Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af Svigerfar

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en lille udfordring.

Vi svigerfar har været ledig i 3 år, og har mistet retten til dagpenge. Da han er svensker, er han tvunget til at rejse fra sin familie, hvis han skal have noget at leve for. Derfor har vi ansat ham.

Desværre går det bare ikke. Han fik en skulderskade, under en erhvervspraktik. Og jeg kan se på ham, at arbejdet med at sætte hegn op er for hårdt for ham. Han siger han godt kan klare det, og at det ikke er noget problem, men jeg kan jo se på ham, at han har ondt. Han er helt krumbøjet. I men egenskab som fysioterapeut, ved jeg, at bliver han ved med at belaste sin skulder på den måde, bliver det noget rigtigt ged med tiden, med mange smerter tilfølge. Men hvad faen gør vi? Vi har ikke andre funktioner vi kan sætte ham ind i, og arbejdsmarkedet er helt umuligt at komme ind i når man er 58 år

Har I nogle forslag, kære aminoer

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har han ikke mulighed for at søge Invalidepension? Det lyder jo til at han ikke er arbejdsdygtig.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du ikke prøve at sende ham til en kiropraktor os se om han kunne hjælpe.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver han at arbejde for at få løn ?? Wink

Eller kig på sygemelding og refusion

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

uh den er vanskelig, specielt fordi han selv siger det nok skal gå, så selvom du har aldrig så ret i, at han har det svært med det, så vil du jo næsten skulle ud i at opsige ham - mod hans vilje. 

Du har ikke andre funktioner til ham, og det må betyde at administration er ude af mulighederne. 

I må undersøge, om I kan få refusion hvis han bliver sygemeldt (ellers hjælper det jo ikke, så kan I selv bare lade ham gå hjemme)

Hvor står han i forhold til akutjob ordningen - har arbejdsformidlingen nogen pligt til at skubbe ham ind der (ved godt den ikke virker - men det er jo forskelligt fra sted til sted)

Kunne de tænkes at ville sende ham på skole - låsesmed - hvis I bagefter kunne bruge en sådan?

I kan jo ikke holde ham gående til han bliver 65 og får folkepension i alle fald - og kan han ikke klare sig nu, kan han heller ikke som 62 årig, da jeg ikke lige fornemmer han er efterlønsberettiget. Så det er jo nok en mere langsigtet løsning han søger, hvilket nok involverer noget sagsbehandler hos kommunen og en læge for evt førtidspension, da jeg heller ikke fornemmer kontanthjælp løser hans problem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er skulderskaden anmeldt som en arbejdsskade? For så kunne man måske gå den vej og søge erstatning? Jeg ved desværre ikke, hvordan det fungerer, men mon ikke man kan få hjælp hos egen læge eller hos fagforeningen?

Ellers er der vel ikke meget andet at gøre, end at prøve at holde den gående lidt endnu til han måske selv erkender at det bare ikke går. Og så håbe på, at han har haft timer nok til at han har optjent dagpengeret igen.

Og et ekstra spørgsmål fra mig selv: Er der nogen, der ved, hvor mange timer man skal have for at være oppe på fuld dagpengeret igen?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror desværre ikke at han er skadet nok til at blive gjort uarbejdsdygtig. Det er heller ikke det som virker.

Men sagen er den, at arbejdet er for hårdt. Adminestretion går ikke. Han er svensker og forfærdelig til computer

Han ville kunne klare lette jobs, lagermedarbejder, pedel, eller anet arbejde med forskellige opgaver. Men at skulle støbe stolper, borer huller og bærer fletvæv, er for meget for skulderen. Han vil rigtigt gerne arbejde, men der er intet job at få. Slet ikke for en Svensker.

At stoppe helt med at arbejde. Vil give ham et knæk. Han vil så gerne. Kunne man kontakte div. firmaer, at få ham på prøve, i de sidste måneder af hans løntilskud?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo nok være opmærksom på, at hvis hans skade kommer til at se ud som om den kommer fra hans ansættelse hos dig, så er det jo din erhversskadeforsikring der skal dække - og har du ikke sådan en, vil du komme i problem bagudrettet.

Nu er det jo nok en gammel skade, men tænk over det ved evt anmeldelse.

JA da - vist kan man kontakte en række firmaer, men det synes jeg han selv skal, også selv om han er svensker Big Smile - Du kan jo hjælpe ham med et CV og en beskrivelse af det han kan og hvad han har for muligt løntilskud at byde på og du kan finde firmanavne frem - som han kan besøge - måske er der noget aftenarbejde - eller morgenarbejde - rengøring f.eks - på de tider af "dagen" hvor en del kan ha svært ved at finde job.

Generelt om dagpenge tror jeg dette er relevant:

Lønmodtagere skal ha indtjent 1924 timer inden for de sidste 3 år ved alm. lønnet arbejde. Jeg mener ikke arbejde på løntilskud medregnes som optjening, men det kan hans a-kasse eller sagsbehandler svare på.enge i 2½ år inden for 3 år.

De nye regler fra 2012 betyder, at genoptjening af ret til ny dagpengeperiode tilsiger, at man skal ha haft arbejde i mindst 52 uger for fuldtidsforsikrede - inden for de seneste 3 år - så det er ikke spor let - men perioderne inden for 3 år kan jo lægges sammen trods alt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte Fernstrøm:
Kunne man kontakte div. firmaer, at få ham på prøve, i de sidste måneder af hans løntilskud?
Det kunne man vel - kan det ikke gøres i samarbejde med de der yder hans løntilskud (er ikke klar over om det er kommunen eller Arbejdsformidling eller.....) - men det virker som om det bliver svært at overbevise ham om at han ikke "magter" arbejdet hos jer - så I bør vel starte med at få ham til at forstå at det vil ødelægge ham helt hvis han fortsætter med de opgaver han har nu.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men stopper han arbejdet nu, er der ikke flere penge og han bliver nødt til at flytte til sverige. Skaden fik ahn i marts måned, da han var i aktivering i  kommunen. Vi har siden arbejdet på, at få det meldt det som en arbejdsskade, men det er åbenbart ikke helt så nemt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)