jeg ikke.

Men kan simpelthen blive så sur på en sådan kunde, at han velvidende ved, at når jeg er færdig med mit arbejde, nægter at betale regning, til trods for at arbejdets gang var gennemgået og sagt ok.

Hvad er Jeres råd og hvordan foregår det i tilfælde af, at jeg skulle sende ham til incasso

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tvist om hvem der er leveret til og hvad der er leveret så kan du ikke sende ham hil inkasso - så skal du forbi retten først og have en dom som du så kan bruge til at kradse det skyldige beløb ind med.

Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad kan kundens hensigt være med at få fakturaen tilsendt til hans egen adresse og ikke hans firma? hvorfor faen godtager han ikke bare mit tilbud, da jeg syntes, at jeg var mere end large.

Jeg var blevet oplyst at jeg skulle lave 2 fakturaer, begge stilet til sammen cvr, den ene, lille beløb, er betalt. Jeg blev gjort opmærksom på, at de sku sendes til hans firma, fik papir med firma logo osv på, og kan samtidig se at han har købt de lamper osv igennem hans firma.

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jeg kan evt. hjælpe dig. Send mig en besked med et tlfnr eller en mailadresse, så kontakter jeg dig i morgen formiddag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Et gæt kunne være, at det du har lavet er rent i privaten og hans revisor har sagt, at han ikke bare må lade det gå over firmaet. Det kunne man så tror også galt den første faktura, men den er jo gået igennem, så måske lader han bare den ligge.

HVIS det er i privaten du har lavet arbejdet, er det ikke så mystisk i sig selv, at han vil ha fakturaen privat, og jeg ved som ikke, om det er sværere at kradse penge ind fra en privat person end fra et firma? Anerkender han f.eks. i en email fakturaen men bare vil ha den til sin person, så ville jeg da lade den gå til privaten, men det kan jo afhænge lidt af om du har indgået en skriftlig aftale om arbejdet med hans firma. Har du det, så vil du jo normalt vinde en sag, men som du fremlægger det her, tror jeg ikke du har det?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BTTF

Du er velkommen til at kontakte mig i aften efter kl 19.00, takker...

Hilsen

Michael

Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit nr selvfølgelig, er 26 48 58 68...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)