Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsvirksomhed - udvikling af websites

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Nu skal I høre.. Jeg er 20 år, og har i noget tid gået og overvejet at starte en lille enkeltmandsvirksomhed med fokus på at lave hjemmesider (hovedsageligt til små virksomheder) ved siden af studiet, da jeg efterhånden har noget erfaring med at lave disse, både at arbejde med CMS-systemer + udvikling med javascript og php - dog på hobbyplan.

Årsagen til at jeg ikke lige hopper ud i det, er alle de praktiske ting og juridiske spørgsmål, der skal være på plads - jeg er mildest talt grøn, når det kommer til opstart af virksomhed.

- hvordan forholder det sig med konti i en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg 'bare' bruge mine egne private konti, eller skal der oprettes konti til virksomheden?

- hvordan med afregning af moms, og udstedelse af faktura?

Er nogle af de første spørgsmål, der melder sig på banen.

Herudover er der nogle spørgsmål mht. de services, jeg kan tilbyde.

For det første er jeg ikke ekspert inden for SEO-området - jeg kender til det basale, hvilket også er derfor jeg i første omgang vil fastsætte lokale virksomheder som min målgruppe.

Jeg kunne også godt tænke mig at tilbyde hosting af virksomhedens hjemmeside som en ydelse - til dette har jeg tænkt Hostgator's reseller hosting plan. Er der nogle problemer ved dette?

Det blev en smule rodet, hvilket min foreløbige plan nok også må siges at være. Det hele bunder nok i, at jeg godt kunne tænke mig at få erfaring med at starte mit eget, da jeg satser på at min fremtidige karriere skal foregå som selvstændig.

På forhånd tak

Simon

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Ja, hvis du har ambitioner med dit projekt er en virksomhedskonto klart at foretrække. Du skal momsregistreres mv., og finde en god løsning til at føre regnskab fra dag 1. Det kan lyde bøvlet og uoverskueligt, og det er som sådan heller ikke vildt spændende, men det er meget nemmere end mange gør det til, og hvis du virkelig har motivationen til at starte dit eget, så skal de praktiske ting ikke stoppe dig.

mvh

Tobias Ehlig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)