Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gavebeløb i kontanter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Er der nogen, der ved om det gavebeløb man modtager skal ske via bankoverførsel eller kan det være i form af at jeg modtager dem kontanter.

Det drejer sig om et beløb på 50.000 af mine forældre.

på forhånd tak.

mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt modtage dem i kontanter men jeg anbefaler altid egentlige overførsler af gavebeløb. Så kan man altid dokumentere at have modtaget beløbet. Eksempelvis i forhold til Skat hvis de undrer sig over ens privatforbrug.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Eli,



Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er det rigtige at gøre i denne situation... :) Men hey du fik lige 5 stjerner af mig for at stille spørgsmålet herinde!

- Enhver anden havde smidt pengene i lommen, og ikke tænkt over det i et sekund... :)



Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig - netop med gaver er det klogt at holde det ganske formelt og rent praktisk overføre pengene via bank.

Det gælder også, eller endnu mere, hvis man skal ha over 58.700 kr og op til 117.400, hvor der skal komme penge fra begge forældre - her bør man rent formelt føre over fra hver sin forældre konto hvis man har en det - eller som minimum fra konti man har fælles som forældrer

For blive i det formelle - HVIS man som barn får et anfordringslån fra sine forældrer, på - lad os sige 200.000 kr, så må det lån gives som et helt simpelt anfordringslån (pengene kan kræves tilbage med kort varsel) og uden rente. Også her - bank overførsel

HVIS man så vil give barnet en gave, som kan bruges til at betale lånet tilbage med - så må det ikke være aftalt i forbindelse med lånet, men man må godt året efter forære barnet 58.700 pr forældre. IGEN - Forældrene fører beløbet over som gave - OG barnet fører beløbet tilbage med tak for den del af lånet - lav hele transaktionen via bank, så intet kan rejses tvivl om - gennemfør alle transaktionerne.

Det var så lige en ekstra krølle sorry Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar og kommentarer :-) - og altid rart med lidt ekstra viden :-) Tak Cookie

Vil bare gøre det helt rigtige :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Cookies bemærkninger. Det er også den måde jeg tilråder at man gør det på.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)