Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt med danmarks-virksomhedsportal.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil lige høre om der er nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ved nedenstående.

Det der er sket er at en medarbejder i 2010 har besvaret en henvendelse fra disse tyske annonce hajer (http://www.fyens.dk/article/1585229:Business-Fyn--Pas-paa-tyske-annoncehajer). De har efterfølgende sendt adskillige rykkere som jeg ikke har betalt.

Nu har jeg modtaget nedenstående mail, er der nogen anbefalinger til hvad skal jeg gøre med den?

ORDER NO.         DK10104260
CUSTOMER NO.     14276
Your email dated 22.11.2012             Hamburg, 26.11.2012 jb


Dear Mr Andersen

We acknowledge receipt of your above-mentioned letter and have taken note of its content with astonishment. Furthermore, we state that your company has placed a legally valid insertion order with our publishing house on 28.04.2010 (valid for three years), thus the legal situation is perfectly clear.

Again, we draw your attention to the fact that the order is clearly quoted as such ("Ordre"), the text has only seven lines and in the fourth line the price is written in bold letters to prevent misunderstandings. If you or the person in charge of the correspondence did not read this short and explicit text, we are not to be held responsible.

To substantiate our claim, we refer to the accompanying letter, which clearly explains how to change the basic data on the Internet and how to use the form to order a highlighted insertion. Furthermore, it precisely states that with the highlighted insertion costs are involved. Since the accompanying letter and the order form (terms on the reverse) were sent to you by post, you or the person in charge has had more than enough time to read all the information stated on the writings and then to consider whether a highlighted insertion would be beneficial for your company or not.

According to the aforementioned reasons, we cannot follow your arguments nor why you consider to file a lawsuit against us. Especially since we have asked in the first sentence of the form to read the offer. Again, if you have not complied with your duty of care, we are not to be held responsible, as we have sent the order form and the accompanying letter by post, the signee took the time to correct and to complete the information, he even filled in keywords, so your company can be found easier, before he signed the form and then returned it.

Our offer to cancel your order immediately if you settle the amount of *818,- EUR remains valid until 10.12.2012*. Should you not accept our offer we will be forced to hand your file to our International Debt Collection Agency.

Hoping to receive a positive answer, we remain

Yours sincerely


f/b
TVV Tele Verzeichnis Verlag GmbH

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan besvarede  din medarbejder den  henvendelse ?

Fra Hadsten
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den returnerede hun på fax.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtog jeg selv, en mail af den slags ville jeg arkivere lodret.

Sidst jeg kom til at besvare noget forkert i år 2001, betalte jeg heller ikke - firmaet blev gik konkurs efter få år.
Der var da sikkert nogen der betalte, men jeg er overbevist om, at den slags firmaer alligevel lukker og ikke opretholder kravet.

Det er da muligt at du også modtager et brev eller en mail fra deres "International Debt collection agency" der sikkert er mindst ligeså useriøst.

Juraen har jeg ikke styr på - men jeg betaler bare ikke den slags - De kan rende og hoppe.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Andersen:

Den returnerede hun på fax.

Det er selvfølgelig ret uheldigt!

Omend den uheldige reaktion fra jeres side, så kan du måske redde den juridisk ved at påstå, at den angivne medarbejder ikke var fuldmægtig til at indgå sådanne aftaler.

Det er jo enhver sælgers opgave, at sørge for, at man taler og indgår aftaler med en person som har beslutningskompetence.

Men når det er sagt, så må man vel sige, at firmaet, som har modtaget en ordre fra jer på FAX, vel egentlig ikke kan klandres for at ville have sine penge.

I har indgået en aftale, underskrevet den og returneret den, og hvis det var en af dine egne kunder, så ville du vel også gerne have betaling for den ordre?

Selvfølgelig, hvis der er tale om, at du ikke har modtaget den lovede vare, så er sagen en anden, men jeg vil stadig mene, at I som udgangspunkt har afgivet en ordre, og at tvisten I så fald går på, at leverancen er mangelfuld.

Fra Hadsten
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for alle svarene, jeg lader den ligge ubetalt og ser hvad der sker.

God jul...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)