Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension til medarbejder - Hvordan ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne godt bruge lidt gode erfaringer til, hvordan man håndterer pension til en ansat ?

Jeg står og skal ansætte en og er i tvivl om, hvordan det rent faktisk fungerer med en pensionsaftale ?

Regner med at det skal være en 2/3 aftale.  

Skal men lave en aftale med et større pensionsselskab eller hvad er nemmest og billigst ?

Jeg bruger Danløn til at overføre løn.

Mvh.

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå i Danlon hjælp og skriv pension i søgefeltet. Der får du en masse punkter, også med arbejdsmarkedspension og du kan oprette ordningen og få beløbet udregnet på basis af lønnen ud fra det du ønsker og overført til den konto du vælger - mandens private pension eller et selskab

Vær opmærksom på om du er organiseret og den ansatte måske i forvejen har en arbejdsmarkedspension som er overenskomstbestemt og som der skal betales til, for det begrænser jo det beløb du kan gi selv oveni evt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Jeg står i samme situation og skal til at aflønne en medarbejder for første gang (mig selv, tada) og derfor samme behov for at blive klogere på pension. Jeg bruger også danløn.

Skal man som virksomhed oprette en aftale med det pensionsselskab man vælger, eller sker det pr. automatik i danløn?

Og kan i guide mig ift. hvad jeg skal kigge efter hos de forskelige, inden jeg vælger vores pensionsselskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal finde et pensionsselskab selv og det er bare at teste lidt rundt, men forskellene er små for at sige det som det er. Du må også godt klare det selv ved at indbetale selv til ratepension uden et selskab tager gebyr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Jeg synes umiddelbart ratepensionen lyder billigst og lettere at håndtere. Er du umiddelbart enig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ratepension er lettest at håndtere ja, for det er en simpel bankoverførsel til en ratepension oprettet i medarbejderens navn og medarbejderen kan så selv - efter råd fra andre eller for egen motor - købe værdipapirer når der er nok

Omvendt synes jeg medarbejderen skal med. Han kan ha noget pension allerede og vil måske hellere ha beløbet betalt ind der.

Der er også forsikringsselskaber og pensionskasser som jo så spiser noget af medarbejderens beløb hvert år - men de er ikke som sådan vanskeligere, der laves en PBS aftale normalt og overføres det månedlige beløb og medarbejderen skal ikke tænke på at investere i papirer eller andet.. Jeg ville tage min medarbejder lidt med på hvad han ønsker

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)