Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontanthjælp og firma?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvad regler er der med kontanthjælp når man skal starte en hobby-virksomhed op?

Jeg er 19år gammel, og er pt på kontanthjælp venter på job.

Derfor det kun bliver en hobby-virksomhed og uden cvr nr..

Nogen som kender reglerne når man er på kontanthjælp? 

Hjælp tak 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

som altid vil du få det meste præcise svar direkte fra udbetalerens mund, så hør kommunen, det hvor du er bevilget kontanthjælp ville jeg sige

Som udgangspunkt må man godt arbejde ved siden af kontanthjælp, men pengene fratrækkes bare krone for krone (mener måske tilmed man må beholde 11,87 i modregningen) men hvis du får kontant hjælp udelukkende på grund af arbejdsløshed, så skal du jo stå tilrådighed, og der tror jeg kun kommunen - den du normalt taler med, kan sige hvordan det forholder sig med virksomhed

Du behøver ikke kalde det hobby virksomhed - for det er et andet begreb. Du vil ikke ha CVR og det betyder formentlig at du forventer at omsætte under 50.000 kr per 12 mdr - og det er da ikke umuligt de vil sige, bare mas på og brug den tid du kan, bare du får modregnet din indtægt i kontanthjælpen - det kan også være de sætter en begrænsning for at du kan være til rådighed - men de kan svare helt konkret

Endeligt skal du naturligvis betale skat af den indtægt du måtte få i den virksomhed og føre regnskab, også af hensyn til den så supplerende kontanthjælp

god vind med det - bare mas på - og går det ikke, så overvej uddannelse og SU trods alt (nå den har du hørt førSmile og den duer jo kun hvis det er noget der interesserer)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)