Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsbetingelser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder lige og filosoferer lidt.

Når man handler i en butik, uanset om det er på nettet, eller fysisk, ¨så betaler man varen med det samme. Hvorfor gør man ikke det i erhverv?

8 dage er ok, hvis fakturaen lige skal hele rækken igennem for at blive godkendt. Men hvorfor tage helt op til løbende måned+ 30 dage? Jeg har endda oplevet helt op til 60 dage.

Det er længe for små firmaer, som os, som ikke har nogen særlig stor buffer. Men hvorfor er det sådan? og hvordan kan nogle selv bestemme, hvordan deres betalingstider skal være?

Jeg er bare nysgerrig og undre mig lidt.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør man i nogle erhverv evt. for at få kunderne til at købe større lager ind og dermed at du sælger mere.

Men mange starter med kontant også giver længere kreditter når man lærer kunden og kende.

Men man skal altid huske og få kredit godkendt kunden.

Det kan også hjælpe nogle gange at komme ind som leverandør.

Og husk igen at altid huske og få kredit godkendt kunden.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ofte et forhandlings resultat. Det er klart, at en virksomhed med en millionomsætning kan tjene en masse på renter ved at have 60 dages kredit, så det er en del af prisforhandlingerne. At så de små der skal sælge til den store kan have svært ved at financiere de lange kreditter, ser de store ofte ikke som deres problem.

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er temmeligt irriterende, da det ofte er store virksomheder vi levere til. Men ok, skal ikke klage, de plejer at være være meget samarbejdsvillige. Undrede mig bare over det

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg beder om 50% forudbetaling når jeg B2B, og så langt er det accepteret.

mvh

Thomas

Fra Herfølge
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Lagerkompagniet Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Typisk vil du, såfremt der er tale om en stor solvent kunde, kunne låne/sælge fakturaen og således få likviditet ind med det samme . store kunder er godt at have, men et godt mål er, at en stor kunde skal følges op med en gruppe af 5 små kunder som tilsammen omsætter det samme som den store... Så får du spredt risikoen, og kan bedre yde de store kunder en længere betalingbetingelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en service der går begge veje. Leverandør vil ofte kunne sælge mere, og kunde kan med 60 dages kredit, nå at sælge de købte varer inden de betaler faktura hos leverandør. Dermed er der tjent renter, eller der er sparet på kassekreditten.

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogen af overstående drenge også er inde på så kan det være med til at give et mersalg.
Lad os sige jeg skal indkøbe tøj for dig. Jeg har et budget på 60.000kr - men fordi du giver mig 30 dages kredit, og jeg regner med at omsætte for 30.000kr på de 30 dage, har jeg nu mulighed for at købe for 90.000kr :) 

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det forklarer jo lidt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)