Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af software - udarbejdelse af kontrakt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at se ind på, hvilke startomkostninger der vil være hvis jeg skal have udviklet et stykke software. I den anledning, skal jeg selvfølgelig have lavet en kontrakt mellem mig og softwareudviklingsfirmaet.

Jeg skal kende prisen udformningen af denne kontrakt og jeg er selvfølgelig opmærksom på, at der blot i første omgang kan gives et estimat på dette. Jeg ved ikke helt præcist, hvad denne kontrakt skal indeholde men jeg ved, at processen skal være således, at softwareudviklerne laver noget af softwaren til mig og de får betaling for dette stykke arbejde, hvorefter de går videre med næste fase, når første fase er godkendt.

Er der én eller flere advokater herinde eller nogen som kan anbefale en advokat til, at give mig en pris på dette?

Det skal forresten siges, at jeg er bosat i København og derfor skal have mulighed for, at mødes med advokaten ansigt til ansigt, når vi kommer til et punkt, hvor kontrakten skal udformes.

Mvh

Kenn

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

De offentliges IT kontrakter er til at downloade, så brug evt. dem som skabelon. De er til at rette til, og det er i så fald gratis.

Men det lyder som en ret simpel samarbejdsaftale du har brug for indeholdende:

Priser (herunder prisstigninger), levering/tidsplan/krav til specifikationer, garantier, rettigheder, aftalens gyldighedsperiode og ophør.

Har du ovenstående på plads går du ikke helt galt i byen, men ellers er det tifold vigtigere at du finder den rigtige leverandør.   

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Tak for svaret - har du evt. et link til disse kontrakter?

Mht. leverandør, så er det jo altid svært og vide om det er den helt rigtige. Jeg har spurgt 3 udviklere omkring priser og fundet frem til én som jeg føler mig tryg ved. Derudover skal jeg have hans referencer som jeg vil kontakte og spørge ind til deres tidligere samarbejde. Derudover har de fortalt mig hvilket program sprog de vil lave softwaren i og ud fra det jeg har læst mig til, så lyder det rigtig godt.

Er der andet du kan fortælle mig, som jeg skal være OBS på?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh

Kenn

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Forventninger er netop det, som jeg mener en advokat kunne være med til at holde styr på.. Men jeg vil tjekke de kontrakter ud - tusind tak for linket!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)