Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vodskov
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget kan med afskrive varelageret med om året , indenfor detail branchen ?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger du ikke af det?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

0, man kan ikke afskrive på varelager.

Men måske for ukurant varelager, alså ting du ikke kan sælge på grund af mode og lign.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en fornemmelse af, at hvis vi bare taler ukurant - så skal varen også destrueres. Jeg mener ikke man må nedskrive værdien til 0 og stadigt have varen på lager

Hvis salgsprisen sættes under indkøbsprisen og tydeligt fremgør bør man dog vel kunne anvende denne nye lave salgspris som varens værdi i lageret? Hvad siger eksperterne

vhj

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vodskov
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Oki tusind tak for det :) så blev jeg lidt klogere :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en fornemmelse af, at hvis vi bare taler ukurant - så skal varen også destrueres. Jeg mener ikke man må nedskrive værdien til 0 og stadigt have varen på lager

Hvis salgsprisen sættes under indkøbsprisen og tydeligt fremgør bør man dog vel kunne anvende denne nye lave salgspris som varens værdi i lageret? Hvad siger eksperterne

 

Du misforstår, det jeg mener er man kan ikke afskrive på varelager.

Men sælger man eks. modetøj kan man have "gammelt tøj" liggende, som kan afskrives som ukurant.

Ukurant lager skal føres ligesom alm. vare lager med PRIMO og ULTIMO lager. Indtil vi tilsidst opgiver og smider det ud.

Der er ingen lovgivning på dette område

Smile

Fra Fjerritslev
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dit spørgsmål sådan, at det er nedskrivning for ukurans vi taler om.

 

Nedskrivning for ukurans accepteres kun, hvis der er tale om varer, der er beskadigede eller defekte. Såfremt ukuransen er begrundet i mere tekniske eller driftsøkonomiske forhold, vil der i skattemæssig henseende almindeligvis kun kunne opnås en lavere værdiansættelse,hvis

• de pågældende varer ikke er indkøbt eller produceret inden for det seneste år forud for statustidspunktet

• de pågældende varer ikke er fremstillet eller genanskaffet efter statustidspunktet

• der er sket et væsentligt fald i omsætningshastigheden for de pågældende varer.

Hvis disse betingelser er opfyldt, vil varer anskaffet i første, andet og tredje år forud for det aktuelle indkomstår skattemæssigt kunne nedskrives med henholdsvis 50 pct., 75 pct. og 100 pct.

med venlig hilsen
www.revirk.dk

Fra Vodskov
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay , tak for det fine svar, det er korrekt som du har forstået det :) jamen så har jeg jeg nogle ting jeg kan afskrive på :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sercan Arslan:

Okay , tak for det fine svar, det er korrekt som du har forstået det :) jamen så har jeg jeg nogle ting jeg kan afskrive på :)

 

Nu skal passe på at du ikke kommer til at trække det fra 2 gange, hvis du trækker købet fra med samme i regnskabet, så har du jo trukket det fra selv om du af en eller anden smider det ud.

Fra Vodskov
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes :) Will dó , tak for den fine hjælp kah

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)