Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kommer skatte"far" ind i billedet ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 12
Indlæg ialt: 35
Fra  Noir Desire, Danish Design Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er jo ikke nogen dumme spørgsmål hos Amino så jeg kaster mig ud i det.

Kan jeg sælge 50 stk. tanktops med eget design til en salgspris der hedder 99 kr stk. lovligt uden og betale skat af det indtjente?

Jeg har ikke oprettet firmaet endnu, da jeg ikke ved om det skal være det ene eller det andet. 

Tank toppene sælges med henblik på at støtte kampen mod brystkræft. 20 kr vil gå til donation. 

Hvis de 50 stk sælges hurtigt har jeg i tankerne at der skal bestilles flere.

Pft!

Christina

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan selvfølgelig ikke undgå at betale skat. Du kan tilgengæld undgå momsen, hvis din omsætning i et løbende år er under 50.000 kr.

I det tilfælde skal du bare registrere det som b-indkomst på din selvangivelse.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Du spørger, hvornår skattefar kommer ind i billedet og det gør han, når du har tjent en krone! Hver tjent krone skal opgives på selvangivelse. Firma eller ej, momsregistreret eller ej.

Hilsen Birte

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtjening er lig skat - betalingsfristen er så afhængig af, om du er en privat person eller et firma.

Eksempelvis kan du vente med at indtægtsføre fortjenesten til du skal aflevere selvangivelse - (hvis du ikke når en omsætning på vistnok over kr. 50.000 - for ved den grænse er du momspligtig).

Et godt råd kunne være - at når du har tjent xx kroner - så lav en frivillig indbetaling af b-skat til skattevæsenet - så bliver du ikke så "hårdt ramt", når din selvangivelse skal indleveres og du får en skatteopgørelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John:
Eksempelvis kan du vente med at indtægtsføre fortjenesten til du skal aflevere selvangivelse
Ja man kan, men faktisk må man ikke - det er lov at man skal forskudsregistrere sin indkomst - og man kan sagtens få skattebøde for konsekvent at undlade det

Helt specielt vel det være skærpende, hvis man i sidste ende ikke kan betale skatten, at man har undladt at forskudsregistrere

Der er dog lidt positivt her, idet man kan trække donationer fra - og det betyder, at det meste af indtægten bliver skattefri.

Der er fradrag for den del af det samlede gavebeløb, som i det pågældende indkomstår overstiger 500 kr. Maksimum 14.500 kr så hvis der sælges 50 tanktops og de sælges for 99 kr og koster 50 kr at fremstille, så tjenes der 99 x 49 kr = 4.851 kr, og minus  kr bund, så kan der så trækkes 4.351 fra og skal således kun skattes af bundfradraget på 500 kr

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fradrag for den del af det samlede gavebeløb, som i det pågældende indkomstår overstiger 500 kr. Maksimum 14.500 kr så hvis der sælges 50 tanktops og de sælges for 99 kr og koster 50 kr at fremstille, så tjenes der 99 x 49 kr = 4.851 kr, og minus  kr bund, så kan der så trækkes 4.351 fra og skal således kun skattes af bundfradraget på 500 kr

Derfor bør Christiana se på mulighederne for en moddydelse fra den forening hun støtter, således at der hendes bidrag kan fratrækkes som markedsføring.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie:
Der er fradrag for den del af det samlede gavebeløb, som i det pågældende indkomstår overstiger 500 kr. Maksimum 14.500 kr så hvis der sælges 50 tanktops og de sælges for 99 kr og koster 50 kr at fremstille, så tjenes der 99 x 49 kr = 4.851 kr, og minus  kr bund, så kan der så trækkes 4.351 fra og skal således kun skattes af bundfradraget på 500 kr

Derfor bør Christiana se på mulighederne for en moddydelse fra den forening hun støtter, således at der hendes bidrag kan fratrækkes som markedsføring.

/Henrik

Jo - det kan jo være en fin nok mulighed, men hvis det er i den skala der angives, hvor der vel kun bliver skat af bundfradrag i ligningsmæssige = 43% af 500 kr eller et par hundrede kroner, er det jo ikke slemt - hvis jeg har ret i det med fradrag for donationer til velgørendehed som her

Det er dog helt klart en mulighed at aftale med "kampen mod brystkræft" - at de får et beløb mod at give en modydelse i form af reklame, men personligt ville jeg ikke gide rode med det, hvis det man risikerer er at skatten kan være et par hundrede kroner og noget af goodwillen måske går af, hvis det ikke bare er en donation til kampen mod brystkræft - men en brug af den kamp i sin egen markedsføring. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cookie Mit udgangspunkt for svaret var nu hendes sidste linie om at der kan komme flere ved en succes. Det er derfor dumt at begrænse sine fradragsmuligheder sidenhen fordi man har ageret på laveste mål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
@ Cookie Mit udgangspunkt for svaret var nu hendes sidste linie om at der kan komme flere ved en succes. Det er derfor dumt at begrænse sine fradragsmuligheder sidenhen fordi man har ageret på laveste mål
det er jeg skam ikke uenig i, men første mål er 50 stk med fortjeneste 20 kr per stk = 1000 kr - og der er masser af plads op til loftet for donationer - 14.500 kr som loft betyder 725 t-shirts per år og så er jeg 100% enig, er det oppe i sådanne tal, så vil det være fint at kunne køre det ind under markedsføring og fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)