Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vinderen af Amino’s Webshop Priskrig … eller få en webshop for MINUS 550 kr.:-)

Side 6 ud af 14 (140 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
1. De har ingen ret til det. Og heller ingen grund til det. Så hvorfor skulle de gøre det ?.

Hvis du siger at der er nogle betalinger der ikke er gået igennem så kan de ved at kigge i databasen måske se en løsning. Derfor har de adgang til det. Det er jo ikke receptionisten der kan sidde og kigge i det men kun personale som SKAL bruge adgang til dit system.

Det er jo ikke logfiler de sidder og læser mens de bæller cola og spiser chips men automatiske systemer som reagerer på en værdi i databasen.

For at vende den om så har jeg jo adgang til hele Text Reactors database med de flere milioner sendt sms'er fordi jeg (bl.a. er ejer og) sidder og skal kunne foretage support for mine kunder. Men der er jo ikke tale om at jeg sidder og læser hver enkelt sms der kommer igennem - det har jeg til dels ikke tid til samt jeg ikke har interesse i det. Det der interesererer mig er at det kører uden problemer og hvis en kunde melder om fejl i en sms så skal jeg kunne gå ind og finde nøjagtigt den sms der er blevet sendt.

Det er nøjagtigt det samme her for webshops.

Derudover så tror jeg ikke at vi kommer videre da vi vist sidder i hver sin lejr og vi nok er ude over Lundsbys ønske om en debat med mindre at han naturligvis er interesseret i denne snak :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Lundsby:
Vi snakkede faktisk med datatilsynet for mange år siden efterhånden, en af mine partnere er lettere pedantisk med den slags. Der er ikke noget problem med at opbevarer ordredata. Men hvis vi opbevarer betalingsinformation eller cpr. nr. så var det en anden sag.

Ja så kom vi endelig frem til noget væsentlig. Det er jo et spørgsmål hvilke oplysninger du indsamler. Og især hvorfor ?.

Jeg mener helt klart at du burde lave en anden forretningsmodel så du er helt fri for at indsamle den slags oplysninger. Måske skal det istedet være antal varrer i shoppen der afgør det. Det er jo oplysninger der vil være frit tilgængelige.

Jeg mener virkelig at det er et godt produkt du har. Men der er lige et par ting jeg vil mene der kan gøres bedre med tiden.

 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
det har jeg til dels ikke tid til samt jeg ikke har interesse i det. Det der interesererer mig er at det kører uden problemer og hvis en kunde melder om fejl i en sms så skal jeg kunne gå ind og finde nøjagtigt den sms der er blevet sendt.

Du skriver det jo faktisk selv. Men for lige at opsumere. Så er der stadigvæk forskel på at give lov til at bruge oplysninger. Eller at bare indsamle dem uden at spørge. 

Niels Henriksen:
Derudover så tror jeg ikke at vi kommer videre da vi vist sidder i hver sin lejr og vi nok er ude over Lundsbys ønske om en debat med mindre at han naturligvis er interesseret i denne snak :)

Skulle det være omvendt Psykologi ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels

Niels Henriksen:
Derudover så tror jeg ikke at vi kommer videre da vi vist sidder i hver sin lejr og vi nok er ude over Lundsbys ønske om en debat med mindre at han naturligvis er interesseret i denne snak :)

Jeg er i høj grad interesseret i debatten, jo må indrømme at jeg aldrig havde vente en reaktion som Michaels, nok i en naiv antagelse om at folk vidste bedre. Men sådan har han det, og måske er der flere som ham.

Derfor er det super, som tråden har udviklet sig, en god sjat af de folk de fleste Aminoer inkl. undertegnede, kender som dem der har forstand på teknik og e-handel, har vejet ind og prøvet at forklarer hvordan tingene hænger sammen. Efter min mening på flere gode måder.

Så ja, man må endeligt ikke holde sig tilbage for min skyld, jeg har altid været en stor tilhænger af at få tingene frem i lyset. Specielt tilbyd her på Amino. Faktisk lavede jeg oprindeligt indlægget i "Teknik og hosting" i håb om at folk så ville stille mere kritiske spørgsmål.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Niels Henriksen:
Derudover så tror jeg ikke at vi kommer videre da vi vist sidder i hver sin lejr og vi nok er ude over Lundsbys ønske om en debat med mindre at han naturligvis er interesseret i denne snak :)

Skulle det være omvendt Psykologi ?.

Nej... det er min lille moderator-samvittighed der sidder og driller mig... Fordi vi er ude over trådens emne men ellers kører det fint :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Ja så kom vi endelig frem til noget væsentlig. Det er jo et spørgsmål hvilke oplysninger du indsamler. Og især hvorfor ?.

Vi og også alle andre e-handelssystemer (jeg kender), indsamler ordre data, dels for at kunne fuldføre handelsforløbet (håndterer afsendelse, annullering etc.) men også for at kunne give shopejeren en komplet ordre historik.

Derudover bruger vi også ordredata, i forbindelse med fejlfinding, f.eks. havde vi idag, en shopejer hvor kunden ikke havde modtaget ordrebekræftelsen, vi fik ordrenummeret og sporede den i smtp-servicen.

Med dette vil vi ikke indsamle flere data, end vi allerede gør, men vi vil lave et udtræk der viser hvem der omsætter mere end 3750,- kr og hvem der ikke gør.

Jeg tror det vigtige at forstå, i forbindelse med tilbuddet, er vi ikke indsamler flere data, end vi og (alle andre) altid har gjort. Derfor er der heller ikke noget suspekt ved modellen.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Jeg tror det vigtige at forstå, i forbindelse med tilbuddet, er vi ikke indsamler flere data, end vi og (alle andre) altid har gjort. Derfor er der heller ikke noget suspekt ved modellen.

Lad mig lige slå fast at jeg IKKE har sagt eller antydet at der skulle være ( noget suspekt ved modellen )

 

Men du har dog tænkt dig at indsamle data om hvad dine kunder omsætter for i måneden og samtidig bruge det som grundlag for en betaling. Det er der mig bekendt ingen af ALLE de andre der gør ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:
Men du har dog tænkt dig at indsamle data om hvad dine kunder omsætter for i måneden og samtidig bruge det som grundlag for en betaling. Det er der mig bekendt ingen af ALLE de andre der gør ?.

Igen ALLE!!! indsamler de samme oplysninger, men du har ret i at ingen andre har lavet en omsætningsbaseret model. Jeg tror nu ikke det er fordi, man ikke vil måle på folks omsætning, mere fordi der tjenes mange penge på at hoste og lave shops, der aldrig sælger noget (Mener faktisk at Shopify engang havde en de første 10 ordre er gratis model).

Men du har ret så langt, at hvis det er meget vigtigt for dig, om vores system (for det hele automatiseres), ved om du omsætter for over 3.750 pr. måned, eller ej, så er CloudSprout ikke den rigtige løsning for dig!!! Jeg tror og håber nu, at det er de færreste der har den bekymring.

Der er så mange mere profitable ting, at bekymre sig om, f.eks. ville det i mine øjne være næsten en forbrydelse, at sælge en webshop eller et website, uden at det også virkede optimalt på mobil. Man siger allerede internt i Google, at det at havde et site der ikke er optimeret til mobil er det samme som at havde en fysisk butik og holdet lukket to dage om ugen.
Jeg var inde og se, på dit site og se at du selv tilbyder webshops, hvad gør du med mobil? I CloudSprout har vi bygget features, så vi understøtter Responsive Design. Jeg håber virkeligt at alle vores fremtidige kunder og også alle vores eksisterende vi få konverteret deres sites til Responsive Design.

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Der er så mange mere profitable ting, at bekymre sig om, f.eks. ville det i mine øjne være næsten en forbrydelse, at sælge en webshop eller et website, uden at det også virkede optimalt på mobil. Man siger allerede internt i Google, at det at havde et site der ikke er optimeret til mobil er det samme som at havde en fysisk butik og holdet lukket to dage om ugen.
Jeg var inde og se, på dit site og se at du selv tilbyder webshops, hvad gør du med mobil? I CloudSprout har vi bygget features, så vi understøtter Responsive Design. Jeg håber virkeligt at alle vores fremtidige kunder og også alle vores eksisterende vi få konverteret deres sites til Responsive Design.

Nu er det så smart at du i den nye Prestashop. Selv kan vælge om den skal kunne vises på mobil - tablet - PC. Eller det hele. Så det er der skam fuld styr på.

Og i wordpress kan man allerede få et Builder Plugin så det hele kan bygges ved Drag and Drop. Så du er faktisk ved at blive overhalet inden om.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt koncept! For små startende virksomheder, er det da fantastisk! Jeg har ikke de vildeste penge at gøre godt med når jeg nu står og skal starte webshop op i starten af næste år og så er det da lidt sjovere at bruge lidt flere penge på varelager end på selve siden, så længe den stadig ser fin ud og virker! 

Jeg har lige prøvet at melde mig til jeres cloudsprout, men så vidt jeg kan se kan man ikke prøve det endnu, vel? :-)

Kan jeg først teste om det er noget for mig efter d. 3 December?  

Side 6 ud af 14 (140 indlæg)